בירה וביר באזר בשוק הכרמל

תקופה ארוכה שאני התאהבתי בבירה ישראלית, מעבר לטעם אני מרגיש שזה נכון יותר להשקיע ביצרנים הקטנים ולא במפעלים הענקיים, נכון הבירה קצת יותר יקרה אם משווים בקבוק או שישייה בסופר אולם שהולכים לבר או מסעדה - המחיר די זהה.

לפני כשנה נתקלתי בbeer market ונדהמתי מכמות הבירה הישראלית שדגן ורותם מוכרים, לצערי הגעתי ממשבסוף והחנות נסגרה לצורך פתיחה מחודשת במרכז שרונה - מאז אחת לחודש ( או יותר ) אני פוגש את דגן במבשלה שלו באבן יהודה ונהנה מבירה איכותית ( הדובים ), אתמול אשתי האהובה אמרה לי בוא, נוסעים, שאלתי לאן? היא ענתה לי שכל כך הרבה זמן אני קודח לה בראש על שוק הכרמל ועל חנות בירה המחזיקה המון בירה ישראלית - ביר באזר, נסענו ( ואז החננו את האוטו והלכנו כמה דקות ברגל )

הכניסה לשוק הכרמל פשוט מזעזעת, השוק מסריח, מלוכלך והמים זורמים על הרצפה לאורך כל הדרך, אף פעם לא חשבתי שכך נראה שוק ב2015 - יש מי שיאמר זה אותנטי או שהגעתי בשעה מאוחרת ( 17:30 ) אולם אותי זה לא משכנע - מגיל 15 הייתי הולך לקניות בשוק נתניה הישן ולאחר מכן השוק החדש התווסף ולא זכור לי מצב כזה של גועל.

אז הלכנו בזהירות וחיפשנו את החנות, נזהרנו לא לדרך בשלוליות ולא להתקל בעוברים ושבים, לבסוף מצאנו ביר באזר - הרושם הראשוני הייתה הפתעה - דוכן קטן ושונה ממה שציפיתי, כמה כסאות בר, הרבה טינופת מסביב ומוכרת נחמדה וחייכנית אשר עומדת לפני קיר מלא בקבוקי בירה ישראלית אשר מחולקים לסגנונות - החלק האחרון הוא מבחינתי תענוג!

 

אז דיברנו קצת על בירה, וראינו כמה שלא הכרתי ולבסוף ההחלטה נפלה על גליל חיטה ( לאישה ) ועוג דאבל בוק חיטה ( לי ), אני בכוונה אתחיל מהגליל - פשוטה ולא מיוחדת מבחינתי - זה כאן זה נגמר, שלי לעומת זאת הייתה נהדרת ומיוחדת - העוג היא בירה עונתית, כך שאין אותה כל השנה, היא מאופיינת בהרבה חיטה ומתיקות קלה בנוסף למרירות ( שכמעט לא מורגשת לטעמי ) זו בירה נחמדה אשר משאיר מקום של עוד, אין לי יותר מה להוסיף, היא לא מיוחדת מאוד לטעמי, היא טובה, כזו שאני יכול לשתות אולם היא לא תהייה העדפה הראשונה שלי ( גם לא השנייה והשלישית.. ).


עכשיו לנושא אחר שדי עצבן אותי - יצאנו מהמקום עם שישייה ( 88 ש״ח ) ושתינו עוד שני בקבוקים כאשר אחד תומחר ב29 ש״ח והשני ב30 ש״ח, זו נראית לי הגזמה מוחלטת לאזור ולסביבה..

לסיכום - מקום נחמד פלוס, אזור נוראי, מחירי שישייה קצת גבוהים ממה שאני רגיל ( 80 ) מחיר בקבוק - יקר, בכזה מקום הייתי מצפה שבקבוק יעלה לא יותר מ20 ש״ח ( רגיל ), עדיין המקום לא בר, הוא לא יותר מדוכן בשוק - דוכן עם סחורה איכותית אבל עדיין נמצא בשוק הכרמל..

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי