קניית משחקים נינטנדו סוויץ - עותק דיגיטלי מול עותק פיזי

ככל שאני משחק עם הקונסוליה אני נהנה יותר ויותר, אולם ככל שאני משחק עוד ועוד עולות לי מחשבות בנוגע לרכישת המשחקים - מחשבות שלא היו לי עם האייפד והאייפון.
למה אני מתכוון - בחנות של אפל יש רק דרך אחת לרכוש אפליקציות ומשחקים - דיגיטלית, האפליקציות תמיד זמינות לשימוש - כל עוד המפתח מעדכן אותן לתאימות לגרסה המתאימה, המון עדכונים ( לתיקוני באגים ).
לעומת זאת נינטנדו מציעה שתי דרכים לרכוש משחקים - דיגיטלי ופיזי.
יש יתרונות לכאן ולכאן וכמובן גם חסרונות, פעם ראשונה שאני נתקל בכאלו מחשבות בנוגע לרכישה של עותק פיזי מול דיגיטלי מאחר וההבדל העיקר הוא מחיר האפליקציות - או המשחקים.

מה היתרונות והחסרונות מבחינתי?
יתרונות בקניית עותק פיזי - 
יש לך מוצר ביד, יש לך משהו שאתה מחזיק ואתה יכול לומר - זה שלי לעומת דיגיטלי שזה אי שם בענן ואם במידה משהו קורה אין לך את הקובץ.
אתה יכול לשחק בכל קונסוליה - כאשר המשחק הוא פיזי אפשר לקחת ולהכניס אותו לכל סוויץ ולשחק, אצל נינטנדו אי אפשר לעשות שיתוף משפחתי כמו אצל אפל.
אפשר למכור את המשחק אחרי שמסיימים אותו, אם אין לכם סמנטיקה ורגשות לדברים שאתם רוכשים ואתם מחליטים להחזיר חלק מההשקעה שלכם - זה אפשרי על ידי מכירת העותק הפיזי.
אוסף - בניית אוסף פיזי של משחקים, הצגתו או החלפתו, אין ספק שעוד 10 שנים אם לא יותר ערך המשחקים יעלה וכאשר השירות הדיגיטלי של נינטנדו לא יהיה זמין ערך המשחק הפיזי יהיה גבוה.
עותק פיזי יכול להעלות את ערכו במידה ומפסיקים לייצר את אותו משחק.. גם אם הוא זמין בגרסה דיגיטלית - היצע וביקוש, תמיד יהיה מישהו שיהיה מוכן לשלם על משהו פיזי.
נתוני כרטיס אשראי או קרדיט נשמרים אצלך בארנק ולא אצל צד שלישי..

חסרונות עותק פיזי -
בכדי לשחק משחק צריך להחליף את הכרטיס, אם אנו רוצים לקחת איתנו כמה משחקים אנחנו צריכים קופסא בכדי לשמור על הכרטיסים שלא יהרסו ולא ילכו לאיבוד.
גניבה, הרסה אבדה - אי אפשר להתכחש שלכל דבר פיזי מגיע הקץ, בין אם הוא נשחק, מתבלה או נשבר - עותק פיזי יכול להרס וכך גם ההשקעה שלנו, כאשר העותק הוא דיגיטלי אין מצב שהוא יהרס בתיק, ישפך עליו מים או יהרס מהחום.
דברים קטנים הולכים לאיבוד - גם אם אנחנו מסודרים ודואגים לשים דברים במקום, יש סביבנו אנשים לא כאלה ואם וכאשר הם ישחקו לנו בסוויץ המשחק שיצא יכול ללכת לאיבוד, ליפול או פשוט להתחבא לנו מתחת לכרית בספה..
אי אפשר להתכחש - יש גנבים ואנשים שלומדים את הדברים שלנו, עותק דיגיטלי לא יכול להיגנב, ללכת לאיבוד או להרס.
אם מישהו בעל אצבעות שמאליות או ילד מוציא את המשחק או מכניס משחק אחר הוא יכול לפגוע בכרטיס או בסוויץ.
מבצעים!
תמיד יש הנחות על משחקים, בין אם זה דיגיטלי ובין אם זה פיזי,  כרגע נתקלתי בהנחות גדולות יותר במשחקים בדיגיטלים.
יתרון נוסף או פשוט עובדה - יש משחקים שזמינים רק בצורה דיגיטלית ואז אין לנו ברירה לרכוש אותם בצורתם היחידה.
אני מאמין שנינטנדו לא הלכו על חנות דיגיטלית לגמרי עקב הזיכרון של המשתמשים הותיקים והחלפת המשחקים - כדוגמת הגיים בוי.
הרי הם יכלו להקל על עצמם וליצור חנות דיגיטלית, מה שאומר שהם היו צריכים להוסיף לגרסה הבסיסית של הסוויץ זיכרון, מרבית המשחקים הטובים בעלי הגרפיקה האיכותית שוקלים 2-20 ג’יגה, אולם גם אם הם היו נותנים לנו 64 ג’יגה או ,128 ג’יגה בתוספת חריץ זיכרון המעבר לחנות דיגיטלית היה יכול לפשט הרבה דברים מבחינתי, הרי נינטנדו מחזיקים כבר שנים חנות דיגיטלית לקונסוליות המשחקים שלהם..

אני כרגע רכשתי שני משחקים פיזיים, למה? לא רציתי להכניס פרטי אשראי לחנות, אולם אני מוצא את עצמי משחק במשחק אחד ולא מחליף בין שני המשחקים רק מתוך עצלות של לקום לקחת את המשחק, לפתוח קופסא, להוציא משחק מהסוויץ, להכניס משחק לסוויץ ואז לאפסן את המשחק השני בקופסא שלו ולחזור לשבת.. בקובץ דיגיטלי לא חושבים על כל הדברים האלו, פשוט מתחילים לשחק..

יש לי המלצה בשבילכם? לא ממש, אני בעצמי עדיין לא בטוח במה אני אעשה בפעם הבה שאני ארכוש משחק.. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי