סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

אין כמו לקום בבוקר עם ריח של לחם טרי!

יש משהו מיוחד בריח של אפיה ובריח הלחם במיוחד, תקופה מסויימת הייתי מכין לחם בתנור הביתי אבל הלישה, ההתפחה, הלישה הנוספת, ההתפחה הנוספת ולאחר מכן האפיה לקחו לי יותר מידי זמן ואף אפעם לא יכולתי לקבל לחם חם וטרי בבוקר, לכבוד black friday האחרון החלטתי שאני מתחדש באופה לחם אוטומטי.

למה morphs richards?
האמת לא הייתה סיבה מיוחדת, חיפשתי סקירות על אופי הלחם ולא מצאתי הרבה חוות דעת ומרביתן היו על החברה הזו, לא רציתי להוציא סכום גבוה על המכשיר מאחר ואם אני לא אוהב את התוצאה - לא יכאב לי הלב שרכשתי מוצר יקר והוא עומד ללא שימוש - רכשתי את המכשיר בסכום של 465 שח ( משלוח חינם ) מאתר last price - בסוף הכתבה מצורפת ביקורת על שירות הלקוחות של האתר.

למה את הדגם הזה?
חיפשתי דגם שיצא בשנה האחרונה ובמדינתנו הקטנה לא היו הרבה דגמים ( כמו שיש בחול ), הבחירה נפלה בין דגמים עוקבים 48295 ו 48296 אשר ההבדל הגדול ביניהם היה החיפוי החיצוני - אחד פלסטיק והשני מתכת.

אז מה מקבלים?
זה בצורה פשוטה, בפועל אנו מקבלים אופה לחם, תבנית, כוס מדידה, כפית משולבת עם כף מדידה, וו ערבול ווו שליפת וו הערבול מהלחם עצמו לאחר האפיה.
בנוסף אנו מקבלים חוברת הוראות בעברית וספר מתכונים.

הפעלת המכשיר מאוד פשוטה ואין הרבה במה להסתבך, מחברים לחשמל, בוחרים את משקל הלחם אותו אנו אופים, את מידת הקרום של הלחם שאנו רוצים, ואיזה לחם בחרנו לעשות, בסופו של דבר לחם הוא לחם ומרבית התוכניות די זהות, לישה ארוכה יותר או התפחה ארוכה יותר אולם לא מעבר.

בחוברת המתכונים המצורפת אנו נמצא מתכונים שונים שבסיסם זהה - לחם עושים ממים, סוכר, שמרים, מלח וקמח, מהבסיס הזה אנו יכולים להוסיף אין סוף דברים ולגוון את הלחם שלנו.
אופה הלחם יכול לשמש אותנו גם כמערבל להכנת בצק - לחמניות, פיתות, פיצה או כל מוצר שבסיסו הוא בצק ואנו נאפה אותו בתנור הביתי שלנו.
כמו כן על פי ההוראות אנו יכולים להכין גם ריבות באופה הלחם.. לא ניסיתי ואין לי ממש עיניין לנסות מאחר ואנו לא אוכלים ריבות בבית.

אז בפועל - איך הוא מתפקד?
את הלחם הראשון שלי עשיתי על פי המתכון של החוברת ללחם של 700 גרם, עקבתי צעד צעד ובחרתי בלחם צרפתי, שילבתי קמח כוסמין מלא עם קמח לחם - סה״כ שלוש כוסות, שתי כפות סוכר, כפית מלח, כפית שמרים, שתי כפות שמן זית ו270 מ״ל מים - הלחם יצא נחמד, הטעם היה קצת מוזר ומתקתק לטעמנו, הוא תפח יותר מידי ויצא מהתבנית.

בניסיון השני של אפיית הלחם החלפת את הקמח לקמח לחם והורדתי את כמות הסוכר לכף אחת! הלחם יצא מצויין, עודף הסוכר גרם לשמרים לעבוד יותר - מה שגרם לתפיחה מוגזמת של הלחם.

בניסיון השלישי שלי הכנתי את הלחם משני שליש קמח כוסמין מלא ושליש קמח לחם - שוב יצא מצויין, מצאתי את השילוב המתאים למתכון, הדבר עבד גם בניסיונות הבאים עם רק קמח כוסמין מלא.

אז מה עכשיו?
החלטתי להכין לחם גדול יותר - 900 גרם, שוב עקבתי אחרי ההוראות, ההבדל הגדול הוא בכמות המים, הקמח, הסוכר והשמרים, לא עקבתי בצורה אדוקה אחרי המתכון וקיצצתי את כמות הסוכר והשמרים, נתתי למכשיר להכין לי את הלחם בלילה ובבוקר שקמתי קיבלתי הפתעה מאכזבת.

שוב כמות הסוכר והשמרים היו גדולות מהדרוש, הלחם תפח יותר מידי, הגיע לקצה המכשיר ונפל, הוא נפל עד כדי כך שנהייה חור בלחם, קרום הלחם התקשה על החלק החיצוני של התבנית והיה קשה לנקות אותו.

מסקנה - באופה הלחם מספיק כף סוכר וכפית שמרים! לא יותר, גם אם עושים לחם גדול יותר לא מומלץ להוסיף סוכר או שמרים.

תהליך הניקוי ( אחרי לחם מוצלח ):
האמת אין הרבה מה לנקות, התבנית כמו שמפורסם היא בעלת ציפוי נגד הידבקות והיא עושה עבודה טובה, אפשר לראות בתמונות שהלחם לא נדבק לחלק הפנימי של התבנית.
וו הלישה נשאר גם הוא די נקי וכדי לנקות אותו טוב בחריץ אותו מחברים לתבנית.
המכשיר עצמו נשאר נקי מבפנים - אלא אם הלחם תופח יותר מידי ונופלים פירורים - אולם גם אותם מאוד קל לנקות - הפיכת המכשיר והוא נקי.

סיכום:
שלילי - אל תצמדו למתכונים יותר מידי ואל תשימו יותר מידי סוכר או שמרים.
חיובי - יצא לכם כל אפייה לחם מושלם במינימום עבודה, הטיימר לתזמון השלמת הלחם הוא פתרון נהדר ומהווה יתרון למי שרוצה לקום בבוקר ולהוציא לחם חם וטרי לארוחת בוקר.
מחיר סה״כ טוב ולא יקר מידי לעומת התוצרת שאנו יכולים להפיק, מבחינתי שווה קנייה ואני מבסוט מהמכשיר עצמו.

כמה מילים על תהליך ההזמנה מLast price
הזמנתי את אופה הלחם ב20/11, על פי הפרסום הייתי אמור לקבל אותו ב5/12, עשיתי את ההזמנה רק מאחר ולא מצאתי את הדגם הספציפי באף חנות אחרת בקרבת מקום לבית שלי, אם הייתי יודע שיקח כל כך הרבה זמן לא היית מזמין אולם ממש רציתי את הדגם הזה.
כאשר הגיע ה-5/12 והאופה לחם לא הגיע הרמתי טלפון ונאמר לי שלא היה במלאי את המכשיר ועוד כמה ימים הוא צפוי להגיע - באמת??? למה אתם לא מרימים טלפון אם אתם יודעים את זה ונותנים לי להחליט אם אני רוצה להמשיך את ההזמנה או לא או רק לעדכן אותי על הנושא - שאני לא אחכה ואחכה ( גם הבת שלי חיכתה וחיכתה ), נאמר לי שכאשר המוצר יגיע להתקשר או ליצור איתם קשר ואני אפוצה, אמרתי אוקי.

לאחר שבוע ב12/12 כאשר המכשיר עדיין לא הגיע שלחתי מייל נוסף, קיבלתי מענה זהה מאחראי מוקד שירות הלקוחות והוא ביקש שאני אעדכן אותו שהמוצר מגיע ואני אפוצה על כך.
למחרת קיבלתי הודע מהדואר שיש לי חבילה וקבעתי שהיא תגיע ב14/12, בערב אני מקבל טלפון משליח ששואל אותי אם אני בבית והוא רוצה להביא לי את המכשיר, קיבלתי את המכשיר ב13/12.
יצרתי קשר עם האחראי משירות הלקוחות במייל, חיכיתי יום, חיכיתי שלושה ימים, שלחתי שוב מייל, אף אחד לא חזר אלי, החלטתי שאני מתקשר - אחרי שבוע שלא חוזרים אלי, אמרו כן, חכה רגע, אני אתן לך פיצוי 40 שקלים לרכישה עתידית אצלנו בחנות! אמרתי לו באמת? עם כזה שירות לקוחות אני לא חושב שאני ארכוש ממכם בעתיד, אני לא רוצה את הפיצוי הזה והוא לא ממש פיצוי, הוא מכריח אותי לרכוש ממכם שוב ולתת לכם עוד מהכסף שלי, שובר לארוחה בבית קפה? ראיתי שעם פיצויים כאלו והרצון לתת שירות כדאי לי לקחת את הפיצוי ולא לחזור לרכוש אצלהם יותר!

אז שימו לב, אם אתם מעונינים לרכוש מוצר מ last price - קחו בחשבון ששירות הלקוחות לא ממש ידידותי למשתמש, אולי זה חד פעמי ואולי זה לא, אולם זו לא הפעם הראשונה שזה קורה..




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

חודש יוני בסלקום טיוי