חדשות סלקום - תוכניות חדשות

סדרה חדשה שעלתה לא מזמן בסלקום טיוי - ואני חייב לציין מותחת ביותר - The family


"לפני עשר שנים אדם וורן נעלם, ואז הוא חזר".

"המשפחה" - המותחן החדש של רשת ABC שיעלה בארצות הברית ב-3 במרץ, ובסמוך אליו בסלקום tv, מגולל את סיפורה של משפחת וורן המתמודדת עם שובו הפתאומי של בנה אדם, שנחשב למת לאחר שנעלם עשר שנים קודם לכן. הגבר הצעיר שחוזר לחיי המשפחה הפצועה, עבר התעללות קשה, זיכרונו נפגע, הוא רדוף ומראהו השתנה מאוד. האם מקבלת אותו לחיקה מיד. בני משפחה אחרים והמשטרה מתחילים לחשוד שאולי לא מדובר באמת באותו בן אדם. סימני שאלה צצים ומתעוררים מכל עבר; ומובילים לשאלה הגדולה מכל - האם אדם אינו האדם שהוא אומר שהואואם כן - מיהו?

את הסדרה החדשה מובילה מי שהיתה מועמדת לשלושה פרסי אוסקר, ג'ואן אלן ("החדר"), המגלמת את אם המשפחה  קלייר וורן - פוליטיקאית אמביציוזית להחריד (אלן גם היתה מועמדת לאוסקר על תפקידה כפוליטיקאית אמביציוזית בסרט של האמריקאי-הישראלי רוד לוריא "המועמדת"). קלייר פצחה בקריירה הפוליטית שלה לאחר היעלמותו של בנה ונבנתה פוליטית מטרגדיה שארעה למשפחתה. כעת,כשהיא ראש העיר המשגשגת רד פיינז שבמדינת מיין, היא מנצלת את שובו של הבן האובד (ליאם ג'יימס, "העולם על פי דנקן") למטרות פוליטיות ציניות, כדי להיבחר למושלת המדינה. האם קלייר היא פוליטיקאית ממולחת, עם נטיות נבזיות של ממש, או שמא היא אם שתעשה הכל כדי להגן על משפחתה וסודותיה?

בעלה, ג'ון וורן (רופרט גרייבס, "שובו של הסיינט"), מחביא כמה סודות משלו. היעלמות ילדו מצד אחד והאופן שאשתו מינפה זאת לטובת הקריירה הפוליטית שלה מכרסמות בו ובנאמנותו. כניסתו המחודשת של אדם לחייהם עלולה לטרוף סופית את הקלפים ולמוטט את המשפחה.

בתה של קלייר, וילה (אליסון פיל, "חדר החדשות"), היא יד ימינה של אמה והדוברת שלה. היא נושאת אשמה כבדה על כך שאדם נעלם בזמן ששמרה עליו. מאז הטרגדיה היא התקרבה מאוד לדת, ומחביאה סודות משלה. 

האובדן של אדם השפיע לרעה גם על דני וורן (זאק גילפורד, "אורות ליל שישי"), האח הגדול, המטביע את עצמו בטיפה המרה כבר עשור שלם. דני הוא זה המטיל ספק בכך שאדם שחזר הוא אחיו הצעיר. לדעתו מדובר באדם זר שחדר לביתם. אמו הודפת את הטענה הזאת בהשפלה צורבת. 

השוטרת נינה מאייר ("אימפריית הפשע"), כיום בלשית מוערכת, היתה זו שכשוטרת צעירה הובילה לפתרון התעלומה של היעלמות הילד. היא חילצה וידוי מהשכן של משפחת וורן, האנק אשר (אנדרו מקארתי, המביים סדרות כמו "כתום זה השחור החדש" ו"הרשימה השחורה" – שתיהן משודרות בסלקום tv). עתה שהיא מבינה כי ההתלהבות שלה גרמה למעצרו של האדם הלא נכון, והאדם הזה משוחרר מהכלא, היא דואגת מכך שהחוטף האמיתי לא נלכד. היא עושה הכל כדי לבדוק היכן טעתה. על הדרך היא עושה עוד הרבה טעויות נוספות. 

את הסדרה המותחת, מרובת השחקנים המחוננים, יצרה ג'נה ביינסמהתסריטאיות המובילות של "סקנדל", "האנטומיה של גריי" ו"מרפאה פרטית"  כולן מבית היוצר של שונדה ריימס, שם הספיקה להתאמן בכתיבה על פוליטיקה, סודות, תככים ושקרים.

זו אחת מהסדרות הטובות והמותחות ביותר שראיתי בזמן האחרון, אתה כל רגע מנסה לנחש ובטוח שפיצחת מה קרה שם ואחרי עוד כמה דקות של צפייה מתגלים לך דברים חדשים ששוללים את מה שחשבת ומעניקים לך כיוון חשיבה אחר, מהנה ומותח בצורה בילתי רגילה, מומלץ ביותר לראות את הפרקים ברצף.. 


לשירות הVOD מצטרפות שלוש סדרות של ה - BBC - national geographic 

"עולם מופלא", "לייף - חיים מופלאים" ו"כוכב האדם" -

שלוש סדרות הטבע התיעודיות ופורצות הדרך של ה- BBC 

זמינות לשידור בשירות ה- VOD של סלקום tv

 

עולם מופלא - Planet Earth:

"עולם מופלא" היא סדרת טבע תיעודית שכל פרקיה עוסקים בסביבת מחיה אחרת – מהקוטב דרך יערות הגשם ועד למדבריות הגדולות. בכל פרק מתמקדים בסביבה הטבעית וסוקרים את מאפייניה, נופיה והאתגרים שאלה מציבים. שלושה פרקים נוספים בסדרה עוסקים בעתיד כדור הארץ הנמצא בסכנה. הסדרה מציגה חוויית צפייה עוצרת נשימה, מתוארת בתנופה, עם נראטיב ומוטיבים קולנועיים מרתקים. כמו שמציג זאת הקריין ואחד ממפיקי הסדרה דייוויד אטינבורו: "זוהי אבולוציה בפעולה". 

"עולם מופלא", שעלתה לשידור ב-2006 אחרי חמש שנות עבודה מאומצות, היתה מהראשונות שצולמה ב- HD. היא נמכרה ל-130 מדינות ברחבי העולם (ובהן גם בישראל, בערוץ 1, שגם בה שודרה בהצלחה רבה).

בזמן אלפיים ימי הצילום של הסדרה, הצוות שלה ביקר ב-62 מדינות והצילומים התקיימו ב-204 אתרים. אי לכך היא היתהלאחת הסדרות היקרות להפקה – עלותה 26 מיליון דולר. המעבר מקצה אחד של כדור הארץ לקצהו השני שנעשה בסדרה, והסקירה של סביבות המחיה השונות והייחודיות של כדור הארץ, ממחישים את המגוון העשיר של צורות חיים ונופים הקיימים בכוכב הכחול הזה. 

בזכות הצילום הייחודי נקלטו בסדרה לראשונה בתולדות הטלוויזיה כמה מהתנהגויות בעלי החיים ותופעות הטבע היותר נדירות; כמו להקת זאבים במרדף אחר אייל הצפון, או דובת גריזלי המוציאה את גוריה מהמאורה לאוויר העולם בפעם הראשונה בחייהם.

הפופולריות של הסדרה לא רק הובילה לשתי סדרות המשך אלא גם נמכרה כמארז וידיאו וכספר אלבומי שהיה לרב מכר. בארצות הברית הסדרה כמארז DVD נהפכה לסדרת התעודה הנמכרת ביותר בתולדות ערוץ דיסקברי. בחודשיים הראשונים בלבד נמכרו 3.2 מיליון מהמארזים הללו.

 

כוכב האדם -  Human Planet

סדרת ההמשך הנוספת "כוכב האדם" היא שיתוף פעולה זהה – עם BBC ודיסקברי – וגם הוא בצילום מוקפד, ייחודי וב- HD, אלא שנקודת המבט שלה קצת שונה. הפעם מטפלת הסדרה בת שמונה הפרקים מ-2011, בבן האנוש ויחסו לטבע, ואת האופן המדהים שבו הוא התאים עצמו לחיים בסוגי האקלים והאזורים השונים על הכדור. העבודה על הסדרה הזאת ארכה שלוש שנים, סיפרה 70 סיפורים שונים ב-40 מדינות.

הסדרה התיעודית היתה מועמדת לשבעה פרסי באפט"א – הפרס היוקרתי ביותר בטלוויזיה הבריטית – הכי הרבה מכל סדרה אחרת באותה שנה, ולא רק בתחום התעודה, והיא זכתה בשניים מהם.

הסדרה גורמת לאנשים להתאהב מחדש בכדור הארץ. כך קרה למבקר של "פיפל" שקבע כי "הצילום כל כך סוחף ביופיו – זה כנראה הכוכב הטוב ביותר מכולם."

 

לייף - חיים מופלאים -  Life

סדרת ההמשך "לייף – חיים מופלאים" בת עשרה פרקים, בני 50 דקות כל אחד, עוסקת בסיפור חייהם של צמחים ובעלי חיים (בסוף כל פרק מוקדשות 15 דקות לעשייה המסובכת והמעניינת של הפרקים). הסדרה מ-2009, כמו קודמתה, גם היא שיתוף פעולה של BBC ודיסקברי.

העבודה על הסדרה זו גם היתה ממושכת – ארבע שנים – וגם היא צולמה ב- HD. מטרתה להמחיש לצופים עד כמה בעלי חיים משקיעים מאמצים בהישרדותם ובה בעת להציג את המגוון העשיר של צורות חיים בכדור הארץ כולו. בין ההתנהגויות הייחודיות שצולמו בה ישנו מרדף של שלושה ברדלסים אחרי יען ענק; כלב ים נמרי שצד גור פינגווין ואת האפדני הצנוע המציג לראווה את צבעיו בעונת החיזור ביערות גינאה החדשה.

"טיים": "לאחר ש'עולם מופלא' הדהימה את המבקרים ועצרה את נשימתם, קשה היה לדמיין מה יקרה בסדרת ההמשך, אבל היא הצליחה לעשות כל אותם דברים... לחוות את 'לייף' זה פחות כמו לצפות בסדרת תעודה ויותר כמו לצאת למסע וירטואלי מופלא, כזה שגורם לעדשה המצלמה המפרידה ביניכם לטבע להיעלם. זה מופע אינטימי שמוכיח כי המסכים הגדולים האלה של הטלוויזיה הכי מרשימים כשהם מציגים את הרגעים הקטנטניםביותר".

 

 עוד סדרה חדשה שתעלה בסלקום בסמוך לשידור בארהב היא - הדרך - THE PATH



The Path

היא סדרה בת עשרה פרקים של חברת הולו, שתעלה לשידור ב-30 במרץ בארצות הברית ובסמוך בסלקום (5/4/16) tv. במרכזה, סיפור של משפחה אמריקאית החיה בתוך כת שנויה במחלוקת ששמה "מאייריזים". 

ארון פול (זוכה פרס האמי על תפקידו המיתולוגי כג'סי בסדרה "שובר שורות") מגלם את אדי קלירי, אבי המשפחה ואחד מאנשי הכת, שחווה משבר אמון ובוחן אפשרות, המתבררת כמסוכנת, לצאת ממנה. אשתו שרה (מישל מונאהן, "בלש אמיתי") היא אחת הבכירות בתנועה, המקורבת מאוד למנהיג הכת, ותוהה בקשר לנאמנותו של בעלה.

את הסדרה יצרה ג'סיקה גולדברג מהתסריטאיות של הדרמה היפהפייה "אורות ליל שישי", שיוצרה ג'ייסון קייטימס חתום כמפיק בכיר גם על הסדרה החדשה הזאת של הולו.

דמות ראשית נוספת בסדרה היא זו של קארל רוברטס (יו דאנסי, הסדרה "חניבעל"), מנהיג בפועל של הכת (לאחר שמייסדה "ננעל" לדבריו באתר מבודד בדרום אמריקה על מנת לכתוב פרקים חדשים בכתבי הקודש שיתוו את הדרך למאמיניו) ואף שגם הוא מתמודד עם השדים הפרטיים שלו, כמו אמו הנוראה (שחקנית הקולנוע קתלין טרנר), עבר אפל, התמכרות, צביעות, גבולות המסירות והיסטוריה משפחתית הקשורה לכת, הוא משמש כתמונת תשליל של אדי. הוא רוצה לקחת את הכת לשלב הבא שלה. 

הדרמה עוקבת גם אחר בני משפחתו של אדי ושרה, כמו בנו התיכוניסט שמתאהב במישהי מחוץ לכת, אחר אמה של שרה ועוד. הבלש אייב גיינס (רוקמונד דנבר"נמלטים") מגלם שוטר המגלה עניין בכת ומעלליה.

בין השחקנים נמצאת בוגרת נוספת של "אורות ליל שישי" מינקה קלי, וכן שחקני קולנוע וטלוויזיה מפורסמים כקתלין טרנר ורוב מורו ("חידון האשליות").


וסדרה אחרונה לכתבה זו

"תופסת" - The Catch

הסדרה החמה של האביב 

תעלה לשידור ב- 28.3.16

10 פרקים בשידור שבועי, במקביל לשידור בארה"ב

   

סדרת המתח הסקסית החדשה מבית היוצר של שונדה ריימס - הכותבת המבריקה ומיוצרות הטלוויזיה החשובות בשנים האחרונות, אשר הביאה לנו את "האנטומיה של גרי", "סקנדל" ו"המדריך לרוצח".

הסדרה המדוברת הזו נחשבת להבטחה הבאה של ריימס ושל ABC - הרשת האמריקאית המשדרת את כל סדרות "שונדהלנד- בית ההפקה שלה.

במרכזה של הסדרה ניצבת דמותה של אליס ווהאן (מיריי אנוסהשחקנית המוערכת והמחוננת אשר התגלתה בסדרת המופת "אהבה גדולה" ולאחר מכן כיכבה בתפקיד הראשי עטור השבחים בגרסה האמריקאית של סדרת המתח הדנית The Killing). 

וואהן מנהלת משרד חקירות יוקרתי ואקסלוסיבי אשר עוזר ללקוחות עשירים ללכוד האקרים ונוכלי עוקץ המעוניינים לפגוע בעסקיהם. עסקיה משגשגים וגם עתידה הרומנטי נראה מבטיח לצידו של ארוסה המושלם בנג'מין (פיטר קראוזה  השחקן האהוב אשר התפרסם כנייט האח יפה התואר ב"עמוק באדמה"). 

למרבה האירוניה דווקא ווהאןחוקרת הונאה מחוננת וחריפה במיוחד, אינה יודעת כי ארוסה אינו מי שהוא גורס שהינו. למעשה, הוא נוכל מתוחכם המופעל בידי מרגו  אשת חיקו האמיתית והשטנית (השחקנית סוניה וולגר  "פלאש פורווד", "אבודים", "טרנספרנט") והיא נופלת בעצמה קורבן לתרמית שתכנן הארוס הנוכל שלה.

כאשר עולמה העסקי והרומנטי יקרוס עליה, תאלץ אליס וואהן לצאת למצוד מתוחכם על מנת ללכוד את הגבר שהרס את חייה. 

"תופסת", שלעונתה הראשונה 10 פרקים, מצטרפת לחודש לוהט במיוחד בסלקום TV ותשודר לצד עונתה החדשה של סדרת הלהיט "זרה"כמו גם סדרת המופת החדשה והמדוברת "הדרך", סדרת מורטת העצבים "המשפחה" וכמובן הפרקים החדשים של סדרות הלהיט "קוונטיקו" בכיכובה של פריאנקה צ'ופרה ו"גוונים של כחול" בכיכובה של ג'ניפר לופז.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי