סקירת מייבש כביסה סימנס IQ300

לאחרונה התחדשנו במייבש כביסה אחרי שהקודם התחיל להשמיע רעשים מטרידים
לבחור מוצר חשמלי כמו מייבש, מכונת כביסה ואפילו מדיח זו לא משימה פשוטה בשבילי, אני לא מבין בכאלו מכשירים מאחר ו..
1. אני לא עושה בהם שימוש נרחב
2. הם לא מוצרים מעניינים
3. אלו מוצרים שמחזיקים לשנים רבות ( 7-20 שנה ) ולא מרבים לפרסם עליהם מידע

מכונת הכביסה הקודמת שבחרנו החזיקה 7 שנים וזו שלפניה החזיקה כ10 שנים ואילו המייבש עבד איתנו 16 שנה.
המייבש היה פשוט וקל! ( מאוחר יותר הסבר על הקל ), הכנסת כביסה, סובבת כפתור ולחצת על כפתור אחר, המייבש עבד על פי זמן ויכולת לבחור בין עוצמה חזקה וחלשה יותר של החימום.
לאחר שהסכמתי שאנו צריכים לרכוש מייבש חדש - קדם לכך פירוק וניקוי המייבש הישן, הבנה שאחד הנתיכים התפוצץ ואיתור הבעיה של לאגר שבור שהסכמתי על כך שהמייבש זקוק להחלפה ומסוכן לשימוש.

התחלתי לקרוא על המייבשים הקיימים בשוק, ניתחתי מה מומלץ, מה מביאים לארץ, מה יש בחנויות ועל מה אנשים ממליצים.

מה היו המסקנות שלי:
יש ירידה ביבוא מייבשים פשוטים ורגילים - כאלו שזורקים חום, ללא חיישנים וללא כל סממן דיגיטלי, מייבש עם שרשור שפולט את החום מהתוף ומשאיר מים ואדים בחדר ( עם לכלוך של מוך על הרצפה )
יש דגמים חדשים של מייבשים עם מעבה - אני לא זוכר בדיוק את המילה באנגלית - המייבש הוא ללא שרשור והחום הופך למים.
יש דגם אפילו חדש יותר  ( מאזור 2014 ) שמשתמש בתכנולוגיית HEAT PUMP אשר הופך את החום למים ומשתמש באוויר החם שוב לייבוש הבגדים.

כל כך הרבה דגמים וכל כך הרבה אופציות, מרבית חוות הדעת בארץ היו שליליות על מייבשים עם מעבה, עם משאבת חום לא מצאתי חוות דעת ומייבשים רגילים ופשוטים נראו כמו צעצוע.

בסקירות בחו״ל המייבש המומלץ ביותר היה הפשוט ביותר, עם השרשור שפולט חום, שאר המייבשים לא הומלצו אלא אם ממש אין מקום בדירה ורוצים לחסוך מקום, לא קיבלתי את הנושא והמשכתי לחפש כמה שיותר מידע על המייבשים.

החלטתי שכמו שאני מתקדם בחיים עם דגמים חדשים של מוצרי אלקטרוניקה אני צריך להיתקדם כך גם עם מוצרים אחרים, דבר אחד שמאוד רציתי הוא מייבש בעל חסכון בחשמל - דרגה A לפחות והחלטתי שאני מחפש מייבש עם משאבת חום אשר היה היחיד שהוגדר ככזה.

באחד האתרים בחול מצאתי מייבש מומלץ מדגם סימנס, חיפשתי אותו בארץ וגיליתי שמחירו די דומה למחירו בחול, זה כבר סימן טוב, וכך נבחר מייבש סימנס דגם IQ300 בעל קיבולת של 7 קג - בעיקר בגלל המחיר הנמוך יחסית ( אם היה טעם הייתי רוכש את הIQ500 אולם הוא היה יקר בכמעט 1200 שח. )

אז איך המייבש לאחר כמעט שלושה שבועות עבודה?
קודם כל הוא שוקל כמעט פי שלוש אם לא יותר, המייבש שלי שקל 12 או 15 קילו בעוד המייבש הזה עם כל הטכנולוגיה שוקל 48 ק״ג!!! את הנתון הזה לא ראיתי ולא חשבתי לבדוק לפני שרכשתי אותו.. לא שזה היה משנה אולם הייתי מגיע מוכן יותר להתקנה.. קחו בחשבון את הנושא.
יש לו חיישן שמזהה לחות ומפסיק את פעולת המיבש או מקצר את הפעולה בהתאם לרטיבות הכביסה - לדוגמא אם הכנסתי חולצות לתוכנית של שעתיים וחצי  ( ל7 ק״ג ) והכנסתי פחות מהמשקל, המייבש שוקל את הכביסה ותוך כדי בודק את מצב הכביסה ועל פי כך הוא יכול לקצר את העבודה שלו, זה נחמד מאוד וגם יעיל, כך הכביסה לא מתחממת יתר על המידה והבד לא נהרס ( אני כותב את זה כאילו אני מבין משהו בנושא - אלו מילים ששמעתי מאשתי.. ).
במספר פעולות ראשונות המייבש לא עבד טוב, הוא לא ייבש את הכביסה כל כך טוב, הדבר השתפר לאט אחרי שהחיישן נכנס לפעולה בצורה מלאה, בהפעלה הראשונית נאמר שצריך להפעיל את המייבש כמה דקות בכדי לתת לחיישן להתחיל את הפעולה שלו, אני חושב שזה לא היה מספיק ורק לאחר הייבוש השלישי עם מכונה מלאה החיישן התאזן והתחיל תפקד טוב.

יש לו מלא תוכניות! כן חשבתי שזה יותר מידי ואני לא אשתמש בכך אולם הוא מתאים את עוצמת החום וזמן הפעולה ומוציא את הכביסה יבשה כמו שצריך, בדרך כלל למגבות ומצעים הייתי נותן 80 דקות עבודה ואז בורר מה נשאר רטוב וממשיך לעוד חצי שעה עבודה כיום אני בוחר תוכנית ( אשתי ) והכביסה יוצאת יבשה על פי הזמן הנכון, גם אם המייבש כתב שלוש שעות במידה והוא מזהה שהכביסה יבשה הוא מוציא אותה לאחר שעה וחצי או שעתיים.
מאוד נוח שאני יכול לשים חולצות טריקו דקות בתוכנית ספציפית ששומרת לי על הבגד, נכון שהדבר מצריך מיון מדוקדק יותר של הכביסה אולם מהר מאוד מתרגלים לכך.

מה עם כל החום?
טכנולוגית שאיבת החום לא פולטת אוויר החוצה אלא משתמשת בו בשימוש חוזר כך שהכביסה מתייבשת מהר יותר ויש חיסכון באנרגיה, לעומת המייבש עם יחידת העיבוי שהופכת את החום למים ועדיין פולטת אוויר.

יש חסרון?
אני לא הייתי מגדיר את הנושא כחסרון אולם במייבש עם מעבה צריך לרוקן את המים שנוצרו כתוצאה מהחום, יש אופציה לחבר את המייבש לצינור ניקוז המים, במיוחד אם הוא ליד מכונת הכביסה אולם אז צריך לדאוג למפצל לשני צינורות, במידה ואנו לא מחברים את המייבש לצינור ניקוז, אנחנו צריכים לאחר כל יבוש להוציא את המים בצורה עצמאית.

איזה משקל, במידה ושמים אותו על מכונת הכביסה וצריך להזיז - זה פרוייקט!

לסיכום:
יש פעמים שצריכים להתקדם קדימה עם הטכנולוגיה, יש פעמים שצריכים לתת לה להתבסס, טכנולוגית HEAT PUMP בת ארבע שנים אם לא יותר ואני מאמין שהיא בשלה לכניסה לכל בית.
נכון שהמחיר קצת יותר יקר ממייבש רגיל אולם אני מאמין שיש מוצרים שההשקעה הזו שווה.
טלפון אנחנו מחליפים אחת לשנתיים שלוש בעלות של אלפי שקלים, מחשב נייד אנו רוכשים גם בכמה אלפי שקלים אז מדוע לא מייבש כביסה? מדוע להישאר על הטכנולוגיה הישנה ( אם זריקת אוויר חם זו טכנולוגייה.. ) ולא להתקדם לדור הבא?
מבחינתי היום לאחר הרכישה והשימוש אפשר להשוות את המייבש הישן לטלפון נייד עם לחצנים מול מסך טאצ, היום אף אחד במדינה לא ירכוש מכשיר עם לחצנים, ללא מצלמה ומסך מגע, למה? הרי ברור לנו שהוא יכול להחזיק יותר שנים ובמינימום בעיות, הוא זול יותר בהרבה ועדיין אנו נעדיף לרכוש מכשיר משוכלל, מבחינתי כך צריך להיות גם עם מכשירי חשמל ביתיים.

בסקירה הבאה - מדיח כלים, למישהו יש המלצות?


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי