מה אני חושב על המוצרים החדשים של אפל

ביום שני האחרון אפל הציגה מספר מוצרים מחודשים - ביניהם שעון, אפל טיוי ושני אייפונים, מה אני חושב על כל מוצר


נתחיל מהשעון - דגם שלישי שמגיע לאחר שנה בלבד ומוסיף לנו מד גובה, גיפיאס ויכולת סלולרית, כאחד שלא ממש משתמש בשעון ולא מוצא אותו נחוץ - יש פעמים - במיוחד באימון - שהייתי שמח לשעון למדידת זמן ודופק, אולם שעון כזה אני יכול למצוא גם ב60 שקלים ( ללא הדופק ) ואין לי צורך להוציא 329 דולר על הדגם האחרון, מעבר לכך - אפל הורידה את סדרה 2 של השעון והשאיר כנקודת פתיחה את הדגם הראשון , מה שדי מבאס מאחר והוא ממש ממש בעל יכולות נמוכות מול הסדרה השנייה והשלישית וזאת בכדי לבדל את הסדרות ולתת העדפה לסדרה האחרונה, אם כרגע הייתי רוצה שעון ונאלץ לרכוש אחד עדיין הייתי בוחר בסדרה שלוש רק בגלל המעבד החזק יותר, אינני רוצה לרכוש משהו בעל יכולות נמוכות וההפרש הכספי מאוד זניח כרגע, אולם את הסדרה הראשונה לא הייתי לוקח מאחר ואין לה אטימות כנגד מים והמעבד חלש, מה שישפיע על יכולות השעון בעדכוני התוכנה הבאים.

אפל טיוי - 
גם כאן אפל לא ממש חידשו ומעבר להזרמת סרטים ברזולוציה גבוהה יותר ומעבד חזק יותר אין חדש - ובינינו מה אפשר לחדש עוד?
אפל מוציאים מכשיר לשוק רק כאשר הם חושבים שהשוק מוכן לכך והאמת שלא ממש הייתה סיבה עד היום להוציא מכשיר שתומך ב4K כאשר מחירי הטלוויזיות היו כל כך גבוהות ולא היה הרבה תוכן זמין לצפייה באיכות הזו, כיום שנתיים אחרי יש יותר תוכן ומחירי הטלוויזיות נמצאים במקום טוב, השאלה המתבקשת האם למי שיש את הדגם הקודם - אפל טיוי 4 כדי לו לעדכן ולרכוש מכשיר חדש? על פי דעתי לא! אם אתם מורידים הרבה תוכן מאייטונס - אולי, אולם מרבית ספקי התוכן לא מציעים הרבה תוכן ברזולוציה גבוהה ולכן על פי דעתי זה קצת מיותר כרגע - טוב שיש אולם לא הכרחי, מי שמחליף מאפל טיוי 3 לדגם החדש זהו מהלך חכם אולם מהדגם האחרון לא הייתי מחליף עדיין.

אייפון 8 - מה קרה ל7S ???
אפל ביצעו קפיצה מספרית ולא סתם, הם שמרו על עיצוב דומה לארוך שלושה דגמי האייפון אחרונים ורוצים למתג את המכשיר החדש כחדש ולא כעדכון פשוט או רק מהיר יותר, הם הוסיפו מספיק אלמנטים חדשים בכדי שהם ירגישו מוכנים להחליף לו את המספר.
מה שמפריע לי הוא ההגנה מפני מים, עדיין אפל קוראת לזה water proof  ולא water resistant  אשר יש ביניהם הבדל עצום.
מעבר לכך המכשירים קיבלו עדכונים בעלי מעבד חדש, מצלמה טובה וכמובן טעינה אלחוטית, הבעיה העיקרית שלי איתם הם גודל המסך, הייתי שמח לגודל של 4.7 כמו באייפון  X שיהיה דומה בגודל ל-5, כזה שמחליק בכיס ולא מורגש בכלל, מעבר לכך אין לי ספק שאנשים מאוד אוהבים את המסך הגדול מאחר והוא מאפשר לעבוד עם המכשיר יותר בקלות במהלך יום - רק לא להכניס אותו לכיס ולעשות פעולות פשוטות כמו הליכה, ישיבה, ריצה או רכיבה על אופניים...

וכמובן עוד דבר אחד אחרון... אייפון 10 או X  אשר מסמל עשור מאז יצא האייפון הראשון, הוא בהחלט מדהים ויפה אולם הוא רק ההתחלה, אני משאר שמאחר והוא הדגם הראשון - אפל מיעדת לכיוון הזה של פחות לחצנים והמכשיר הולך להיות מעיין יריית פתיחה למכשירים הבאים שיבואו, תכנולוגיית זיהוי הפנים נחמדה אולם לא תמיד יכולה להיות שימושית - נניח אנחנו רוכבים על אופניים ורוצים לפתוח את המכשיר - אני לא בתוך כמה זה נוח או בטיחותי, לא ששימוש במכשיר סלולר על אופנים, אופנוע או במכונית הוא דבר רצוי..
אפל מחדשת על ידי לקיחת דברים קיימים ושיפורם, היא לא מוציאה משהו שהוא לא שלם, כן לפעמים יש טעויות או פשלות אבל תמיד שאפל הוציא מכשיר הטכנולוגיה שלו והאלמנטים שהיא הכניסה בו היו מוכנים לשימוש ולא לפני הזמן רק בכדי לומר - יש לנו כזה, כך היה עם טביעת האצבע וכך גם עם טכנולוגיית זיהוי הפנים ( מישהו זוכר את הניסיון של סמסונג עם המעקב אחרי העיניים והפסקת הסרט? נחל כישלון והפיצ׳ר שיצא בתהודה נעלם, כמו הנקישה הכפולה על המסך אצל LG בשביל להעיר את המסך וכמדומה ).
לסיכום
אפל נתנה צעד עצום קדימה עם האייפון החדש - וכך גם עם המחיר, אולם מאחר וזה דגם ראשון של המכשיר אני משאר ששנה הבאה נוכל לראות אייפון חדש עם יכולות מתקדמות או משופרות יותר, כרגע לי אישית מתאים האייפון SE.
מה אתם חשבתם על האירוע של אפל? יש חידוש מעניין שאתם הולכים לרכוש?














תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי