טעויות של טבעונים

הטעות של הטבעונים 


אני טבעוני מטעמי בריאות, מה זה אומר? התזונה שלי מבוססת על צמחים - plant base diet - זה לא מושג שממש מוכר בארץ ולא נכנס לשימוש היום יומי, אנשים מבדלים את עצמם כאוכלי בשר, צמחונים או טבעונים, אבל גם בתוך הזרם הזה שנקרא טבעונות יש מי שיבחר מתוך חמלה ויש אחרים שיחליטו מתוך בריאות.
שינוי התזונה שלי התחיל מהרצון לאכול פחות מעובד ויותר טבעי, זה התחיל ללא מוצרים שבתהליך ההכנה שלהם הוסיפו משמרים, צבעי מאכל, לאחר מכן ללא מוצרים שעברו שינויים ותהליכים ועד למצב שהורדתי גם את המוצרים מהחי שפשוט לא עשו לי טוב.
כמובן שהחמלה על בעלי החיים חשובה לי ואינני רוצה שיהרגו בעלי חיים בכדי שיהיה לי מה לאכול, יש מספיק מה לאכול ללא ההרג.

שני הדברים שמבחינתי הם טעויות של טבעונים רבים הם - אכילת גאנק פוד טבעוני שמבחינתי זהה למאכל מוצרים מהחי - פשוט לא בריא.
הדבר השני הוא צורת ההסבר של אותם טבעונים והפנייה לאנשים על ידי כך שהם הופכים אותם לרוצחים, משתלחים בהם וכועסים עליהם שהם ממשיכים לעשות משהו שלא נראה להם בסדר ( לא כולם כמובן - גם אחרים מגיבים באותה צורה של מלחמה במקום לקבל את האחר והשונה ), יש כמה צורות לשכנע אנשים למעבר לסוג שונה של אכילה, אצלי זה היה מבחינה בריאותית, יש אחרים ששיקולי ההומניות יעזרו ויש אחרים שהפניה לכיס - כלכלית - היא הנכונה.
תזונה צמחית / טבעונית הרבה יותר זולה לכיס מאשר תזונה בשרית וחלבית.
בהשוואת כמות חלבון ב100 גרם בשר, עוף, דג ועדשים - אפשר למצוא שבבשר יש 24 גרם חלבון, עוף - 28, דג - 22 ועדשים - 26 גרם ו בניגוד לחיות בעדשים יש סיבים... קילו דג, עוף או בשר עולה לנו 40 שקל ומעלה - אילו קילו עדשים שחורות יעלה לנו 10 שקלים.. 
יש הרבה תחליפי חלבון צמחיים שהם זולים, אולם יצא שם לחלבון הזה שהוא לא מלא וחייבים לשלב אותו עם עוד משהו, רק הדבר הזה גורם לאנשים לחשוב על עוד פעולה שהם צריכים לעשות ודי מייאש, הרי מי שבחר לאכול בשר עוף או דג בכל מקרה יכין ליד אותה תוספת של אורז, תפו״א או סלט מה שיוסיף לנו חלבון ויעשיר את המנה שלנו, העיתונות והדיאטנים מבלבלים אותנו במושגים שהם למדנו לפני שנים ואפשר לומר שהם כבר לא מעודכנים, חלבון מלא הוא חלבון אשר כולל את כל חומצות האמינו, גם בשר לא כולל את כל חומצות האמינו ולא עוף ולא דג, לעומת זאת אפונה - כוללת בתוכה את מרבית חומצות האמינו, משפחת האפונה הירוקה ( היבשה ), הצהובה, סוגי הפול למיניהם כוללים חלבון מאוד איכותי והם זולים משמעותית.
אתר נהדר אשר מסביר מהיכן לקבל את הרכיבים החשובים לנו נקרא simple healthy kitchen קישור
https://www.simplehappykitchen.com


מאוד מומלץ להיכנס אליו ותוך כדי להיכנס לאתרי טבעונות לקבלת מתכונים בריאים ומזינים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי