אפליקציות מסרים

אפליקציות סמס - ריבוי האפשרויות וההחלטות שאנו עושים ביום יום

לפני מספר שבועות נתקלתי בבעיה שביתי חוותה בנוגע לאפליקציית המסרים וואצ אפ, לא הייתה בעיה באפליקציה עצמה אלה בשימוש הסביבתי בה והקבוצות אשר נוצרו, לאחר מספר ימים שהנושא חזר על עצמו מצאתי שהפתרון הכי טוב הוא פשוט להוציא אותה מהשירות ולנתק אותה מהאפליקציה, נכון שזה לא הפתרון הכי טוב אולם אני חושב שאנו נותנים המון כוח לילדים בגיל הזה דרך מכשיר הסלולר וריבוי האפליקציות לשליחת מסרים בד בבד כאשר אנו לא עוקבים ושותפים להתנהלות הילדים בתוך החברה שלהם ובקבוצות.
אולם לא רק על זה רציתי לכתוב היום אלא על אפליקציות מסרים חדשות אשר נותנות לנו את הכוח לשלוט במה שמועבר הלאה, אנו יכולים לשלוח תמונה או סמס ובמידה ומעבירים אותה אנו יכולים למחוק  אותה  או להגביל את הצפייה באותה הודעה או תמונה בנוסף יש אפליקציה שהצד השני לא יודע מי כתב את הדברים וכך אנו יכולים לכתוב כל מה שאנו רוצים ואף אחד לא יודע מי כתב את זה, ועכשיו לפאנץ ליין אליו אני רוצה להגיע.. לאורך החיים אומרים לנו שאנו צריכים להיות אחראים, אנחנו צריכים לעשות דברים מסויימים בזמנים מסויימים, אנו צריכים להתנהג בצורה מסויימת בחברה ועוד, אולם כל הדברים האלו נעלמים ולא קיימים כאשר אנו מדברים או מסתמסים, אנו מרגישים שאנו יכולים לעשות הכל ולומר הכל,בין אם זה קללות או רכילות, שיימיניג, חרם, תמונות וסרטי וידאו חושפניים ופוגעניים והעיקר הוא העברת החומר מאחד לשני בשניות והפצתו להמון אנשים שאנו לא מכירים.
עכשיו שלא תחשבו שאני חושב שזה בסדר, זה מאוד לא בסדר ואני חושב שצריך להתנהג בכבוד לכל אחד ואחד ולא חשוב מי הוא אולם בד בבד אני חושב שאפשר למנוע הרבה מכל הנושאים האלו ( לא את כולם.. ) על ידי מניעה ראשונית, המחשבה הראשונית שלנו לא חייבת לעבור הלאה ויכולה להשאר אצלנו בראש לעוד כמה שניות וחשיבה האם באמת כדי ורצוי לומר את מה שאנו הולכים לומר, האם זה יכול לפגוע במישהו אחר או אפילו באנו לאורך זמן.
לא לצלם ולשלוח תמונות חושפניות לאף אחד, ולא לשמור אותם על המכשיר!!! לפעמים רצוי שנזכור מה שראינו ומה ששכחנו יכול רק לעורר זכרונות וצפייה לעוד, כל הידיעות האחרונות על מפורסמים כאלו ואחרים שמצלמים בעירום ולאחר מכן התמונות נגנבות או מועברות לאנשים אחרים, אנשים ולרוב ילדים ונערים משני המינים לא מבינים שהמפורסמים שמצלמים בעירום לעיתון כזה או אחר מקבלים הרבה כסף על זה, לא אכפת להם להופיע ערומים ודווקא נוער וילדים שמצטלמים בעירום ומעבירים לאחר או שמישהו מצלם ללא רשות מישהו אחר בצורה חושפנית ומעביר לאחרים וכתוצאה מכך נפגעים, מושפלים או סתם משהו מרחף לנו מעל הראש..
מעבר לכך, ללא שום לשון שיפוטית, מדוע אנחנו צריכים כל כך הרבה אפליקציות של הודעות, עכשיו פייסבוק וואצ אפ הפכו את האפליקציה לחינמית, אני מאמין שזה בעיקר מגיע לאור ריבוי האפליקציות האחרות וכמובן תחרות לטלגרם - המוצלחת מאוד.. 
כיום מבחינתי שאני רוצה לשמור על קשר עם אנשים והם נמצאים במערכת הפעלה שונה משלי - אנדרואיד - ווינדוס - iOS אני משתמש במספר אפליקציות - ושיקול המחיר היה מבחינתי גורם מכריע, כאשר השתמשתי באייפון עבדתי בעיקר עם iMessages ומי שהיה עם מערכת אחרת הסתמכתי איתו עם ואצ אפ, כיום שאני עובד עם אנדרואיד אני לא יכול לעבוד עם כולם במערכת של אפל ואני מרבה לעבוד עם ואצ אפ - אולם שאלת המחיר והיכולת לעבוד עם מערכת מסרים מהאייפד מאוד נוחה לי - לכן בחרתי לעבוד עם טלגרם כמה שיותר.
משהו שהיה חסר לי בנושא מעבר להודעות היה שיחות וידאו שמאוד אהבתי לעשות באייפון ובאייפד, כרגע אני די מוגבל בשיחות האלו בחוץ והפתרון שמצאתי הוא להשתמש בhangout בין המערכת של אפל לאנדרואיד לשיחות וידאו, לא הכי נוח מבחינתי ואני רואה הבדל עצום בין השירות של אפל לשירות של גוגל באיכות השיחה וניהול האפליקציה, סקייפ מבחינתי היא אפליקציה מאוד איטית ואיכות השיחה מאוד נמוכה למה שהתרגלתי מאפל..
וחזרה לנושא השיחה הראשוני - אנחנו חייבים לפקח על הילדים בכל הנושא של ניהול מכשיר הסלולר וה אפליקציות הנמצאות בו, אנחנו חייבים לבדוק ולוודא שגם אם אנחנו מחנכים את הילדים שלנו למצוינות ולחברות אחרים לא עושים זאת כמונו ולא כולם נשמעים להורים, לכן חשוב לעבור על מה שקורה בחיים של הילדים שלנו מעבר לכך שאנו חייבים לראות איזו אפליקציה מותקנת במכשיר של הילדים שלנו ומה מטרתה!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי