סקירת מכונת מיץ איטית - kuvings c7000


נתחיל מכך שאין מישהו שלא אוהב מיץ, ותחת הגישת התזונה שלי בחרתי לנסות לשתות את המיץ הכי טרי שאני יכול לעשות, כזה שלא עומד במקרר בסופר אולם עדיין אני מוגבל מבחינת הזמן שלוקח לירק או לפרי להגיע אלי מהפרדס או השדה..

לפני כחמש שנים בערך רכשתי את מכונת המיץ הראשונה שלי דרך זיכוי שהיה לי, בחרתי את זאת שמצאתי ביקורות טובות אולם מהר מאוד התאכזבתי (מכרתי אותה) והחלטתי שהמכונה הבאה שלי תהיה פשוטה יותר, זולה יותר וכזאת שקל לנקות…

חייתי איתה בשלום תקופה ארוכה ולאט לאט נחשפתי לכתבות שדיברו על כך שמונת מיץ בעלת מהירות גבוהה הורסת את הויטמינים ולא מוציאה את מלוא המיץ מהירק והפרי, החלטתי לחפש לי מכונה חדשה, כזו שתהיה בעלת מנוע איטי ותמקסם לי את הירק או הפרי אותו אני סוחט, מצאתי כזו מכונה - שהייתה גם די זולה וכך חייתי איתה לאורך שלוש שנים, היא עבדה ועדיין עובדת נהדר אולם לפני כשנה החלטתי להשתדרג ולהקל על החיים שלי קצת יותר והחלטתי שאני רוכש מכונה קצת יותר טובה אשר עונה לי על החסרונות של המכונה הקיימת שלי, וכך למדתי ששוק מכונות המיץ האיטיות מתחלק לשניים - אנכיות ואופקיות - וכאן דובר בעצם על תנועת הבורג אשר מבצע את הסחיטה של הירק או הפרי, אנכיות הכוונה שהבורג מאונך לכניסת הירק או הפרי ( יוצר זוית של 90 מעלות ), הבורג מקביל למשטח ואפקיות - הבורג מקביל לכניסת הירק או הפרי (מצביע לכיוון התקרה), מאחר והמכונה שהייתה לי הייתה אנכית והחסרון הגדול של מכונה כזו היא בגודל פתח הכנסת המוצרים ( יש לה יתרונות אחרים ) החלטתי שאני רוצה מכונה בעלת פתח הכנסת מוצרים גדול אשר יקל עלי את תהליך הכנת המיץ, במה זה מקל? במה הדבר שונה? הדבר הראשון הוא זמן הכנת המיץ שיכול להיות 10 דקות מול חצי שעה של עמידה מול המכונה, השני הוא זמן הכנת המוצרים להכנסה למכונה, במכונות אנכיות בעלות פתח צר ( יש גם אופקיות עם פתח צר ) עלינו לחתוך את המוצרים לעובי אצבע לעומת אופקיות בעלות פתח רחב אשר אפשר להכניס תפוח שלם.. החסרון הגדול של מכונות אופקית הוא שעלינו לחתוך ירקות בעלי סיבים ארוכים ( סלרי, פטרוזיליה וכדומה ) לגודל של חצי סנטימטר בכדי שהסיבים לא יתקעו בפתח יציאת הסיבים וזה לעומת המכונות האנכיות אשר אפשר להכניס עשב חיטה, סלרי או פטרוזיליה שלמים.

לאחר מחקר מעמיק החלטתי לרכוש את מכונת המיץ של קובינגס c7000, מדוע? בזמן הרכישה היא הייתה היחידה בארץ בעלת פתח כזה גדול והמתחרה שלה הייתה מכונת המיץ הרום אשר לה פתח קטן יותר שלא ממש שינה לי את החיים ממכונת המיץ שהייתה לי ולכן ההחלטה על הרכישה נפלה על קובינגס.

מה מקבלים בתוך האריזה?
המוכנה מגיעה עם שני מסננים אשר מיועדים למיץ נקי לסיבים ומיץ עם קצת סיבים ובנוסף אביזר אטום המיועד להכנת גלידות, אנו מקבלים שלוש מברשות ושני כלי פלסטיק - אחד למיץ ואחד לסיבים ( אי אפשר לקרוא לזה פסולות מאחר ואפשר לעשות עם זה כל כך הרבה.. ).


והעיקר! איך המכונה מתפקדת?
כמו כל סרטון שאנונחפש באינטרנט אנו נמצא כמה המכונה טובה ומכינה מיץ טוב, היא סוחטת את המוצרים בצורה מושלמת כך שלא נשאר כמעט מיץ בסיבים היוצאים, עד היום - לאורך 9 חודשים שהיא בשימוש אצלי ( מסוף מרץ 2016 ) אני סוחט מיץ כ4-5 פעמים בשבוע, יש שבועות שיותר מיץ ויש שבועות שפחות, הכנתי בה גלידות ( בננה, מנגו, פירות יער ) והיא עובדת מצויין, כן יש לה חסרונות שעליהם אף אחד לא מדבר ואף אחד לא מציג בסקירות שראיתי ואותן אני אפרט מיד.

אז מה החסרונות?
הראשון הוא הניקוי, לעומת המכונות האנכיות המסנן הרבה יותר גדול וכך גם הבורג, הרבה יותר סיבים נשארים צמודים למסנן ולנקות מסנן גדול לוקח הרבה יותר זמן ממסנן קטן ( מצד שני כמות המיץ שעוברת במסנן גדול הרבה יותר גדולה ומסנן קטן נסתם הרבה יותר מהר ), אולם לא הרבה יותר ויש שיטות הרבה יותר טובות מאשר השימוש באביזרים שקובינגס מספקת.

הבורג - אך הבורג.. מאחר והמכונה אופקית וכוח הכבידה מושך דברים למטה, לבורג יש חלל בינו לבין הציר עליו הוא מתלבש והמון סיבים נכנסים לשם, כתוצאה מכך יש פעמים שנוצרת נזילה במכונה ונוצר ואקום בין בסיס המכונה לבין קערת המיץ אשר מקשה על ניתוק ופירוק המכשיר וכמו כן יש נזילה של חלק מהמיץ ( לא תמיד, לעיתים נדירות ) לכיוון מנוע המכונה אשר נמצא מתחת לקערת המיץ - זאת בניגוד למכונות אנכיות אשר המנוע נמצא מאחורי הבורג ואין נזילות לכיוון המנוע.

הדבר פשוט, הוא קורה כאשר סוחטים כמות גדולה של מיץ - הרבה יותר ממה שהמכונה מסוגלת להתמודד איתה, המלצת קובינגס היא עבודה מקסימלית של חצי שעה ולאחר מכן לתת למכונה מנוחה עד שהמנוע מתקרר, בפועל לא הגעתי אף פעם לחצי שעה עבודה והכי הרבה זמן שהמכונה עבדה אצלי היה בין 15-20 דקות עבודה, מצד שני כמות המיץ שהייתי סוחט איתה הייתה מאוד גדולה - בערך שלושה ליטר מיץ שההמלצה היא ליטר וחצי ולאחר מכן לנקות את המכשיר ולהמשיך בעבודה.. לכן אני לא ממש יכול להתלונן כאשר אני לא שומע בקול הוראות היצרן.. כאשר אני סוחט ליטר מיץ יש נזילות לעיתים מאוד רחוקות עד נדירות והנושא אפילו לא קשור לקושי הירק - לדוגמת סלק או גזר אשר נחשבים מאוד קשים והיו לי פעמים שנזל לי מיץ חסה או סלרי מאחר והחלל הבורג התמלא בסיבים אשר הפעילו לחץ על האטם והיו נזילות.

מחיר: את מכונת המיץ הראשונה שלי רכשתי בסכום של 1000 שח, היא הייתה של מגימיקס והייתה פשוט נוראית, לאחר מכן החלטתי שאני לא רוכש מוצרים כל כך יקרים ואני עובד עם זולים יותר, לכן את מכונות המיץ הבאות שלי - מהירה ואיטית רכשתי בסכום של 400-500 שח, הן היו טובות מאוד ועלו בכמה מונים על פני המכונה היקרה של מגמיקס.

מחיר הקובינגס הוא דבר מאוד שערורייתי, המחיר לא רחוק מהמחיר שנשלם על מכונה כזו בחול ואין מה להתעצבן על החנויות אשר מוכרות אותה בארץ - בחול מחירה נע באזור 650 דולר לפני מיסים ובארץ כ3000 שח לפני הנחות.. אני רכשתי אותה במחיר של 3000 שח וקיבלתי 10 אחוז הנחה, לקחתי את זה בחשבון ולפני שרכשתי מכונה כזו יקרה וידאתי שאני באמת משתמש במכונה הקודמת שלי ( שלוש שנים ), להציא סכום כזה על מכשיר ולאחר מכן לשים אותו בארון זה לא נעים ולא כיף.

לסיכום:
כמו לכל דבר בחיים יש חסרונות ויש יתרונות, מבחינתי יתרונות המכונה עולים על החסרונות, הניקוי לוקח עוד שתי דקות ואם יש נזילה אז עוד 30 שניות, הזמן הזה הוא לעומת עשר ולפעמים 20 דקות עבודה יותר בהכנת המיץ עצמו במכונה אנכית בעלת בורג קטן יותר או בזמן ארוך של הכנת מוצרים בכדי להתאים לפתח כניסה קטן.

מבחינתי להשקיע סכום כסף כזה במכשיר שמשרת אותי ביום יום - יום יום הוא שווה, מומלץ ביותר למי שמחפש מכונה איכותית לשימוש יום יום.

מי שלא בטוח בנושא מומלץ לרכוש מכונה זולה, לא חשוב אם אנכית או אופקית ולראות אם הוא משתמש בה מספיק, יש המון מכונות זולות יותר כדוגמת ההרום(1500-2000 שח) או אפילו מכונות חסרות שם אשר זולות יותר ( כמו שאני קניתי בהתחלה ) שיכולות לתת מענה מצויין למי שרוצה להתחיל לסחוט מיץ.

בקרוב יעלו עוד סקירות של מכשירי חשמל - בלנדר ויטמיקס, מכונה להכנת לחם, מכונת אספרסו’ כמה משחקי חשיבה.. ואפל טיוי 4K

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי