מתקפות פישיניג - או החיים עצמם?

לאחרונה אנו מקבלים הודעות סמס שחבילת הגלישה שלנו נגמרה או שאנו צריכים להיכנס ללינק לאשר את החשבון שלנו ואפילו שיחות טלפון על חברות במועדון מסויים ומבקשים את האשראי שלנו.
כל אלו מצטרפים לניסיונות להוציא מאיתנו את פרטי האשראי והזהות שלנו בכדי לקחת כסף מחשבון הבנק שלנו!

או להתקין אפליקציות על מכשיר הטלפון שלנו.

הודעה שקיבלתי מסלקום לפני כמה ימים

בימים האחרונים נערכת מתקפת פישינג (התחזות) של הודעות ללקוחותיה במסרונים או במייל. 

ההודעות מעדכנות על סיום חבילת השירות ומפנות ללחוץ על הלינק שמבקש פרטי אשראי.

עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות.

מאז תחילת מתקפת הפישינג וגם הבוקר החברה שלחה ללקוחותיה מסרון אזהרה וממליצה לפנות לחברת האשראי.

בהודעה ללקוחות נכתב: ״אזהרה. לקוח יקר, בימים האחרונים, חלק ממנויי חברות הסלולר קיבלו הודעות SMSלחידוש חבילת הסלולר, וכן קישור להזנת פרטי כרטיס אשראי. 
לסלקום אין כל קשר להודעות אלו. ככל שהזנתם את פרטי כרטיס האשראי שלכם הנכם מתבקשים לפנות לחברת כרטיסי האשראי לקבלת הנחיות״.

בכוונת סלקום להגיש תלונה במשטרת ישראל.

לפני כמה ימים גם אשתי קיבלה כזו הודעה ובצעד נבון היא שלחה לי את ההודעה בכדי להבין על מה מדובר -מאחר ואני מטפל בחבילות הסלולר, החלק המצחיק ביותר הוא שאנחנו אפילו לא משוייכים לחברת הסלולר שנכתב בהודעה

כל אלו הרשומים בתחילת הפוסט לא שונים אחד מהשני יותר מידי, אפילו שיחות הטלפון שעד לא מזמן היינו מקבלים חוץ לארץ - וחלק מהאנשים היו מצלצלים בחזרה או עונים, הכל מסתכם בכך שיש אנשים שלא רוצים לעבוד קשה ורוצים להרוויח כסף בדרכים לא חוקיות ובצורה קלה.

כלל ראשון! אף פעם לא מכניסים סיסמאות ונכנסים ללינקים דרך הודעות או מיילים! קיבלתם הודעה שאתם צריכים להיכנס לחשבום שלכם? צאו מההודעה ותפתחו את הדפדפן שלכם, כנסו לאותו אתר דרך הסביבה המאובטחת שלכם והרגילה שאתם תמיד נכנסים אליה, אל תכנסו דרך לינקים לא מוכרים גם אם האתר נראה כמו או בעל שם זהה.

כרטיס אשראי לא מכניסים לאינטרנט סתם במיוחד לא מקישור שנכנסתם אליו מהודעה או מייל, רוצים לרכוש משהו? צריכים לשלם? כנסו אתם דרך הדפדפן לאתר הרשמי בעצמכם או התקשרו למספר טלפון שמצאתם באתר הרשמי, אף פעם לא למספר שמצאתם בקישור שלחצתם עליו בהודעה שקיבלתם.

מישהו מתקשר? אתם חברים במועדון מסויים? רוצים לתרום כסף? נהדר ויפה, לא נותנים מספר כרטיס אשראי למי שמתקשר אליכם, מאיפה אתם יודעים אם הוא באמת מישהוא מציג את עצמו?
אם הייתי מתקשר אליכם ואומר שאני מחברת החשמל ולא שילמתם את חשבון החשמל החודש או שנפלה טעות וצריכים לשלם עוד כמה שקלים או אפילו להחזיר לכם, בכדי לעשות את זה אני צריך את פרטי האשראי ששילמתם כדי שאוכל להחזיר ישירות לחשבון.. נשמע אמין? נשמע מפתה? אשראי לא נותנים למי שמתקשר אליך, תגידו טוב, בואו תתקשרו עוד כמה דקות אני באמצע משהו וחפשו באינטרנט את החברה שיצרה איתכם קשר, תתקשרו אתם אליהם ובררו לאן הגעתם ואם באמת השיחה שהייתה לכם לפני כמה דקות היא אמיתית.

אין ספק שיש אנשים ישרים בעולם וטובים, הם בדרך כלל לא יתקשרו אליכם באמצע היום וילחצו עליכם לתת להם את מספר האשראי.. אל תתנו אמון בכל אחד!


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי