איך שעולם מסתובב לו - או במילים אחרות - תזהרו במה שאתם מבקשים

אני זוכר שלפני שנים הייתי מתלונן על מיקרוסופט שהיא לא מוציאה עדכוני תוכנה למכשירים, מצד שני מיקרוסופט הטילה את האחריות על יצרני החומרה.
לפני 12 שנה התוכנה הייתה מתעדכנת אחת לשנתיים ואפילו יותר, יצרני החומרה היו מוציאים כל חצי שנה או 8 חודשים מכשיר חדש עם שכלול אחר כמו מסך שונה או יותר זיכרון, מעבד טוב יותר וכמובן איזה סקין שניהל את המערכת קצת יותר טוב עם פחות לאגים אולם מערכת ההפעלה הבסיסית ביותר לא הייתה מתעדכנת, למה זה חשוב אתם שואלים? העדכונים היו חשובים מאחר והמערכת עצמה לא הייתה יציבה וכל עדכון שיפר את יציבות המערכת, ווינדוס מובייל לא הייתה יציבה כמו סימביאן של נוקיה מאחר והן היו מערכות הפעלה מאוד שונות, אחת פשוטה ויציבה והשנייה חכמה בעלת אפשרויות והרבה בעיות - כמו ווינדוס כיום..
תחילת השינוי הגיע עם מערכת ההפעלה של אפל ומערכת ההפעלה אנדרואיד, אפל דאגו לעדכן את מערכת ההפעלה מספר פעמים בשנה לשם יציבות וכמובן למנוע התקנת תוספים ופריצה למערכת ההפעלה ואנדרואיד רק התחילו, בנוסף אפל דאגה לעדכן את המכשיר שלה אחת לשנה בנוסף על התוכנה, גוגל הוציאה את מכשירי הנקסוס אחת לשנה עם עדכונים שלקח להם הרבה זמן להיות יציבים אולם בניגוד לאפל גוגל נתנה זכות שימוש לכל יצרן חומרה שרצה את האנדרואיד, כך שחזרנו לאותו מצב כמו עם וינדוס מובייל - רכשת מכשיר ונשארת תקוע עם מערכת הפעלה אחת ללא עדכונים אלא אם פרצת את המכשיר והתקנת רום אחר.
מביט מהיר קדימה ואנחנו יכולים לראות כמות עדכונים עצומה לאורך השנה ותמיכה מסיבית במכשירים בני שלוש וארבע שנים כאשר עם כל עדכון מהירות המכשיר נפגעת - בין אם במתכוון ובין אם לא.
אני זוכר שלאייפון שלוש לא הגיעו כל הפיצרים שאפל הכניסה לגרסה 4 מאחר ואפל טענה שחווית השימוש במכשיר תירס והמכשיר ירוץ לאט יותר.. 8 שנים קדימה ואפל דוחפת חזק עדכוני תוכנה בכדי שנרצה להחליף למכשיר חדש ומהיר יותר!

כאשר אני יודע את מה שאני יודע היום, האם הייתי רוצה לפני 12 שנה תמיכה כזו מסיבית במכשירים לאורך כל כך הרבה שנים?

תגובות

  1. שמחה שאפל השתפרה בתחום זה, כרגע מחזיקה במכשיר אייפון 14 מאוד מרוצה מהעדכונים שמבצעים בחומרה מדי פעם שמשמרים את המכשיר ולמרות שיוצא אייפון 15 בקרוב נשארת עם הנוכחי שלי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי