שבוע בלי… סיכום

עבר שבוע ללא טלויזיה ומסכים , בעיקר עבר שבוע ללא זמן מבוזבז ועכשיו מגיע הסיכום

שהתחיל השבוע החלטתי שאני לא רואה טלויזיה בכלל ולא נוגע ביוטיוב ואפילו לא משחק, החלטתי שאני לא נופל לשעמום וממשיך אותו בעזרת המסכים, מהר מאוד הבנתי שיש יוצאים מהכלל ושיש עוד אנשים בבית, לכן טלויזיה ראיתי אולם בעיקר שמעתי תוך כדי.
היו פעמים שישבתי וראיתי טלויזיה אולם זה היה ביחד עם אשתי או הילדים, זה היה כאשר נאלצתי לחכות כמה דקות עד שמשהו אחר יסתיים או כאשר היה עלי לצאת, אם הייתי לבד הייתי מוצא משהו אחר לעשות.
היו פעמים שנאלצתי לפתוח יוטיוב, ועכשיו השאלה ״מה זאת אומרת נאלצת?״ מישהו עמד ואיים עליך? לא, הרבה יותר פשוט לחפוש איך עושים משהו או לקבל חוות דעת על נושא מסויים או מוצר דרך יוטיוב ולכן היו כמה פעמים שצפיתי ביוטיוב אולם זה היה בנושאים מאוד ממקדים ולא יותר מ10 דקות.
בטלפון נשברתי ושיחקקתי פעם ראשונה ביום חמישי כאשר נאלצתי לחכות לבני 45 דקות ולא היה עיתון, עד אז סחבתי מצויין.

מה אני חושב על הזמן שלי ללא מסך או יותר נכון זמן מבוזבז

הספקתי לעשות יותר דברים, הייתי מחובר לעצמי הרבה יותר ובעיקר הרגשתי שלא ביזבזתי זמן, לא נשאבתי למרתון צפייה של 4 או 5 פרקים בלילה מתוך שיעמום, היו פעמים שהלכתי לישון מוקדם יותר והיו פעמים שפשוט המשכתי לעשות דברים עד שהייתי עייף.
מצד שני שעשיתי דברים עד שהייתי עייף הוביל אותי לישון מוקדם יותר והתוצאה הייתה קימה מוקדמת בשעות של 3 בבוקר.

הטלוזיה והמסכים שינו את החיים שלנו, היום הרבה יותר מלפני שלושים שנה אופילו 50 שנה, על מה אני מדבר? שהייתי ילד והייתי משועמם לא תמיד יכולתי לםתוח טלויזיה מאחר ולא היו תוכניות, היה ערו. אחד ששידר ולא תמיד היו תוכניות ילדים, ההורים שלי לא היו צריכים להתווכח איתי להעביר לחדשות מאחר ולא היה משהו אחר לראות, גם לאחר מכן שהיו הכבלים ( לנו לא היה ) לא ממש יכולתי להעביר את הזמן בבהייה, היום לא משנה באיזה שעה הילד יפתח את הטלויזיה הוא ימצא מה לראות.

תרבות המסך האישי - טאבלט או טלפון
ביום שבת האחרון הייתי בטיול וצילמתי את המשפחה, יש כמה תמונות של נוף אולם יש הרבה תמונות של ילדים עם מכשיר סלולרי שמצלמים את עצמם או מצלמים את הסביבה או משחקים.

אנו שואבים כל כך הרבה מידע מהמכשירים הניידים לטוב ולרע, שאיבת המידע יכולה להיות חיובית ומועילה ויכולה  גם להיות משעמום, יש פעמים שאנו פונים למסכים בכדי להתנתק או מתוך שיעמום ומוצאים את עצמנו מבלים מול המסך יותר מידי שעות.
זה אפילו לא חשוב במה צופים, משחק כדורגל או כדורסל, ראלטי או סתם סדרה - הטלויזה סותמת את השכל!

אחד הדברים הטובים שעשיתי השבוע היה להתנתק מהמסך ולהגביל את שעות הצפייה שלי - מומלץ לכולם!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי