פרנהייט 451 - סרט חדש בסלקום טיוי

לפני כשבוע וקצת עלה סרט חדש לסלקום טיוי - פרנהייט 451
 אז על מה הסרט? ולמה השם?
הסרט מבוסס על ספר של הסופר ריי בראדברי מ1953 ומתאר עולם אשר בו יש איסור על אחזקת ספרים וקריאתם כמובן, לוחמי האש - מה שמוכר לנו ככאלו אשר נלחמים באש ומכבים אותה - כאן מציתים את האש ואחראים על שריפת הספרים.

התחלתי לראות את הסרט והוא נראה מעניין, ההתחלה קצת התישה אותי ונשברתי לאחר 15 דקות בערך - אולי בגלל השעה המאוחרת ואולי בגלל חוסר עיניין אולם אין ספר שאני אתן לו עוד צאנס..
בכל מקרה מה שכן אהבתי לראות זה את השחקן מייקל בי גורדן, שחקן נהדר שבעיקר זכור ומוכר ( לי אישית ) מsix feet under - ומי שלא ראה - חובה לראות! מקבץ שחקנים נהדר.
זמין לצפייה בסלקום טיוי

"פרנהייט 451", שמו של הסרט החדש של HBO שישודר החל מה-20 במאי בסלקום tv, הוא גם מידת החום המדויקת שבה ספרים עולים באש.
הסרט העלילתי המלא, המבוסס על הספר הקלאסי של ריי בראדברי בשם זה מ-1953, מתאר עולם דיסטופי שבו, בפרפראזה על דברי המשורר היינריך היינה, שריפת ספרים היא רק שלב בדרך לשריפת בני אדם.

בעולם שבמרכז הסרט, ספרים אסורים לקריאה ולהחזקה. לוחמי האש, השומרים על הסדר, דואגים לא לכבות שריפות - אלא להציתן. הם שורפים כל חומר ספרותי ותרבותי שביכולתו להרחיב את אופקיו של האדם ושעלול להוות סכנה לקיומו של המשטר. הם משמידים כל תמונה, יצירה, פרט היסטורי או עובדה ומחליפים את אלה באמוג'יז ובמסרים פשוטים וקלים להבנה. אזרחי העולם הזה בעיקר נשארים בבית ובוהים במסכים שלהם. מכשיר ה"יוקסי", המותקן בכל דירה, עוקב אחרי פעילויותיהם, ואמור לענות על כל שאלה או צורך.  

גאי מונטג (מייקל בי ג'ורדן, "הפנתר השחור", "קריד") הוא לוחם אש מצטיין ואהוב, בן טיפוחיו של המפקד שלו קפטן ביטי (מייקל שאנון, "צורת המים", "חלון פנורמי", "איש הפלדה"), שמתחיל לפקפק בצדקת דרכם ובסדר החברתי הקיים לאחר מפגש עם אנשי מחתרת הגורמים לשינוי בתודעתו. זאת ועוד, לאחר שספר של דוסטויבסקי מגיע לידיו ולאחר שהוא פוגש נערה ומנהל איתה דיון על החיים שסביבו וייעודו, הוא מתחיל לפקפק בחייו ובמשטר שבו הוא חי ויוצא למרוד נגדו. הוא תוהה אם כדאי בכלל לקיים את ההבטחה הקולקטיבית של עולם שבו לא יישאר ספר אחד.

אזרחי העולם ב"פרנהייט 451" הם עבדים של המסכים שלהם, המוקרנים בגדול בכל מקום, גם על גבי גורדי שחקים. הסרט משתמש באמצעים עכשוויים כלייקים וסמיילים ליצירת העולם החדש והנורא הזה. אלה מכתיבים את סדר יומם. "פעם היו 6,000 שפות", נאמר בסרט, "היום פחות מ-60. השאיפה היא שתהיה שפה אחת כדי שיהיה קל יותר לשלוט במחשבה". אבל, מזכירים אנשי המחתרת בעולם הזה, כל זה לא היה קורה ללא שיתוף פעולה פאסיבי של תושבים אדישים. "לא המינסטריון הוא האחראי למצב העגום שלהם. אנחנו עשינו את זה לעצמנו", הם אומרים ומזהירים.

את התסריט כתב הבמאי האמריקאי-אירני ראמין באהרני יחד עם אמיר נאדרי (השניים גם שיתפו פעולה יחד בסרט "99 בתים") ומשתתפים בו בין היתר השחקנית-רקדנית האלג'יראית-צרפתיה סופיה בוטלה ("המומיה"), לילי סינג("אימהות רעות"), קאנדי אלכסנדר ("סקנדל"), מרטין דונובן ודילן טיילור.

"פרנהייט 451" - על עולם שבו רשתות חברתיות הן סם ממכר, עובדות והיסטוריה משוכתבות וספרים נשרפים, בסלקום tv החל מה- 20.5.18.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי