שלושה חודשים אחרי

שלושה חודשים אחרי 
שלושה חודשים אחרי שעברתי לאנדרואיד - וליתר דיוק למכשיר הנקסוס שלי יש לי יותר מחשבות על הנושא, אני מוצא יותר דברים שנראים לי תמוהים ומצד שני אני מוצא כמה לא הערכתי נכון את גוגל, על מה אני מדבר? תמשיכו לקרוא 

הדבר הראשון עליו אני אכתוב הוא נושא האפליקציות שהתחלתי בפעם הקודמת, למה ומדוע אין בחנות הענקית של גוגל אפליקציות לעריכת וידאו טובות? כל מה שאני מוצא שם אלו אפליקציות פשוטות ולא מרשימות במיוחד,  כאשר כבר מצאתי אפליקציה שעושה עבודה טובה אני מגלה שאי אפשר לרכוש אותה וניתן להרשם אליה במינוי מתחדש מאוד יקר.. לא ברור לי הנושא ובעיקר שאלתי מדוע גוגל כענקית טכנולוגית לא יכולה לרכוש איזו חברה קטנה שכל תפקידה הוא אפליקציה לעריכת וידאו ברמה גבוהה, הוספת מעברים וטקסטים, תמונות, סרטונים, שינויי מהירות ועיבוד הסרטונים בצורה משתווה לאפליקציות באייפד - הרי בסופו של דבר אנו מעלים את הסרטונים לYouTube.. לאחר שמאסתי בכל מה שמצאתי בחנות גילית שבתוך אפליקציית התמונות המובנת של גוגל יש מספר הפתעות.

אז מה מצאתי?
בעזרת האפליקציות התמונות המובנת של גוגל - לא משהו חיצוני שאני צריך להתקין ולא משהו מאחת יצרניות הטלפונים ( מישהו אמר סוני.. ) גיליתי שאני יכול ליצור קולאזים, אנימציות קצרות, סרטונים המורכבים מתמונות ומסרטים ועוד דבר נחמד שנקרא סיפור - סרטון שמורכב מתמונות ובעזרת המידע מהטלפון כמובן והתמונות יכול לתת לי מעיין מצגת נחמדה עם תאריכים ומפה, חיסכון אדיר בכסף על כל מיני אפליקציות סוג ג׳.

אולם לכל דבר טוב יש צדדים פחות טובים - אפליקציית התמונות של גוגל לא הכי מרשימה שאני רוצה לבצע עריכת תמונות בסיסית ומרבית הזמן לוקח לה המון זמן לבצע שינויים מינויים בתמונות ואפילו היו פעמים שהיא קרסה תחת הלחץ והנטל של עריכת תמונות בסיסית - ומדוע שאני עורך תמונה האפליקציה משכפלת לי את התמונה?? למה היא לא משנה לי את התמונה עצמה? למה ליצור עותק נוסף?
בכל מקרה מה שמאוד אהבתי הוא שלאחר יום שאני מצלם הטלפון מודיע לי על יצירת קולאזים אוטומטית, או סרטון מסכם המורכב מכמה תמונות וקטעי סרטון עם אפקטים ומוזיקה וכמובן סיפור על אותו היום..
אהבתי את הגיבוי האוטומטי של כל התמונות שלי בצורה חינמית אשר מסודר על פי תאריכי צילום - חוסך ממני את הזמן לעלות את התמונות בעצמי, נשאר לי רק לברור את התמונות לפני שאני מחבר את המכשיר לחשמל אול לאחר הגיבוי דרך האייפד.
אני אוהב את זה שהמכשיר מקפיץ לי הודעות כמו ״ גלה את היום לפני ____ שנים ״ זה כל כך כיף להיזכר במה שהיה וקרה.

יש יתרונות מבחינתי למעבר לאנדרואיד ולשירותים של גוגל - הטלפון מכיר אותי.. הוא יודע באיזה יום אני נוסע לקניות ונותן לי את מצב התנועה לאותו איזור - רק ביום הקבוע שאני נוסע לאיזור.. ענק מבחינתי.
מצד שני יש גם את הדברים הפחות נוחים ונעימים מבחינתי שהם שהטלפון לפעמים מאוד איטי וכמעט לא מתפקד.. 
באגים קטנים באפליקציות הגנריות של גוגל - לדוגמא בזמן יצירת אירוע חדש המילה שמור בחלק העליון של המסך חתוכה.. די מצחיק להוציא מכשיר שהאפליקציות הגנריות לא משלמות..
המצלמה די טובה, כמובן זה מצב נתון לקריזות שלה, אם היא התעוררה ביום טוב כל התמונות שלי יכולות לצאת מצויין - בערך ברמה של האייפון משנה שעברה - לדעתי ואם היא לא התעוררה טוב או שמשהו מוריד אותה - דוגמת כמות זיכרון ראם - אני יכול לחכות כמה שניות בין תמונה לתמונה וגם אז התמונות לא הכי טובות, על גבול הסביר מינוס.
יש הבדל בעיקר כאשר מגדילים את התמונות, התמונות באייפון נראות חדות יותר גם בהגדלה לעומת הנקסוס אשר מתחילים לראות את הפיקסלים מהר מאוד..

עוד דבר שמאוד אהבתי הוא מגירת האפליקציות, לא כל האפליקציות שלי צריכות להיות מוצגות במסך הבית שלי ולא בכולן אני משתמש באופן יזום - חלק מהתוספים כמו clipboard או אפליקציות שלא בשימוש יום יומי יכולות להישאר במגירה ועל מסך הבית שלי אני יכול לשמור רק את מה שבשימוש יום יומי ובנוסף אני יכול לשמור על מראה נקי ואלגנטי.

שינוי אייקונים - מאחר ובאנדרואיד אני יכול לשנות את המראה של האייקונים וכמובן לשנות את הלאונצר שלי מצאתי לנכון להחליף את האייקונים של גוגל במשהו שיותר מתאים לי - חבל לי שגוגל לא איפשרו את הנושא בלאונצר שלהם אולם לשם כך יש אין ספור אפליקציות לנושא ובחרתי בnova לשם הפעולה הזו.
אפליקציה נחמדה שמצאתי להחלפת האייקונים מבלי לשנות את הלאונצר של גוגל ( ביננו - הוא מאוד נוח לי , האייקונים גדולים וברורים ומאוד התחברתי לכרטיסיית Google now ), האפליקציה בעצם יוצרת קיצור דרך עם אייקון שונה - פרטים בכתבה בעתיד.

אני לא יכול להשוואת את מערכות ההפעלה מאחר ומה שאני אכתוב כאן אולי לא מדבר לאחרים אולם זו הרגשתי ובעיקר התאמת המכשיר לצרכים שלי, יש הרבה יתרונות למכשירי אנדרואיד על אייפון או אייפד אולם מבחינתי אני לא זקוק לכל היכולות האלו ואני די זקוק לדברים מאוד בסיסים שאינם נמצאים במערכת ההפעלה של גוגל, או לוקים מבחינת היכולות שלהם לעומת המערכת של אפל, וכאן אני מתכוון לאפליקציות בסיס ופעולה תקינה שלהן, 
מבחינתי מכשיר אנדרואיד הוא בראש ובראשונה מכשיר תקשורת - טלפון, סמס, מייל וכדומה לעומת מכשירי האייפון שהם כלים ליצירה בילתי פוסקת וללא גבולות.

מה אני חושב על המכשיר שלושה חודשים אחרי??
המכשיר טוב, הוא בסיסי מבחינתי ונותן לי את כל מה שאני זקוק ממנו, הוא לא high end הוא מאוד בינוני, המחיר שלו בארץ מבחינתי מאוד גבוה ולא ממש משתלם, הייתה ירידת מחיר די דרסטית בארהב במחיר המכשיר שלא נתנה את אותותיה בארץ ועל כך מאוד חבל, אם הייתי צריך לרכוש היום מכשיר חדש האם הייתי בוחר באותו מכשיר? כן, רק שהפעם הייתי רוכש אותו מארהב... 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי