עונות חדשות בסלקום

עונות חדשות לסדרות בליינדספוט וטרנספרנט יעלו לשידור בסלקום
 

בליינדספוטBlindspot

 

תעלומת המיסתורין של הנערה עם הקעקועים 

חוזרת לעונה שנייה עם זוכת פרס האמי ארצ'י פנג'בי

 

סלקום TV

20.9.16

22 פרקים בשידור שבועי בסמוך לשידורה בארה"ב


אני חייב לציין שלצערי לא ראיתי את הסדרה אולם לאחר שקראתי את התקציר היא נשמעת די מעניינת

הסדרה המצליחה ביותר של עונת הטלוויזיה האמריקאית הקודמת, הראשונה מהיבול של שנה שעברה שהוחלט להזמין ממנה עונה חדשה, חוזרת לעונה שנייה עם עוד יותר סיבות לצפות בה. עשרה מיליון צופים נצמדו למסך לצפות באחד מרגעי הטלוויזיה המרתקים ביותר בשנים האחרונות ורבים לא פחות מצפים לשובה (לכן, למשל, כוכביה מעטרים את השער של "טי-וי גייד" מאוגוסט, המוקדש לסדרות שכולם מצפים לשובן כעת). 

הוא התחיל כך - בלב טיימס סקווייר, האזור ההומה ביותר בעיר ניו יורק, מתוך תיק חשוד שהונח על המדרכה, יוצאת לה יפהפייה (ג'יימי אלכסנדר, "תור"), בעירום מלא, כשרק מפת אוצרות של קעקועים צפופים לגופה. 

היא כמו נולדת מחדשהיאשה, שלא זוכרת את שמה ולכן מכונה ג'יין דו (פלונית-אלמונית) לא זוכרת כיצד הגיעה אל התיק, וגם שום פרט על עברה, וגם לא כיצד הגיעה מפת הדרכים הצפופה של מסרים מוצפנים לגופה. את הסצינה הגאונית הזאת צילמו במשך שמונה שעות, לילה שלם בטיימס סקוור (את הקעקועים מציירים ומדביקים על גופה של השחקנית במשך שבע שעות כל פעם מחדש). הרחבה פונתה בשביל הצילומים. המאמץ השתלם, הסצנה משכה אליה את הצופים, ואלה נשארו בשביל המתח והאקשן שבאו בעקבותיה.

ממש בתחילת העונה הראשונה מגלים כי אחד הקעקועים על עורפה הוא הרמז הראשון מבין רבים שמגלגלים את אירועי הסדרה, והוא שמו של סוכן האף-בי-איי קורט וולר (סאליבן סטייפלטון, הסרט "300"). בתחילה הוא לא מכיר את ג'יין, אך יחד איתה הוא מנסה לפענח את פשר הקשר שלו אליה ואת הקעקועים שלה למזימת פשע נרחבת ומסתורית. ככל שהתקדמו במשך העונה בניסיונות הפיענוח, התברר לקהל ולג'יין דו כי היא רבת יכולות  היא דוברת סינית (ועוד דיאלקט כל כך ייחודי, שבסין התלהבו המעריצים מעובדה זו), ומאסטר באמנויות לחימה, המסוגלת להתמודד עם כמה תוקפים בעת ובעונה אחת, למשל. מה שלא הצליחו לברר במשך כל העונה (ספוילר) הוא מה שמה האמיתי, וגם  למרות ההבזקים הרבים לעברה - אם היא מהטובים או מהרעים.

הסדרה השנייה - טרנספרנט

טרנספרנט", עטורת הפרסים והשבחים, זוכת "גלובוס הזהב" וה"אמי"

ועם זכיה טריה מהלילה בטקס פרסי ה"אמי" בפרס שחקן הקומדיה הטוב ביותר לג׳פרי טמבור האדיר

חוזרת יחד עם כל הפפרמנים לעונה שלישית

 לצערי גם את הסדרה הזו לא ראיתי כך שאינני יכול להמליץ או לא להמליץ אולם נשמעת נחמדה מאוד

סלקום TV

25.9.16

כל 10 הפרקים לצפיה ברצף

לא לעתים קרובות מופיעה סדרה שהיא כל כך ייחודית, כל כך אמיצה, כל כך שונה, וכל כך מפתיעה ומבריקה כמו "טרנספרנט". כשזה קרה, עם עלייתה לפני שנתיים, ממש אפשר היה לשמוע את לחישת התודה הקולקטיבית שנשמעה מכל עבר. מבקרי הטלוויזיה היו תמימי דעים היא מושלמת. באתר "עגבניות רקובות"  (רוטן טומייטוס) היא זכתה לציון המשוקלל של 98, כשבראש ניצבים עיתונים יוקרתיים כמו "הניו יורקר", "האטלנטיק", "הניו יורק טיימס" וגם עיתונים פופולריים יותר כמו "יו-אס-אי טודיי" שהעניקו לה את הציון העגול 100. גם טקסי הפרסים לא פספסו הזדמנות להכיר לה טובה. בשנה שעברה היא זכתה בפרס הסדרה הטובה בתחום הקומדיה בטקס גלובוס הזהב. הכוכב שלה ג'פרי טמבור האדיר ("המופע של לארי סאנדרס", "משפחה בהפרעה") זכה גם הוא בפרס וכך גם היוצרת שלה ג'יל סולוויי, וכך שחקן המשנה ברדלי ויטפורד. אלה רק הפרסים הבולטים. קצרה היריעה לכתוב את כל השאר. 

שם הסדרה, "טרנספרנט", הוא משחק מלים מתוחכם שגם משלב את המלה טרנס, מלשון טרנסג'נדר, עם המילה האנגלית להורה  פרנט, וגם ביחד נוצרת מלה אחרת והיא "שקוף", שמרמזת על העדר השקיפות שביחסי המשפחה, וכן על התחושה שאבי המשפחה ורצונותיו לא זכולנראות. מדובר בסדרה קומית אמריקאית של חברת האינטרנט אמזון, שנוצרה על ידי ג'יל סולווי, המספרת את סיפור משפחתה, שגם בה הודיע האב בגיל 70 כי הוא טרנסג'נדר.

שתי העונות הראשונות של הסדרה, כל אחת בת 10 פרקים (וכך תהיה גם השלישית), עסקו בנושא זה אבל גם ביחסים הסבוכים של כל בני המשפחה היהודית מלוס אנג'לס, שבה גם הילדים של האב הטרנסג'נדר שהיה מורט ונהיה מאורה, שהיה פאפא ונהיה מאפא (ובעונה השלישית רוצה שיקראו לו אמא) מלאי יצרים. לכולם יחס מורכב, שלא לומר מסובך, עם המיניות שלהם, הזוגיות שלהם ושאר עניינים הנעים בתוך משולש המוח, הלב ואזור החלציים. העונה השלישית עולה כעת והרביעית כבר מובטחת.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי