HDCP הדבר הכי מעצבן בנטפליקס ואפל טיוי

מאז שעדכנתי את האפל טיוי שלי לגרסה 11.2.5 התחילה לי בעיה בצפייה, יממה לאחר העדכון קיבלתי מסך שחור, לא ידעתי מה קרה וניסיתי לפתור את הנושא, לאחר כמה ניסיונות קיבלתי הודעת שגיעה אשר הופיעה על המסך ואמרה לי שאינני יכול לצפות בתוכן מאחר ויש לי בעיות עם הכבל - או בקיצור HDCP היי דפינישין הגנת תוכן..
מסתבר שלכבל הHDMI שלנו אשר אמור לתמוך באיכות צפייה מסויימת יש רמות שונות, לפני ארבע שנים בערך רכשתי כבל ישירות מחנות של אפל מאחר וידעתי שהכי בטוח בשבילי זה לא להסתבך עם הנושא, אם אני לא טועה הכבל היה מוגדר 1.4.
לאחר העדכון של האפל טיוי - שקרה במקרה וללא כוונה - התחילה לי בעיה שלא יכולתי לראות את התוכן בנטפליקס, יכולתי לראות את כל שאר הדברים, סרטים מאייטונס, סלקום טיוי, מיקי מאוס אולם רק תוכן מנטפליקס לא יכולת לראות.
לאחר שיחה ארוכה עם התמיכה של נטפליקס הם עזרו לי לסדר את זה ולאחר חיפוש ברשת על הנושא לא מצאתי משהו מוגדר אשר מקשר את הבעיה לעדכון הגרסה אולם בהשוואה לאפל טיוי הנוסף שיש לי שלא עודכן - הבעיה לא הופיעה אצלו.

אז מה בעצם הבעיה הזו? ואיך לפתור אותה?

התוכן שאנו רואים מוגן בזכויות יוצרים ורוצים למנוע מאיתנו להקליט אותו, הגיוני וברור, חברות השידור התחילו להצפין את התוכן וההזרמה שלו כך שאנו נצטרך כבל מיוחד לצפייה ורק הכבל הזה יוכל לפענח את ההצפנה..

בפועל - מה שקורה הוא שהתקלה מתרחשת לאחר עדכון גרסה ונפתרת על ידי מספר דברים:
1. עדכוןו גרסה של אפליקציה
2. עדכון גרסה של אפל טיוי - כן אני יודע, זה בדיוק מה שהכניס אותי לבעיה הזו מההתחלה..
3. כיבוי והדלקה של האפל טיוי
4. ניתוק האפל טיוי מהחשמל ומהטלויזיה
5. החלפת כבל HDMI לאחר או לאחד שתומך בפורמט הנדרש.

מה אני עשיתי?

נכנסתי לתסכול, בפעם הראשונה שזה קרה לי הדבר נפתר לאחר שעה וחצי בערך, בפעם שנייה לקח לי כמעט יומיים עד שנפתרתי מהנושא ועד אז החלפתי כבל HDMI, כיביתי עשרות פעמים את האפל טיוי, ניתקתי אותו מהחשמל, מהטלויזיה ואפילו מחקתי את נטפליקס, כלום לא עזר לי, נתתי למכשיר לנוח מהעצבים שלי יום ואז ניסיתי שוב, לא הלך, עד שפתאום אחר הצהרים הנושא הסתדר.. ככה סתם..

מסקנות:
אל תעדכנו גרסה באפל טיוי!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי