כרתים - ים, יין ושמן זית

השנה לקחנו את הילדים פעם ראשונה לחול, רצינו לקחת אותם כאשר הם מבינים את המצב של טיול, טיסה ומעבר לארץ אחרת, בעיקר רצינו שתהייה להם הבגרות להתמודד ולהבין אם משהו משתבש או שפשוט יבינו למה יעד טיסה של שעתיים - לוקח להגיע אליו כמעט 14 שעות ( במקרים מסויימים )
כרתים הוא אי לא גדול במיוחד - בערך שליש מגודל מדינת ישראל עם עשירית מהתושבים..
הוא נמצא במרחק טיסה של שעתיים מאיתנו ומלא בכל טוב!

נתחיל מהים
יש שם חופים מדהימים, אפילו הפשוטים ביותר, כאלו שאנשים לא מגיעים אליהם, שיש שם מלא אבנים וקשה להיכנס למים - המים מדהימים, צלולים, קרירים.
יש מפרצים חלומיים עם נמלים וחול שכיף לשבת עליו וכאשר נכנסים למים מרגישים כיף, מים קרירים וצלולים, אם תכניסו ראש ותצללו אתם תראו עולם מדהים עם ראות מצויינת.

יש פעמים שיש רוח ויש גלים אולם הדבר מועט מאוד ותלוי באזור בו אתם נמצאים, באחד הטיולים הגענו למפרץ בצד המערבי שהייתה בו תופעה שאנו בישראל לא רגילים לראות, באזור הייתה קצת רוח צפונית, בצד אחד היו גלים ובצד הדרומי אליו הרוח נשבה הים היה חלק והגלים התרחקו מהחוף,

עוד מלא מקומות מדהימים כמו


יין ושמן זית

בכוונה איחדתי את שני הנושאים האלו מאחר וכרתים שופעת בעצי זית וגפנים, למרות שאני שומע כל החיים שלי על כמה ששמן הזית הישראלי הוא הכי טוב או כמה הוא מצויין - שמן הזית היווני הוא פשוט מדהים, בסופו של יום זה הכל תלוי בכמויות המים והאדמה שיש - ובכרתים שניהם מצויינים!

התחלתי לשתות יין רק לפני שנה וחצי - שהיינו בטיול בקורפו ( גם אי יווני ) עד אז כל יין שהרחתי וטעמתי היה נוראי, טעם חמוץ מעורבב בגועל בלתי ניתן ללגימה, העדפתי להישאר עם בירה ( גם שם אני בררן - סטאוט וIPA בעיקר ), בקורפו טעמתי יין לבן שמישהו ייצר בבית, לא האמנתי שאני שותה יין, הוא היה ללא חומרים משמרים ויין צעיר - כזה שלא התישן מעבר לכמה חודשים.

השנה בכרתים התנסתי בכמה יינות - פשוטים, מה שנקרא יינות הבית והטעם הפשוט והנעים של היין פשוט גרם לי להתאהב, עברנו בין כמה יקבים במהלך הטיול, טעמנו, קנינו ולסיכום של דבר - כל יין יווני שטעמתי, בין אם הוא היה ביקב ובין אם במסעדה או מהסופר - היה מוצלח!

שמן הזית מאתר את כל הכניסה בנמל התעופה בכרתים, הייתי חייב להיכנס ולמצוא בית בד - ובאמת מצאנו כמה מקומות שנכנסנו לסיורים וגילינו טעמים מדהימים - כאלו שבחיים לא טעמתי בארץ.


הרבה נוסעים לכרתים ויוון בשביל מלונות הכל כלול, אולם בכדי להכיר את כרתים כמו שצריך - חייבים לקחת רכב, נסענו עד לקצוות האי ומצאנו מקומות מדהימים, אנשים מאוד נחמדים ומדינה מאוד בטוחה ונעימה לטיול.

מומלץ ביותר לסוע בחודש יולי ואוגוסט - בזמן החופש הגדול עם הילדים ואם אפשר במאי יוני ספטמבר אוקטובר לבד לטיול של מבוגרים.. ( בחודשים האלו המים קרירים והילדים לא יוכלו להיכנס לים )

אנחנו היינו באיוס ניקולאוס - במלון שנקרא candia park villge ומשם טיילנו במרבית האזור המזרחי - עד לחוף וואי - שנקרא גם חוף הדקלים, דרך לא קלה אולם הנוף שווה את זהֿ, יותר מכך שמן הזית והיין של הנזירים מטופלו - הוא אחד הטובים שטעמתי.
הגענו עד למליה וסיסי ( מערבית לאיוס ניקולאוס ) - שמן זית מדהים!

לאחר מכן עברנו לחלק המערבי למחוז חאניה לעיירה בשם פלאנאטיס ומשם טיילנו בכמה יקבים באזור ספיליה ולחופי ים, שהרחוק ביותר שהגענו היה אלפוניסי - גם דרך לא פשוטה אולם לאחר שעוברים את ההרים והכביש הצר מגיעים למפרץ בעל חוף ים מדהים!

בקטע הבא אני אעלה תמונות של יינות שרכשנו ואת דעתי עליהם


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי