מחשבות על היצע וביקוש

אנו רואים תהליך מאוד שונה מצד אפל בשנתיים האחרונות, הדבר הביא אותי קצת לחשוב על הנושא ולשאול שאלות


שנה שעברה ראינו את אפל ומציע לשוק שני מכשירים, הראשון אייפון 5s והשני 5c ההבדל ביניהם מעבר לצבע והחומר ממנו מיוצר המכשיר היה החומרה, חומרה של שנה שעברה בעטיפה חדשה וחומרה חדשה בעטיפה ישנה ( כמו שאפל נהגה עד היום לעדכן את המכשיר מבחינה עיצובית פעם בשנתיים ), השנה קיבלנו שני מכשירים חדשים ללא אופציית הצבעים, אולם עם חומרה חדשה - אותו דבר היה לפני שנתיים - אייפד מיני חדש עם חומרה ישנה, שנה שעברה קיבלנו אייפד עם חומרה חדשה ועיצוב זהה, וגם השנה קיבלנו אייפד מיני עם חומרה של שנה שעברה ועיצוב זהה ( למעט Touch ID ו שבב NFC ).
מבחינתי יש הרגשה שאפל הלכה לאיבוד במקום מסויים ולא ממש סגורה על עצמה, מעט מאוד פעמים אפל התחילה מוצר וסיימה אותו כעבור שנה, כמובן שיש כאן השלכות של רווח והפסד ורצון למכור כמה שיותר, אולם מדוע אפל לא מרחיבה את ליין המוצרים שלה?
אייפון 6c מבחינתי היה יכול להיות להיט, כמובן עם עדיפות לשבב ה A8, אני חושב שאפל הייתה מגדילה את המכירות אם הייתה יכולת בחירה הרבה יותר גדולה ללקוח, כמובן שהדבר דורש הערכות שונה וייצור מוגדל אולם די התרגלנו לצבעים השובבים מצד אפל באייפודים, לקבל אייפון 6 עם צבע ירוק או כחול במעטפת אלומיניום יוקרתית יכול היה לקרוץ להרבה אנשים.. או שאני בטוח שהרבה נשים היו שמחות לצבע ורוד.
אפל לפני שנה ניסתה לפנות לקהל צעיר מבחינתי עם שילוב הצבעים, וזה לא הלך לה טוב כל כך, אם היה הולך לה טוב היינו רואים גם השנה את הסדרה ממשיכה.. המיתוג שאפל עשתה למכשיר לא היה נכון - השמת חומרה משנה שעברה במכשיר חדש ( כמו שקורה כיום עם המיני החדש ) הוא טעות, לקוח לא רוצה משהו משנה שעברה, הוא רוצה חדש, ואם הוא רוצה משהו משנה שעברה הוא ירכוש אותו בפחות כסף.
דבר כזה דוחף את הלקוח לביצוע אחד מהארבעה, לרכוש את המוצר החדש יותר, לרכוש מוצר חדש/ישן, לא לרכוש בכלל או לרכוש מוצר ממיתוג אחר.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי