אפל טיוי - אכזבה

לאורך זמן האפל טיוי שימש רק לדבר אחד - צפייה בטלויזיה, ובשנת 2015 הושק הדור הרביעי אשר כלל גם את חנות האפליקציות ונהפך למתחרה לשאר קונסוליות המשחקים, אולם לצערי הוא לא הצליח להתפתח לכיוון ונשאר כמכשיר מאוד בסיסי - בניגוד לאייפד.
בראשית דרכו - הדור הרביעי קיבל סיקור נרחב לגבי המשחקים והרבה הערכה, המחשבה שמי שהביא לנו את האייפד והנגיש לאנשים משחקים כאלו מדהימים - infinity blade 1-3, oceanhorn ואפליקציות כדוגמת aiffinity photo / disigner יוכל להכניס במכשיר כזה קטן ומופלא משחקים מדהימים, ולזמן מה היו לנו משחקים מיוחדים - shadowmatic הוא אחד מהם, modern combat 5, sapce marshel 2/

היום לאחר שלוש שנים ודור נוסף של אפל טיוי - יש אכזבה גדולה מאוד מחנות האפליקציות, החנות מאוד ריקה ואין משחקים חדשים, המון משחקים לא מעודכנים ואנו יכולים לראות את המשחק המדובר ביותר שהודגם במצגת של אפל בזמן הצגת האפל טיוי - beat sport - שהמשחק לא עודכן הרבה זמן ואפילו לא נוספו לו אלמנטים חדשים - כל זאת בזמן שמיקרוסופט, סוני ולפני שנה וחצי גם נינטנדו מוציאות משחקים חדשים לשוק.

כיום האפל טיוי שלי משמש אותי בעיקר לצפייה בטלויזיה, לא להרבה משחקים וממש לא למה שהתכוונתי כאשר רכשתי אותו לראשונה.
כאשר אני רואה את כמות המשחקים שמתווספים לנינטנדו - ולהזכירכם - סופר מריו נכנס לחנות האפליקציות לאייפון ולאייפד אולם לא לאפל טיוי, אני מרגיש צביטה קלה בלב, למה ומדוע אפל לא מעניקה יותר למפתחים ומעודדת אותם ביצירת משחקים איכותיים למכשיר שלה?

מחיר?
המשחיקם לאייפד כיום כמעט שלא עוברים את ה-10 דולר או בשקלים 39 שח.. יש אפליקציות שמחירת עומד על 12, 15 ואפילו 25 דולר - והן שוות את זה מאחר והן כלי עבודה לאנשים שיודעים להעריך את האייפד ואת האיכויות שלו.

משחקים לנינטנדו סוויץ אפשר למצוא בטווחים רבים מ5 דולר ועד 60 דולר, סוני ומיקרוסופט באיזור שונה ורק אצל אפל יש עדיין תחושה שאם משחק יעלה יותר מ10 דולר - אף אחד לא ירכוש אותו.. משחקי טוב ואיכותי בעל גרפיקה מושקעת יקבל מבחינתי גם 15 ו20 דולר!

אז מה לעשות?
אני חושב שכיום אפל צריכה לתת מספיק תשומת לב למכשיר הטלויזיה שלה  - כמו שהיא נותנת לאייפון לאייפד ולשעון שלה, זה עוד מקור רווח לא מספיק מנוצל אצלה, אולם יותר מכך היא יכולה להיכנס לתחרות עם שחקנים אחרים בשוק ולשבור אותו - לטובתה.
אפל טיוי עולה 150 דולר, סוני או אקס בוס עולים 400 דולר, כאשר אפל מכניסה את המכשיר שלה בכמעט שליש מחיר ומציעה משחקים בשליש מחיר היא יכולה לשלוט בשוק משחקי הטלויזיה.
ההתאמה מבחינת המפתח בין האייפד ואפל טיוי היא פשוטה ביותר ועל אפל לעודד את יצירת המשחקים למכשיר שלה אפילו על ידי ( לטעמי ) הוספת תשלום על אפליקציות המתאימות למספר מכשירים, לדוגמא: כאשר מישהו יוצר אפליקציה המותאמת למכשיר אחד - אייפון או אייפד או אפל טיוי הוא יקבל 15 אחוז, אם האפליקציה תואמת לשני מכשירים - אייפון ואייפד, אייפד ואפל טיוי, אייפון ואפל וואטצ׳ ( והכן הלאה ) הוא יקבל 20 אחוז, אם הוא מתאים את האפליקציה לשלושה מכשירים - הרווח יעלה ל25 אחוז ואם האפליקציה תותאם לארבעה מכשירים ( ותהייה פונקציונלית ) הוא יקבל 30 אחוז.

אם אני - כאחד שמאוד מעריך את מוצרי אפל ויודע שכאשר אני אצטרך להחליף טלפון, טאבלט או מחשב - אבחר במוצרי אפל ( שעון אני לא ארכוש - מאחר ואני לא משתמש באחד ולא ישים מבחינתי ) כאשר אני חושב על משחק טלויזיה - הבחירה שלי כיום מצטמצמת (אפילו האייפד סובל ממחסור במשחקים טובים וחדשים) לשלושה מכשירים ובבחירה אשר מתאימה לי - מצטמצמת לאחד.. נינטנדט סוויץ, גם נייד וגם מתחבר לטלויזיה, והעיקר משחקים שאין וכנראה שלא יגיעו לאייפד בקרוב..

אכזבה כבר אמרתי?




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי