מה אני חושב על גרסה 9!

די ברור שאני מתנגד לכך שאנשים יתקינו את גרסאות הבטא, שלל התיאורים והעצבים שאנשים מפזרים מגרסה לא מוכנה הוא פשוט מוגזם, לכן כאשר אפל הוציאו את הבטא הפומבי חשבתי שזה דבר די אדיוטי מאחר וכל כך הרבה אנשים יתקינו את המערכת - כאלו שלא מבינים ואז הם יתלוננו וירצו עזרה בלחזור אחורה ( מבלי שהגיבוי שלהם יהרס וכל מה שהיה להם על האייפון או האייפד יחזור ויהיה - כולל תמונת הרקע!! ).

אפל מרוויחה כאן עוד שלל נסיינים - בחינם - ומחלקת גרסאות לא מוכנות של המערכת.

כך לפחות חשבתי עד לפני שבועיים ( בערך ) והחלטתי לבדוק את המערכת החדשה, החלטתי לא לסכן את המכשירים שלי ולקחתי את האייפד דור ראשון שמיועד לילדים, עיניין אותי בעיקר נושא שיפור המהירות שאפל אמרה שיהיה, ולאחר שהתקנתי את המערכת קיבלתי אייפד חדש!! לא כמו שקניתי אותו עם גרסה 6.. אבל הוא חזר לעבוד יפה מאוד, ובהתחשב בכך שיש לו מעבד A5 הוא מריץ הכל כמו שצריך ודי חלק, החלק שלוקח לו קצת זמן הוא בהפעלה ממצב כבוי - אולם. זה היה גם במערכת 8..

אז לאחר שראיתי וחוויתי את המערכת על המיני הראשון התפתיתי להתקין על האייפד שלי - אייר 2, האמת שקצת סבלתי מהאייפד בגרסה 8, לפעמים הוא נתקע, ולאחר העדכון האחרון המסך לא הסתובב ודי הייתי מאוכזב, לאחר שהתקנתי את גרסה 9 - וכאן חשוב לציין שהיא עדיין בבטא 2 לציבור - המכשיר עובד נהדר, חלק ולא מגמגם, אז מה אני אוהב במערכת החדשה ומה לא? בהמשך

הדבר הראשון הוא מה שהוא שלא ממש שמים לה אליו אולם הוא מאוד נחמד, עד היום שהייתי עובר ממייל או אפליקציה דרך קישור - הייתי חוזר לאותה אפליקציה ראשונית על ידי מחוות תנועה - מולטיטסקינג, כיום מופיע בחלק העליון של האייפד back to ושם האפליקציה

 

 

דבר שני - מולטיטסקינג אמיתי - עבודה במקביל בשתי אפליקציות - אז נכון שאפל לא המציאה את המסך המפוצל - אבל הוא עובד טוב, עדיין חסרים לי בו אלמנטים - כמו גרירת קישור או תמונה לאפליקציה שני - אולם אני משאר שזה יגיע בשלה מסויים.

 

דבר שלישי - תיקייה נורמאלית - מאיזו סיבה אפל הלכו אחורה והקטינו את התיקייה באייפד ל9 אפליקציות, כרגע הם שינו את זה ל16 אפליקציות - וזה פשוט - פשוט ויעיל.

דבר רביעי - פתקים ומקלדת - בפתקים החדשים אנו יכולים להוסיף תמונה, ציור, קובץ שמע ואפילו לשנות את סגנון הכתב, אני בכוונה מצרף את נושא המקלדת מאחר והזזת הסמן וסימון קטע על ידי שתי אצבעות קשור מבחינתי מאוד, אני כותב הרבה בפתקים והיכולת לשלב ציור, סקיצה או תמונה מאוד נוח, מעבר לכך נוספו לנו תיקיות לפתקים ומסך מלא במצב מאונך.

מה אני לא אוהב?

מולטיטסקינג החדש, לנושא הצורה עוד אפשר להתרגל אולם אפל שינו את כיוון ההזזה של הכרטיסים הראשונה ומסיבה מסויימת זה מפריע לי, מעכשיו ( אם המערכת באנגלית ) אנו צריכים להזיז את האצבעות ימינה ( ואם המערכת בעברית - שמאלה ).

הפיכת המערכת בעברית -

אפל רוצים ללכת לקראתנו ולבצע תמיכה בעברית עד הסוף - מה זה אומר? שכל הכיתוב יהיה מיושר לימין, זה נחמד ויפה אולם יש דברים שלא עושים.. לא שוברים הרגלים.. נכון שרק צריך זמן להתרגל לכך אולם כל פתיחת האייפד הוזז לצד השני, אייקון המצלמה ממסך הנעילה, אייקון הווליום וכיוון המשבצות שמתמלאות בהגברה והנמכה ועוד דברים קטנים..

תוך כדי הכתיבה שוחררה בטא שלישית, נוספו טפטים חדשים - הורדו הרבה אחרים, נוספו כמה הגדרות שונות שאני לא זוכר כרגע אולם מה שכרגע הוא בעייתי הוא נושא הגיבוי של המכשיר לענן וזרם התמונות לא עובד בבטא השלישית - לי לפחות - באייפון ובאייפד.. הנושא הזה הסתדר לאחר הארד ריסט של המכשירים, נושא הגיבוי עדיין קצת בעייתי

עד עכשיו סהכ אני די אוהב את העדכון בצורה כללית, הוא גרם למיני דור ראשון לחזור לעבוד בצורה חלקה יותר ולא נראה שיש פגיעה במהירות לאייר 2 ול6+ מבחינת תפקוד.

סהכ יש למה לחכות על פי דעתי במיוחד לבעלי המכשירים הישנים שסובלים מאיטיות בגרסה 8.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי