סקירה - מכונת צביעה wagnar 665

במרץ האחרון רציתי לצבוע את הבית והתחדשתי במכונת צביעה על בסיס אוויר של חברת wagner מדגם W665.


בעבר השתמשתי בפד ולאחר מכן ברולר לצביעת הבית, לכל אחד מהם היה חיסרון ויתרון, המשותף לשניהם היה הבלאי, צביעה לא תמיד אחידה, הצורך בביצוע שתי שכבות וכמובן הניקיון המעיק של הוצאת הצבע ולאחר מכן הייבוש - שיכול לקחת קצת יותר מידי זמן ממה שרציתי לחכות בין צביעה לצביעה.
היתרון שלהם היה מינימום לכלוך ומינימום הכנת הבית לצביעה.

החלטתי שהפעם אני מחפש אביזר שונה שיכול לתת לי מענה על מגבלות הפד והרולר, לשמחתי קיבלתי מייל מאחת החנויות של כלי העבודה על מבצעים - במעבר על המבצעים מצאתי את המכשיר הצביעה של wagner , התחלתי לקרוא עליו ולחפש חומר בכדי שיתן לי מענה על כדאיות הרכישה ואופן העבודה עם המכשיר, לצערי לא מצאתי הרבה מידע מעבר לסרטוני פרסומת, לא מצאתי חוות דעת על המכשיר, הסרטונים שראיתי די הרשימו אותי, החלטתי לתת לו ניסיון, אמרתי ששווה לנסות דברים חדשים במיוחד אם הם יכולים לעזור לי ולענות על החסרונות שלא אהבתי בפד וברולר.

המכשיר מגיע מחולק למנוע אשר אחראי על זריקת האוויר והחלק השני הוא המרסס עצמו עם כד הצבע, יש מרססים שהטורבינה ( המנוע ) מצויים יחדיו, אבל אז המנוע הוא בעל הספק קטן יותר וכד הצבע קטן יותר - בכדי שלא יהיה כבד להחזיק את המכלול לאורך זמן ביד, במכשיר שרכשתי שתי היחידות מופרדות מה שמקל על האחיזה של המרסס לאורך זמן ויש לי מיכל צבע גדול יותר.

הפעם הראשונה או מי אמר שהתוכניות מתנהלות כמתוכנן
אז רציתי לצבוע.. קניתי את המכשיר, קניתי את הצבע ( שאשתי בחרה ) ואז גיליתי שאין מנוס מלקלף את הקיר ולעשות שפכטל.. עוד עיקוב קטן בדרך לצביעה, לאחר שתי שקיות קלסימו X והבנה שיש שפכטל מוכן.. ולאחר כמעט 11 קילו שפכטל הייתי מוכן לצביעה!

דיללתי את הצבע, חיברתי את המכשיר והתחלתי לצבוע, חוויה, צבעתי בכזו מהירות שלוש קירות שיכולתי לקחת הפסקה קצרה ולתת למכשיר לנוח ולאחר מכן המשכתי לצבוע עוד מסדרון, אף פעם לא היה לי כל כך כיף לצבוע, הצבע נראה אחיד על הקיר, התייבש מהר - אני מאמין שהצבע התייבש מהר מאחר והוא נזרק בלחץ והיו מערבולות אוויר באזור שעזרו לייבש אותו.
סיימתי לצבוע בשעתיים עבודה משהו שהיה לוקח לי קרוב לחמש שעות אם לא יותר - כאשר לוקחים בחשבון שצריך לצבוע שתי שכבות..

לאחר הצביעה התפנתי לניקוי המכשיר, הדבר הכי קל ופשוט ובנוסף להכל גם מהנה.. אין הרבה מה לנקות במכשיר, יש  מיכל צבע שניקזתי את שאריות הצבע, שטפתי אותו טוב במים ולאחר מכן מילאתי אותו מים וחיברתי למרסס, הפעלתי את המנוע שוב והוצאתי את שאריות הצבע מהמרסס - עד שהמים שיצאו מהפייה היו שקופים, לאחר מכן פירקתי את כל החלקים ויבשתי במרפסת, מאחר וכל החלקים מפלסטיק ואין להם יכולת לספוג מים המכשיר התייבש מהר מאוד ולאחר כמה שעות יכולתי לארוז אותו חזרה בקופסא ולאכסן בארון.

איך דר׳ סוס אומר - אבל זה לא הסוף, או לא..
לאחר ניקוי המכשיר התפנתי לראות איך יצאה הצביעה, הצביעה יצאה מצויין והכי טוב שיצא לי אי פעם, אולם בזמן הצביעה, מאחר ואנו עובדים עם אוויר, חלקי צבע מגיעים לעוד מקומות וכך מצאתי את עצמי מוצא שאריות צבע קטנות בכל מקום, על הרצפה, על השולחן, במטבח ( שבכלל לא היה בכיוון של הצביעה ) על רגלי כסאות, דלתות ואפילו על דברים שכיסיתי..
התחלנו לנקות את כל הריהוט שהתלכלך עם מים וסקוטש, ולאחר מכן התחלנו לשטוף את הרצפה - משבצת משבצת עם מים וסקוטש.. ולאחר שסיימנו את השטיפה עברנו לשטיפה רגילה עם מגב..

יצא שצבעתי ( עם מנוחה קצרה באמצע ) בערך שעתיים ולאחר מכן ניקיתי כמעט ארבע שעות…

הפעם השנייה - לומדים מהניסיון
לקחתי הפסקה של שבועיים וחשבתי על הדברים, על ההכנות שאני צריך לעשות בכדי להימנע מניקוי מסיבי וארוך לאחר הצביעה הבאה שלי והאם כדי לי לצבוע עוד פעם בעזרת המכשיר.
החלטתי שהפעם אני אהיה מוכן יותר טוב ואני אסדר את החדר כך ששום דבר לא יתלכלך.
קניתי דבק נייר, גלילי נייר, ניילון והחלתי שאני מתחיל לסדר את החדר.. אז חשבתי שלנקות זה סיוט..
התחלתי לצפות את הרצפה בנייר, עברתי על הפנלים עם נייר דבק, משם המשכתי לדלתות עם ניילון ואטמתי אותן טוב טוב שהצבע לא יחדור לחדרים אחרים, המשכתי לחלונות וכיסיתי אותם גם בניילון ואפילו את המנורה והמאורר, דקסטר היה יכול להיות גאה בי על הביצוע, רק היה חסר לי שולחן.. התחלתי להעריך מאוד מאוד את צוות התפאורה שעבד בסדרה, לא היה קל, מצאתי את עצמי עובד גם בערך שלוש שעות בכדי לכסות את כל החדר ולאטום אותו שרסיסי צבע לא יעופו לכל מקום ושאני לא אצטרך לנקות כמו פעם שעברה.

התחלתי לצבוע, מאחר ואטמתי את כל החדר.. לא היה הרבה אוויר לנשום ומרבית הצבע שהתעופף בחדר נדבק לקירות אבל גם אלי, כך שלאחר שעה וחצי של צביעה יצאתי מהחדר ואשתי מאוד נבהלה.. אי אפשר לצבוע עם המכשיר במקום לא מאוורר! זו סכנה - גם אם משתמשים במסכת נשימה לאף ולפה, אי אפשר להשתמש במשקפי מגן - מאחר והן יתמלאו בצבע.. וזה בערך מה שקורה למי שנמצא בחדר אטום עם המכשיר, יצאתי עם שער לבן, גבות לבנות, ריסים לבנים ובערך כולי לבנבן..

התחלתי לאוורר את החדר ולנקות את המכשיר, גם כאן הכל היה מהיר ונהדר, המכשיר כל כך פשוט לניקוי ולא מצריך עבודה רבה.

מאחר והכנתי את החדר כל כך טוב עד שסיימתי לנקות את המכשיר מרבית החדר התייבש, התחלתי להוריד את כל הכיסויים מהדלתות והחלונות, מהפנלים ולבסוף מהרצפה, הכל היה נקי ( חוץ מכמה מקומות בפנלים ואזור קטן בדלת שלא יכולתי לאטום.
אין ספק שהכנת החדר מראש מאוד עוזרת לשמור אותו נקי ולהימנע מניקוי מסיבי כמו בפעם הקודמת, הבעיה הייתה שרסיסי הצבע וריח מאוד חזק של צבע נשארו בחדר יותר זמן מפעם שעברה - בעיקר מאחר ואטמתי הכל ולרסיסי הצבע לא היה היכן ליפול ולהידבק.

לסיכום
למרסס הצבע יש יתרונות אולם גם חסרונות, הכנת החדר וניקויו לאחר הצבע לוקחים זמן רב - בניגוד לפד ורולר, איכות הצביעה מעולה למרות שיש פעמים שקצת יותר מידי צבע מושפרץ ומצאתי את עצמי עובד עם גלגלת במקביל בכדי שלא יהיו נזילות על הקיר.
כמו שהצבע מתייבש מהר על הקיר יש פעמים שהצבע מתייבש על המרסס - מה שגורם לזריקת צבע לא אחידה.
המכשיר מתחמם ויש לעשות איתו הפסקות, במיוחד שעובדים בחדר ללא אורור.
שכבת צבע אחת מספיקה בכדי לכסות את הצבע הישן ובמקרים שיש צבע כהה אפשר לעשות עוד שכבה, היתרון במרסס הוא שהשכבה הראשונה מתייבשת מהר מאוד ואפשר לחזור לאותו איזור בהפרש כל כמה דקות ולא שעות.

אותי אישית שבר החלק של הכנת החדר וניקוי החדר, הם גזלו ממני זמן רב עד כדי כך שהחלטתי שבחדרים שנשארו לי אני לא צובע עם המרסס אלא חוזר לרולר.
אני מאמין שאני אשתמש במרסס אם תהיה לי עבודה מחוץ לבית או אם יהיה לי בית ריק ללא ריהוט ואני אצטרך לצבוע אותו מהר.. עד אז אני מעדיף את הרולר והפד שלא יוצרים לי לכלוך וצורך בניקוי יסודי לאחר הצביעה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי