יום כיפור או יום בשנה שההורים נותנים לילדים שלהם להישאר עד מאוחר ולרכב על אופניים

יום כיפור הוא יום של מחשבה, יום של חשבון נפש בין אדם לחברו ובין אדם לעצמו, אולם בשנים האחרונות אנו יכולים לראות איזו שהיא תופעה שמתגברת - ואין לי בעיה איתה - רכיבה על אופניים, אופניים חשמליות, קורקינטים וכדומה במיוחד בשעות בשעות הערב והיום על הכביש ובכלל הישארות עד מאוחר.

באמת שאין לי בעיה עם הנסיעה על אופניים וכל העיניין הזה, הבעיה שיש לי היא עם הנושא שהורים נותנים לילדים שלהם להישאר עד מאוחר ולהרעיש, לרכב לבד על אופניים ולנסוע עם חברים ולצעוק אחד לשני בשעות קטנות של הלילה.

יום כיפור הוא יום של שקט - כך אני גדלתי, לא הייתה טלויזיה, לא היו סרטים ובעיקר לא היו טלפונים ורעש, עם הזמן אנו מתחילים להיות צבועים בנוגע לאמונה וקיום מצוות, אין לי בעיה עם מישהו מדבר בטלפון ביום כיפור ואין לי בעיה אם מישהו אוכל בבית או בחוץ ביום כיפור, אני לא צם אולם יש לי בעיה עם הרעש, יש לי בעיה עם כך שלאף אחד לא אכפת שזהו יום רגיל כמו כל הימים, זה לא חשוב שאין היום תנועת כלי רכב ואפשר לנסוע חופשי על אופניים - גם על הכביש או נגד כיוון התנועה, מבחינתי חשוב להסביר לילדים וכן גם למבוגרים שמה שאנו מלמדים את הילדים שלנו זהו שיש יום בשנה שאי אפשר לעשות בו הכל, זהו יום כמו כל הימים רק ללא מכוניות, לא עושים רעש בלילה - למרות שאפשר, לא נוסעים נגד כיוון התנועה בכביש - למרות שאפשר.

זהו יום רגיל כאשר מי שרוצה ( ואני בכוונה לא רושם מאמין ) צם, מי שרוצה מתפלל, מי שרוצה אוכל, מי שרוצה נח ומי שרוצה רוכב על אופניים.

יום כיפור מבחינתי הוא יום של שקט, יום כמו כל הימים שאפשר לבלות בו ביחד רק בשקט

אחרי יום כיפור

לנסוע כמו מטורף על הכביש כבר לא שמור למכוניות ואופנועים ( גם קטנועים ), ילדים קטנים, בני עשרה על אופניים חשמליות שנוסעים במהירות גבוהה זה כבר לא מחזה נדיר וביום כיפור המצב רק גדל, כולם נוסעים על הכביש, עם כיוון התנועה, נגד כיוון התנועה בלי לעצור ולהביט אם יש מישהו שפונה או נוסע בנתיב שיחצה את הנתיב השני, אף אחד לא עוצר, אף אחד לא מאט, אף אחד לא מסתכל סביב.

יש סיבה שלפני שמקבלים רישיון עושים שיעורים ומבחן נהיגה, על אופניים זה לא קיים, ויום בשנה המצב רק מחמיר, ילדים ללא השכלה בנהיגה משתוללים על הכביש, נוסעים בזיג זג ללא מחשבה על מה שקורה מאחוריהם ואם מישהו נוסע אחריהם או אם מישהו ישתלב בנתיב.

אתמול במהלך הסיבוב על הילדים יצא לי לראות מקרה כזה בזמן אמת ולטפל בילד.

ילד שנוסע מהר על אופניים חשמליות בלם בכדי לא לפגוע בילדים קטנים שנסעו בזיג זג בכביש ויצאו מחניה, הילד בלם, החליק על הכביש ונפצע, למזלו הוא נפצע רק בשפה ולא שבר כלום אולם לילד בן 12-14 זו טראומה לא פשוטה, ההחלקה, הפציעה, הדימום והתמודדות עם ההורים ביחס לפציעות שלו ולהרס הרכוש ( אופניים חשמליות ).

כהורים אם אתם נותנים לילדים חופש ביום יום וביום כיפור אני מציע לעבור טוב טוב על כללי בטיחות ולהציב גבולות ביחס לנסיעה על הכביש ולהתנהגות נכונה.

שתהיה שנה טובה, קלה עם בשורות טובות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי