שינוי

היום זהו פוסט שונה, פוסט עם החלטה, שבועיים האחרונים אני מוצא את עצמי בהתלבטויות רבות, אני צריך להחליף מכשיר טלפון ולאחרונה סקרתי שני מכשירים מצויינים - אסוס זן פון 2 וHTC 626, את הסקירה על הראשון לא העלתי, הייתי מרוצה מהמכשיר אולם משהו עדיין לא נתן לי להעלות את הסקירה שלי, מה-HTC מאוד התלהבתי - רק המצלמה לא אהבתי ואז חזרתי אל האייפון שלי.
אפשר לומר הרבה על המערכות של אפל וגוגל, בבסיסן הן דומות כמו כל מערכת הפעלה אולם יש הבדלים קטנים שגרמו לי לאהוב יותר את האייפון, שיש לך אייפון מהדור האחרון אין רק מכשיר טלפון או סמארטפון יש לך מכשיר צריכה וייצור, מה אני מתכוון - מעבר למשחקים ואפליקציות מגניבות לכל דבר, השירים והסרטים אנו יכולים ליצור תוכן כמו מוזיקה, סרטונים ותמונות, על פניו אתם יכולים לומר - גם באנדרואיד אני יכול לעשות את זה.. נכון אולם לא באותה הרמה, כמות האפליקציות ליצירת מוזיקה ותוספים שיש ליצירת המוזיקה עצמה הוא עצום, יכול עריכת הוידאו של האייפד והאייפון משתווה למחשב  ( מינוס אפקטים מסויימים ) ויכולת עריכת התמונות כמעט משתווה לפוטושופ - באנדרואיד לא מצאתי את כל אלו.
מצד שני וזהו מה שהכריע אצלי את הכף בבחירת המכשיר - וכמובן מערכת ההפעלה - האנדרואיד הוא טלפון, הוא לא מייצר הסחת דעת באותה רמה שהאייפון ייצר לי, מצאתי את עצמי שעות עם המכשיר ביד, מצלם ועורך, מעלה, יוצר מוזיקה, מוריד ומשנה, בזמן השימוש שלי באנדרואיד מצאתי שאני משתמש במכשיר כמכשיר טלפון, מייל וסמס - לא מעבר, מצאתי את עצמי עושה עוד הרבה דברים אחרים הרחק מהמכשיר.
מה חשוב לי במכשיר? מצלמה טובה - לפחות כמו באייפון, ומכשיר נוח, שמתי לב שגודל 5 אינצ ישב לי טוב ביד, נכנס לי בצורה נוחה לכיס ובעיקר לא תפס אותי שעות על גבי שעות.

אנו מתמכרים לחוויות, חוויות שכיום מרוחקות מהציבור, ילדים ואנשים בוגרים מגיעים לאיזשהו מקום ומיד מעלים תמונות לאינסטגרם, פייסבוק, מתייגים, מראים, משתפים, אני רואה אנשים עומדים ברחוב ועושים פוזות לטלפון, רואים יד נשלחת לאוויר, שרבוב שפתיים ופרצוף אדיוטי ואז רצף של צילומים שמלווה בעריכה או תוספות של פילטר ומדבקות אידיוטיות.
אנו מתנתקים מהסביבה בשביל להרגיש אהבה ולספור את כמות הלייקים שנקבל באיזה שירות חסר ערך, אנו צוברים חברים ממקומות לא מוכרים, אנשים שאף פעם לא פגשנו ואפילו לא נפגוש בחיים, אנשים שעושים לנו לייק או שולחים סמיילי על כל פלוץ שאנו מוצאים מהפה או דרך האצבעות שלנו, משפטים חסרי משמעות או תגובות זועמות ומתנשאות שאנו שולחים לאחרים, מבקרים ושופטים אחרים על מה שהם עשו או חושבים.
לאן הגענו? איפה אנו נמצאים היום? אנו מחפשים חברים מסביבנו במקום לא אמיתי במקום להרים את הראש ולומר שלום למי שעומד מולנו, לשומר בכניסה לחנות, לפקידה או קופאית שמשרתים אותנו, לאנשים שיושבים לידנו בבתי קפה ואפילו לשכנים שלנו מהביניין.
הפכנו לדור דיגיטאלי חסר חיים אשר מרוכז בעצמו ובמה שהסביבה חושבת עליו ומי שלא נמצא איתנו או עשה לנו ׳אהבתי׳ על תמונה נמחק מרשימת החברים שלנו, במקום לצאת לשחק, לגלוש, לבלות עם אחרים אנו מפרסמים שטויות על מקומותיהם אנו נמצאים בהם ועל מה שאנו עשינו במקום להתרכז בכאן ועכשיו אנו נמצאים במה יעשו ומה יכתבו וכמה יגיבו על כך.
עצוב!

אז כן קצת גלשתי מהנושא הראשוני שלי אולם בגדול החלטתי שאני יוצא מהמרוץ הזה.
לפני כמה חודשים התנתקתי מפייסבוק, צמצמתי את הפעילות הרשתית שלי וניסיתי להתעמק בכאן ועכשיו, כיום אני מרגיש מוכן לצעד נוסף, היום אני מפסיק את המרוץ אחרי החדש, אחרי העדכונים, אחרי מה יצא ומה חדש, אני מחליט לא לקרוא יותר דברים שקשורים לסלולר, טאבלט, ומכשירי צריכה, אני מחליט להתנתק מעולם חדשות הסלולר להפסיק את הרצון לעוד ולחדש.
אני ממשיך לכתוב ולסקור מוצרים, טלויזיה ולכתוב את דעתי עליהם, ברור שזה מנוגד מה שאני כותב אולם הכוונה שלי שהקריאה על הנושאים האלו תהיה לעיתים רחוקות הרבה יותר מאשר היא כיום.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי