“הסיפור” The Tale 27/5/18

רק מהכותרת קשה להבין אולם ב27/5 יעלה בסלקום טיוי סרט הנקרא ״הסיפור: - THE TALE
ואין לי ספק שלהרבה הורים יהיה קשה לראות את הסרט

חייה של גיבורת הסרט "הסיפור", ג'ניפר פוקס, במאית, קולנוענית ודוקומנטריסטית, מתחילים להיפרם ולהתערער כאשר אמה מוצאת חיבור שהבת כתבה כשהייתה בת 13, בכיתה ז'. בחיבור הזה תיארה מערכת יחסים "מיוחדת" לדבריה, עם שני המאמנים המבוגרים שלה - מאמן לריצה ומאמנת לרכיבה על סוסים. הסרט מדלג בין ההווה לעבר, ועוקב אחר שלבי ההתפכחות של הגיבורה, המעלה זיכרונות ופוגשת באנשים מן העבר, ומבינה שהסיפורים שסיפרה לעצמה במשך השנים - למשל שיחסי המין שקיימה עם גבר בשנות הארבעים לחייו כשהיא ילדה בת 13 היו רומן - היו בעצם התעללות מינית.

"הסיפור"שהיה לסרט המדובר והמתוקשר ביותר בפסטיבל סנדאנס של השנה, לא רק מגולל פרשה קשה על הצורך של ילדה לספר לעצמה סיפור מרוכך כדי לשרוד, אלא עושה זאת באמצעים מתוחכמים. הצופים, הפוגשים בגרסת הילדה בת ה-13 של הבמאית על המסך ושל הדמויות הנצלניות הבוגרות אז, נמצאים צעד אחד לפני הגיבורה. הם מבינים יותר מהמספרת שבגרה, והדחיקה את זיכרונותיה. ההכרה שאט אט מתעוררת בה מתגבשת לכדי הבנה חדה וצורבת. סצנות המין בין המאמן הבוגר לילדה בת ה-13 הן מערערות וקשות, אף על פי שהבמאית הקפידה להשתמש בשחקנית בגירה במקום השחקנית הילדה בצילומיהן בסרט.

הדרמה הזאת, שנרכשה לשידור על ידי ערוץ HBO, ותשודר ב-27 במאי בסלקום tv, מתהדרת בגלריית שחקנים מרשימה, מהמפורסמים ביותר ועד האנונימיים שבהם, ובראשם לורה דרן (שקרים קטנים גדולים", "מוארת") ההולכת ומשתבחת עם השנים, שמגלמת את גיבורת הסיפור ג'ניפר פוקס (הבמאית, התסריטאית ואחת מהמפיקות של הסרט); את ג'ני הילדה מגלמת השחקנית הצעירה איזבל נליס; אמה של ג'ניפר היא זוכת האוסקר אלן בורסטיןהנפלאה ("רקוויאם לחלום"), ג'ייסון ריטר ("האירוע", "בנות") הוא המאמן, אליזבת דביקי ("גטסבי הגדול") היא מאמנת הרכיבה שהדיחה את הילדה למערכת היחסים הנצלנית הזאת, ופרנסיס קונורוי ("עמוק באדמה") היא אותה האשה בבגרותה.

בדרך כלל אני לא מרבה לכתוב על סדרות או סרטים שעולים, רק מפרסם ידיעה או משפט קצר אולם היום אני חורג ממנהגי מאחר ויש דברים חשובים בחיים שלנו - הילדים שלנו, כהורה לשני ילדים כיום כל מה שאני רוצה זה שהילדים שלי יהיו שמחים, מאושרים ובטוחים, שיוכלו להנות ממה שהם עושים בזמנם הפנוי אולם מה קורה דווקא שהדבר שמהנה אותם יכול לסכן אותם?
אני משאר שזו שאלה שכל הורה שאל את עצמו ,בסלקום טיוי יעלה סרט חדש לקראת סוף החודש - 27/5 אשר מתאר את המצב הזה.
המצב המתואר בסרט הוא מצב נפוץ לצערי בארץ ובעולם ויש להוקיעו!
מבחינתי חובה על כל הורה לראות את הסרט גם אם הוא קשה לשים לב טוב טוב לילדים שלו ולמי שנמצא קרוב אליהם, זו האחריות שלנו לשמור עליהם!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי