בילויים בחופשת סוכות - חוות התבלינים ובוצרים ונהנים

סוכות עדיין כאן וחיפשנו דרך לגרום לילדים הנאה, מצאנו שתי הפעלות נחמדות שיכולות לעניין באזור הצפון והחלטנו לשלב את שתיהן מאחר והן קרובות אחת לשנייה, הראשונה הייתה פסטיבל הפפריקה בחוות התבלינים בבית לחם הגלילית

המקום מציע מספר פעילויות - חלקן בתשלום וחלקן חינם, לדוגמא: חפש את הפלפל הירוק בין הפלפל האדום, כתב חידה, בועות סבון ומטרות מים ( שבחום שהיה - הילדים שלי מאוד נהנו מהמים ומהבועות, פעילויות בתשלום היו - הכנת תערובת תבלינים - 20 שח, הכנת שרשרת פפריקה 20 שח והכנת עציץ קישוטו בתבלינים ושתילת זרעי פלפל 20 שח, סיור חוויתי בטרקטור עם ירידה לשדה פלפלים, קטיפה והסבר ב25 שח, אפשר היה לרכוש כל הפעלה בנפרד או כולן ביחד ב60 שח, או ללא סיור הטרקטור ב45 שח.




כאשר נכנסים למקום - והגענו מוקדם (10 בבוקר) יש מספיק חניה, המקום מחולק למספר אזורים - חנות תבלינים ענקית שאפשר לרכוש תבלינים טריים ואביזרי מטבח, מזנון עם אפיה במקום - פיצות, פוקצ’ות, חומוס, עלי גפן ועוד - הכל מוכן ונאפה במקום, יש גם בירה ישראלית.. והאזור השלישי הוא אזור ההפעלות לילדים.








עשינו את כל הפעילויות ונסענו בטרקטור, היה חוויה והילדים מאוד נהנו, בילינו בחוות התבלינים משעה 10 ועד 12:30 כולל ארוחה קלילה וטעימה מאוד ואם לא רצינו להספיק עוד הפעלה היינו נשארים שם יותר.
לחוות התבלינים אנחנו נחזור גם שנה הבאה! היה מאוד מאוד כיף!


ההפעלה הבאה הייתה בוצרים ונהנים והיא הייתה קשורה בהכנת יין, נסענו ליקב יפתחאל למרכז המבקרים וקטפנו ענבים - שראו ימים טובים יותר, לאחר מכן מיינו את הענבים והפרדנו אותם מהגבעול, העברנו אותם במכשיר שפצע אותם קלות ואז מעכנו אותם - במעכנו אני מתכוון שהבת שלי מעכה מאחר והבן שלי לא הסכים ללכלך את הידיים... משם עברנו למכשיר שמועך את הענבים יותר וסוחט מהמם מיץ ואת הבלילה הזו לקחנו למקום אחר שהפריד בין המיץ לשאריות הענבים, את המיץ מילאנו בבקבוקים והכנו תווית ( שירדה לאחר שתי דקות ) מאחר והמיץ לא עבר פסטור הורו לנו לצרוך את המשקה שהכנו עוד באותו היום - נשמע טוב כל הפעילות? אז בין סיפור לבין מציאות יש הבדל גדול!
הגענו ב13 ( ההפעלות מסתיימות ב 14 ) כאשר היה חם מאוד, בקושי נשארו ענבים בכרם, הילדים אספו ענבים קטנים לבין צימוקים בסלסילות חמודות, לאחר מכן - וכאן מבחינתי מתחילה הבעיה - עברנו לתהליך יצור היין, הבעיה הייתה כמות הזבובים הנוראית, באיזורים המלוכלכים, הדליים שאיתם הילדים עבדו - הפרידו ענבים, מעכו, בין כל תחנה לתחנה כמות הזבובים שהייתה בכל מכשיר הייתה פשוט בלתי נתפסת ועד שהגענו למצב של שפיכת הנוזל שעבר בין דליים מלוכלכים למכונות מלאות זבובים וחוסר היגיינה וניקיון לבקבוק, הספקנו לקבל ויכוח מאחד הילדים שעבד שם על כמה ילדים עירוניים לא אוהבים להתלכלך - מאחר והילד שלי לא אוהב לגעת בעיסה של ענבים, דלי מלוכלך וזבובים...
לאחר כל זה ראינו סרט על היקב, בהחלט היה נחמד מאוד והדגיש כמה היקב משפחתי, אלו היו ה10 דקות הכי נחמדות במקום הזה מאחר והיה נעים מאוד במרתף היינות, בערך 18 מעלות..
משם עברנו לחנות המבקרים וטעמנו את היינות והדבש המיוצר במקום - אולם גם כאן יש לי רגשות מעורבים, המקום שרץ זבובים, לא היה מזגן וכמות היין שקיבלנו לטעום הייתה כל כך מזערית שמה שהיה טעים ביקשתי שוב לטעום..
מעבר לכך נראה שהעובדות שם (שהיו משפחה) היו עייפות מהיום ומהחום, אחת לא נראתה שהיא ממש רוצה להיות שם ולשרת אותנו ואפילו למכור, בין אם היא הייתה עייפה או סתם עם פרצוף חמוץ - זה לא היה נעים, השנייה החליטה להבין מדוע כטבעוני אני לא אוכל דבש ( למרות שקניתי דבש והבת שלי אוכלת ) ולנסות להתווכח איתי על כמה זה שונה מלשתות חלב או לאכול בשר - דבש זו עדיין הפרשה של חיה מבחינתי ומעבר להכל - זה לא טעים לי!
כל התענוג והיחס ״הנחמד״ עלו 40 שח לכל ילד, את מיץ (הגועל) הענבים שהילדים עמלו והכינו זרקנו שהגענו הביתה תוך הסבר על כמה זה לא נקי ופיצוי שנקנה להם מיץ ״נקי״ - לא נרשם ויכוח והכל התקבל בהבנה.
רכשנו יין - מאחר והוא היה נחמד מאוד וכעסק קטן רציתי לתמוך בו ושמחתי על כך שאנשים הולכים עם השאיפות שלהם ומנסים לעשות משהו טוב, רכשנו גם דבש לבת.
אנחנו לא נחזור לכאן שוב, הרעיון נחמד מאוד, והביצוע חביב אולם לתת לילד את מיץ שהוא סחט ועבר את כל הלכלוך ועוד לומר לו לשתות את זה עוד היום זה קצת לא לעיניין, מילא הייתם נותנים בקבוק תירוש מפוסטר קטן, לא משהו גדול כמו שנתתם, בלי סיכוי למחלה או זבוב..
















תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי