נינטנדו סוויץ - מחשבות והשוואה

אז קניתי נינטנדו סוויץ

אני עדיין מעבד את המחשבות שלי לגבי הקונסוליה וסקירה נרחבת אני אעלה בקרוב, היום אני רוצה לדבר על מחירים, אבל לפני - סיפור וסגירת מעגל.
כשהייתי ילד היה לי משחק של נינטנדו - האמת שהוא לא היה שלי אלא של אחד האחים הגדולים שלי שקיבל אותו מאבא שלי שהביא אותו מחול - הוא עדיין מתפקד ועובד גם היום - ועל זה נינטנדו צריכים לקבל פידבק חיובי, המשחק הזה ליווה אותי די הרבה ויכולתי להעביר איתו זמן לא מבוטל, אולם לאחר שאתה מסיים את המשחק הבודד שיש עליו… אין הרבה טעם להמשיך לשחק.

אחרי כמה שנים היה לי חבר שהיה לו גיים בוי של נינטנדו - כזה שהיה אפשר להחליף משחקים מאחורי המסך ומאוד רציתי כזה, אולם המשכתי בחיי גם ללא המשחק הזה, הסתפקתי בטטריס..

לפני כמה ימים החלטתי שאני מפנק את עצמי ורוכש משחק/צעצוע חדש - נינטנדו סוויץ, כתבתי על כך לא מזמן שחשבתי הרבה מה לעשות בנושא ועל החנות של נינטנדו, לאחר הקנייה והכרת המערכת - כמו כן את החנות של נינטנדו עלו לי כמה מחשבות.
כבר כמה וכמה שנים שיש לי אייפון, אייפד ומק, וחנות האפליקציות של אפל - לאייפון ולאייפד תמיד שמרה על איזה שהוא רף מחירים לא גבוה במיוחד, אפשר למצוא שם משחקים בדולר ועד 15 דולר ליקר ביותר, אפילו שמשחקים כמו אינפיניטי בלייד 1-3 יצאו המשחק תומחר ב7 דולר כמו גם מודרן קומבט ודומיו, אפשר למצוא בשנים האחרונות אפליקציות מקצועיות במחירים של 20 ואפילו 50 דולר - אולם הן מועטות ביותר, וזאת למרות שאפל מוכרת לנו את האייפד ככלי עבודה לכל דבר ותחליף למחשב נייד.. בחנות האפליקציות של המק אנו יכולים למצוא אפליקציות במחירים יותר גבוהים - בהתאם לשימוש, 10 דולר ועד מאות דולרים..

חנות המשחקים של נינטנדו מאופיינת בטווח מחירים רחב אולם מרבית המשחקים - הבאמת שווים - מתחילים ממחיר של 10 דולר וצפונה ועד 60 דולר ויכול להגיע גם ל80 דולר כולל הרחבות..

חשבתי לעצמי מה שונה בין החנויות? וכמו שכתבתי בעבר, הרבה חברות משחקים הפסיקו לפתח משחקים איכותיים, בעלי גרפיקה ועלילה טובים למכשירים של אפל, כתבתי על כך בעיקר ביחס לאפל טיוי ולחוסר הכל כך מורגש שם במשחקים חדשים.

האם אפל מכרו את חנות האפליקציות שלהם במחיר נמוך מידי? האם המפתחים בוחרים ללכת להיכן שיש יותר כסף פר אפליקציה? האם המפתחים לא מעריכים את עצמם מספיק בחנות של אפל - כך שמשחקים זהים עולים מחיר שונה בין החנות של נינטנדו לזו של אפל -

לדוגמא OCEANHORN - משחק נהדר ומצויין ברמה מדהימה - בחנות של אפל הוא עולה 8 דולר ואצל נינטנדו 15 דולר, מדוע ההבדל? האם הידיעה שיש הרבה אנשים בעלי אייפון או אייפד נותנת להם את היכולת לדרוש מחיר נמוך מזה שבחנות של נינטנדו?
או האם הסביבה הכללית - הכוונה שלי למחירים גבוהים בחנות של נינטנדו - נותנת לשחקן הרגשה שהוא משלם מחיר הוגן על משחק כאשר הוא רוכש אותו מהחנות של נינטנדו.

אם אתם הולכים לערוך קניות, וכל הדברים שמסביבכם בסופר נעים סביב אותו מחיר - וכאן אנו לא יכולים להשוות את זה אם זה יקר או לא מאחר ואנו לא נמצאים במקום אחר אלא רק בסופר הנוכחי, אנו נבצע את הרכישה שלנו ונמשיך בחיינו עם הרגשה של - היינו צריכים וקנינו - אלו המחירים.
אולם אם אתה מכירים סופר אחר, ונכנס לחנות חדשה ויש לך את היכולת להשוות בין המחירים אתה יכול לחשוב אחד מהשניים - המחירים האלו מאוד יקרים או שהמוצר יותר איכותי ולכן הוא עולה יותר.
לגבי המחשבה השנייה אנו נדע זאת רק באם אנו באמת נרכוש ונתנסה במוצר שהוא זהה בשני הסופרים.

בכל חנות יש מוצרים טובים יותר ומוצרים טובים פחות, הרעיון והמחשבה הנכונים הם לדעת לברור מה באמת שווה לרכוש והיכן.

עוד דוגמא - JUST DANCE
בחנות של אפל המשחק חינמי והוא מגיע בהתחלה עם 200 נקודות, כאשר כל שיר עולה 100 נקודות, יש לי את האפשרות להרוויח 100 נקודות כל 24 שעות וכך להמשיך לרקוד ( שיר ביום ) או  לרכוש מטבעות או לרכוש מנוי.
בחנות של נינטנדו אנו צריכים לרכוש את המשחק בעלות של 40 דולר והוא מגיע עם 40 שירים, מעבר ל40 שירים האלו אני יכול לרכוש מינוי ( כמו אצל אפל ) ולהגדיל את כמות השירים לכיוון ה-400.

מה יותר כדאי? איך אפשר לבחור מבין השניים? אם אנו מחלקים את זה בצורה גסה - אצל אפל הדבר לא יעבוד ללא אינטרנט ובנינטנדו כן.
אצל אפל לאורך 10 חודשים אני אשלם בערך 140 שח וקבל סיפרייה נרחבת
אצל נינטנדו אני אשלם בערך 120 שח ואחיה עם 40 שירים - עד שאני אהיה מוכן לשלם על מינוי.

ההבדל העיקרי בין השניים הוא היעוד של המכשירים - אפל מוכרת את המכשירים שלה לא רק בקונסולית משחקים אלא כמשהו נרחב יותר ואילו נינטנדו מיעדת את המכשיר שלה להיות קונסוליה לאך ורק משחקים!

אז לאחר כל הסיפור הזה, מה המחשבה שעברה לי בראש?
אני מוכן להוציא 150-300 שח על משחק בודד כאשר הגרפיקה טובה והוא מספק אותי - במערכת של נינטנדו אולם אני לא מוכן להוציא 50 שח על משחק אצל אפל - מאחר ואני ( לצערי ) מכיר את החנות מספיק טוב בכדי לדעת שאין משחקים מספיק מרשימים, טובים ומספקים שיוכלו להעסיק אותי לאורך זמן ויתנו לי את ההרגשה שהם באמת שווים את זה.

אפילו סופר מריו באייפון ובאייפד היה חינמי עם רכישה פנימית של 10 דולר… היה הרבה מבחינתי אולם ראיתי כמה הילדים שלי נהנים ממנו והייתי מוכן לשלם את זה - לצערי המשחק בכלליותו מחייב אינטרנט - משהו שיכול מאוד להגביל את הניידות שלו לעומת המשחקים בנינטנדו שעובדים ללא הצורך בחיבור תמידי לאינטרנט.

לסיכום - סקירה על איכות הנינטנדו והמשחקים תהיה בהמשך אולם משפט אחרון וקצר.
הנינטנדו עולה פחות מהאייפד אולם הוא לא יכול לעשות שמינית ממנו, מצד שני הוא לא מיועד לכך, הנינטנדו מיועד רק למשחק לעומת האייפד שהשימוש בו הוא הרבה יותר נרחב, אני מקווה שאפל יוכלו למשוך בחזרה את מפתחי המשחקים שהחנות תמשיך לצמוח ולהתפתח גם באפל טיוי, אולם עד אז - אני בנינטנדו, עשיתי סוויץ

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי