נקסוס 5x - המעבר השני שלי למערכת הפעלה אנדרואיד

כתבה שלי נכתבה לאורך חודשיים, חלק נכתב עם קבלת המכשיר וכשבועיים שימוש איתו ולאחר חודשיים השלמתי את הכתבה עם כל הרגשות והתובנות שצברתי במהלך השימוש שלי במכשיר, חלק מהכתבה אולי לא מעודכן אולם אפשר לראות ולקרוא את הדעה שלי בהתחלה מול מה שחשבתי על המכשיר ומערכת ההפעלה לאחר השימוש שלי בה.
את המכשיר רכשתי קצת לפני דצמבר - כמה ימים - ועשיתי מעבר חד מהאייפון 4s לנקסוס 5x, הסיבה העיקרית למעבר הייתה כמו שכתבתי בשורה הראשונה של הכתבה התרשמות חיובית ביותר מהמכשיר של Htc.. ולכתבה עצמה - סליחה שהיא ללא תמונות אולם פשוט אני עובד עם אפליקציה אחרת של בלוגר שפחות נוחה לי לעבודה עם תמונות..

לפני כחודש (חודשיים או אולי שלושה ) קיבלתי לסקירה את מכשירהHTC 626 והוא הפתיע אותי לטובה, כמה לטובה? הוא חיזק לי  רצון שהסתובב לי בבטן לעבור שוב לאנדרואיד, אני לא אמנה את ההבדלים מבחינתי בין שתי מערכות ההפעלה אלא פשוט אספר על מה שהיה.
לאחר שסיימתי את הסקירה גיליתי שנהנית ממכשיר טוב ויציב, מהיר ואיכותי ( מינוס מצלמה ) כזה שאני אוכל להשתמש בו ביום יום, אולם רציתי גם מעבר לכל האיכויות האלו - רציתי בנוסף מצלמה טובה, אני מעדיף מערכת נקייה כזו שלא תהייה תלוייה באף גורם אחר מעבר לגוגל והעדכונים שהם מציעים, הייתה לי התלבטות לגבי איזה מכשיר לבחור, ידעתי שאני רוצה מכשיר עם מסך של 5 אינצ, קל, לא היה לי חשוב מבחינת חומרים שמהם הוא עשוי - אלומניום או פלסטיק, מצלמה טובה, אלו התנאים הבסיסים שרציתי מבחינת מכשיר, עכשיו עמדו על הפרק מספר מכשירים - lg2 מכשיר שמאוד אהבתי אולם הוא קצת ישן מבחינתי, Htc - 626 מצלמה סבירה אולם לא מספיקה בשבילי וone plus one שקצת היה גדול לטעמי והאחרון חביב הוא הנקסוס 5x החדש שדי מכיל את כל מה שרציתי, ברגע הרכישה די התלבטתי במה לבחור - נקסוס או one plus two - לאחד יש יותר זיכרון ראם ורום וכניסת כרטיס זיכרון ולשני.. לא.. אולם גודל המכשיר היה מבחינתי בעיה - רציתי מכשיר קטן מהאייפון 6+ ולכן הבחירה נפלה על הנקסוס.

זה לא קל להיות מאמץ מוקדם
מה זה אומר? הנקסוס הוא בעל כניסת usb c והכבל אשר מגיע עם המכשיר הוא דו צדדי בגירסת ה - c מה שאומר בעיית תאימות למחשב ולחיבור דיסק און קי, כרגע כבל נוסף המתאים למחשב ולטעינה ברכב לא היה ואם היה הוא היה במחיר מוטרף.. אז הזמנתי מeBay.
מגוון האביזרים בארץ מאוד דל ויש לחכות עוד זמן מה עד להגעה של מספיק אביזרים או מנגד ששאר היצרנים יאמצו את תקן הusb החדש - לדוגמת one plus.

אז איך המכשיר?
דבר ראשון ששמים לב אליו הוא משקל המכשיר, הוא מזכיר מאוד את הנקסוס חמש הישן מבחינת המגע והבנייה והוא מאוד קל 136 גרם, אנו נמצא מצד ימין את כפתורי הווליום והשינה, מצד שמאל כניסת כרטיס סים, למטה כניסת אוזניות וטעינה ומאחור אנו נמצא מצלמה 12.3 מגה פיקסל, פלאש, פוקוס לייזר וקורא טביעות אצבע - אשר עובד בצורה מדהימה ומהירה, ללא כל לחיצה אנו יכולים לפתוח את המכשיר - בהשוואה לסורק אצבע של אפל זה של גוגל טוב בכמה מידות.

מצלמה - מהירה וטובה, אני לא יודע עדיין להשוות אותה לזאת שבאייפון מאחר ולא צילמתי מספיק תמונות ווידאו, אולם על פניו התמונות יוצאות טוב וגם בעריכה קלה של התאמת צבעים התמונות יוצאות מרשימות מאוד.
לאחר כחודשיים של שימוש במכשיר יש לי ביקורת הרבה יותר נוקבת על המצלמה, קראתי הרבה ברשת על כך שמשווים את המצלמה של גוגל למצלמה של אפל ואפילו אמרו שהיא יותר טובה - יותר טובה לא הייתי אומר.. אם אני משווה את המצלמה לזו של האייפון 6+ מהשנה שעברה אני אומר בוודאות של זו של אפל היא הרבה יותר טובה, יש כמה דברים שאני לא אוהב במערכת של גוגל והראשון הוא הדרישה הגבוהה לראם, המערכת זוללת משאבים ולא חסכונית כמו זו של אפל, ולמה אני אומר את זה? כי אני מצפה ממכשיר שנמצא בשימוש חודשיים ( מרגע פתיחת הקופסא - לא ההשקה ) להיות מהיר ויעיל, במיוחד שאין לי הרבה אפליקציות זוללות משאבים - כאן כמובן יכולים לומר לי למה לקחת מכשיר עם רק 2 גיגה ראם.. ואני אענה - מדוע צריך יותר? לזה של אפל יש 1 גיגה ראם ( משנה שעברה ) והוא עבד לי יופי לאורך זמן ולעיניים המצלמה חזרה.. המצלמה בסדר, כל העיניין הזה עם הפוקוס האוטומטי והלייזר מבחינתי הוא לא משהו, המצלמה של אפל מבחינתי מספקת תמונות הרבה יותר טובות , הפוקוס מהיר יותר והצילום עם כפתורי הווליום עושה את הפעולה להרבה יותר פשוטה, שאני רוכש מכשיר אני מעוניין שהוא יעבוד הכי טוב שאפשר, במיוחד שאני קונה אותו עם מערכת הפעלה כמו שהיצרן התכוון שהיא תהייה ללא שינויים או תוספות, לקיצור ולעיניין - המצלמה של גוגל בסדר, סבירה ביותר והרבה יותר טובה ממה שהיה שנים קודמות, עדיין לא. טוב כמו של אפל אבל במגמת שיפור - לא מספיק מבחינתי!

מערכת הפעלה - כאן יש כל כך הרבה שינויים מהגרסה האחרונה שעבדתי איתה בצורה יום יומית, אם אני לא טועה זה היה קצת לפני קיטקט.. מבחינת מהירות המערכת המכשיר מהיר וזורם, צריך להתרגל לשוני בין האפליקציות ולצורת העבודה איתן מול האפליקציות הבסיסיות של אפל אולם שתי המערכות מאוד דומות מבחינת הפיצרים שהן מציעות - שוב אני חוזר לכך שההגדרות באנדרואיד לא מסודרות מבחינתי בצורה קלה להבנה ועבודה יעילה - חבל, כחודשיים לאחר הרכישה המכשיר מרגיש הרבה יותר איטי, ויש פעמים שהוא עובד לאט או מסרב לעשות משהו אולם זה קורה לעיתים נדירות.
כאשר פתחתי לראשונה את המכשיר הוא היה בגרסה 6 אשר הייתה מדהימה מבחינתי, לאחר שבועיים עבודה הגיע עדכון אבטחה ראשון ששינה את המערכת ל6.0.1 אם אני לא טועה ומאז הגיע עוד עדכון אבטחה ואני חייב לומר שהמערכת מרגישה הרבה יותר כבדה ופחות זורמת.. אם יכולתי הייתי חוזר בחזרה לגרסה הראשונית איתה קיבלתי את המכשיר ושם משאיר את המכשיר, אולם נושא האבטחה מאוד מטריד אותי כך שהייתי מעדיף לעדכן את המכשיר בכדי שיהיה מאובטח כמה שיותר - ואנו יודעים כמה חורי אבטחה אנו יכולים למצוא באנדרואיד ובמערכת של אפל.. אין דבר כזה בטוח וחייבים להיות על המשמר כל הזמן - מה שאומר לא לפתוח כל מייל ולא לענות ולראות כל הודעה שמגיעה אלינו.

עוצמת שמע - הייתי אומר שהרמקול קצת חלש לעומת HTC שניסית לאחרונה ולעומת האייפון, לא בצורה דרסטית אולם הייתי שמח אם היה לו קצת יותר עוצמה.

סוללה - בשימוש סביר אשר מתאים לי אני מקבל יומיים עבודה בין טעינה לטעינה, לעומת האייפון שנתן לי שלושה ואפילו ארבע ימים, הסוללה של 2700 mAh והייתי מצפה ממנה לקצת יותר אולם בנתיים זה לא מפריע לי יותר מידי, לאחר חודשיים של שימוש יש הרגשה שהסוללה מחזיקה עוד פחות וכאילו האחוזים שלה יורדים בצורה של כדור שמתגלגל במדרון, כאשר אני מנתק את המכשיר מהחשמל אני יכול להסתובב איתו שעה או שעה וחצי ולבדוק כמה פעמים מה השעה ולראות שירדו כמעט 10 אחוזי בטרייה וזה ללא שיחות ושליחת הודעות, מבחינתי מאוד מאכזב - משהו שלא היה לי עם האייפון, בעבודה מסיבית עם המכשיר אפשר להרגיש התחממות של המסך - מודרן קומבט 4 או צילום של מספר דקות, בדרך כלל אני מסיים את היום עם 40-50 אחוזי סוללה כשזה כולל קצת משחקים ועבודה של הודעות, מילים ושיחות.

דברים שאהבתי במערכת הפעלה ובמכשיר - 
1. התראות עם צבע: מה זה אומר? כאשר אנו מקבלים סמס או מייל אנו נראה את הלד בחלק התחתון של המכשיר מהבהב, אנו יכולים לבחור את צבע ההבהוב בהתאם להגדרות האפליקציה - לדוגמא הודעות בוואצאפ יוגדרו להבהוב ירוק בעוד מייל מגימייל יהבהב באדום, יאהו בכחול וכולי. אם וכאשר מגיע לי הודעה אני יכול לדעת את זה ללא פתיחת המכשיר או הרמתו וזה רק ממצב שאני יודע שהנורה מהבהבת - הרבה יותר נחמד מאשר ללחוץ על כפתור בכדי לחשוף התראות או בכדי לבדוק, מספיק מבט על המכשיר בכדי לדעת את הנושא.
2. חיישן טביעות אצבע - עד היום התנסיתי רק עם החיישנים של אפל וגוגל, למרות שקראתי המון דברים על החיישן של סמסונג לא התנסיתי בו ואינני יכול לומר משהו לרעתו או לטובתו, אולם כאשר אני משווה את החיישנים אני יכול לומר שזה של גוגל בהרבה יותר טוב, מעבר לזיהוי המהיר והמדויק אני אוהב את זה שהחיישן לא משולב באף כפתור, כל הזמן פחדתי ללחוץ חזק מידי או שבשלב מסויים הוא יפסיק לעבוד כמו שהיה לי באייפון 4 ברור שמאז הדברים רק השתפרו אולם באמת שאני אוהב את זה שאין ולא צריך כפתור פיזי שנלחץ, מספיק שיש כפתור הפעלה.       הייתי שמח אילו גוגל היו משלבים את עיניין הנקישה הכפולה של LG להפעלת המכשיר.
3. מיקום החיישן הוא נושא אחר, מצד אחד מאוד נוח שהוא מאחור כאשר מחזיקים את המכשיר אולם אם רוצים לתפעל אותו זה פחות נוח, לפעמים אני לא רוצה להרים את המכשיר רק בשביל לראות את ההתראה או בכדי לתפעל אותו, אני רק רוצה לחפש משהו מבלי להרים את המכשיר כי אני עושה משהו - להדליק מסך ולכתוב סיסמא זה מוציא את החשק מלעשות את זה - הייתי שמח לחיישן נוסף בקידמת המכשיר להפעלה מהירה לפעמים שלא רוצים להרים את המכשיר.
4. סידור אייקונים ווידגטים - יש יתרונות לכאן ולשם, נוח לי לראות את השעה בגדול או לשנות מיקום של האייקונים בצורה הנוחה לי, מצד שני אני לא רוצה הרבה מסכים עם יותר מידי מידע, בשביל זה יש את האפליקציה עצמה.
5. אני חוזר לעיניים ההתראות - כל הזמן שהייתי עם אפל שמעתי כמה נוח לעבוד עם אנדרואיד וכמה המערכת יותר גמישה, אני לא מחפש גמישות אלא אני מחפש יעילות,  אני רוצה לענות ממסך הבית על הודעות או ממסך הנעילה ואני לא רוצה להתקין לזה אפליקציה או לעשות שינויים במכשיר שלי,אני רוצה לקרוא בצורה נוחה הודעות או לראות כל דבר שמתקבל לי במכשיר ויש פעמים שאני פשוט נתקל בקושי לבצע את הפעולה הזו - משהו שזרם לי הרבה יותר באייפון.

לסיכום:
עברתי לאנדרואיד מכמה סיבות,הראשונה היא שרציתי שינוי, נמאס לי הרדיפה אחרי המוצרים של אפל ואחרי העדכונים והאיטיות שקיבלתי במכשיר שלי, חשבתי שאם אני אחליף למערכת הפעלה שונה אני הנושא יהיה לי הרבה יותר קל, מאחר ועברתי מאייפון 6 פלוס ל4s המעבר לאנדרואיד היה טוב, אם הייתי עובר לאנדרואיד ישר מהאייפון 6 פלוס הייתי מרגיש סבל, הייתי יכול להיות מתוסכל אולם המכשיר שלי היה כבר כל כך איטי שהרגשתי שאני מקבל מכשיר מהיר יותר שעובד הרבה יותר טוב, לא מדהים כמו שאני רוצה אולם הוא עובד בסדר.
חסר לי שגוגל לא משקיעים באפליקציות מובנות וטובות כמו שאפל עושה, יש לאפליקציות המובנות של גוגל יתרונות על האפליקציות של אפל - במיוחד השעון והיכולת לעשות כמה טיימרים בו זמנית או אפילו לכוון שניות - לא ברור לי מדוע הדבר לא יכול להיות אפשרי אצל אפל.. מצד שני חסרות לי אפליקציות עריכת מוזיקה וסרטונים טובות כמו של אפל, בכל החנות של גוגל - שזה עוד נושא שאני אגיע אליו עוד מעט - לא מצאתי אפליקציה נוחה וטובה - אפילו לרכישה - שתיתן לי הנאה בעריכת סרטונים או מוזיקה, לצערי באנדרואיד יש אפליקציות ברמה הרבה יותר נמוכה ואני מאמין שאין רצון לאנשים לפתח וגוגל לא מציבה רף איכות לאפליקציות כמו שאפל עושה, אם אני לוקח בהשוואה את imovie או את garageband שהן חינמיות בחנות של אפל למי שרכש מכשיר בשנתיים האחרונות הי לא יכול למצוא אפליקציה שעומדת. בסטנדרט דומה בחנות של גוגל.
ועכשיו לחנות, למה לא מסדרים אותה בצורה נוחה,החנות לא ידידותית למשתמש, אין פלא שאמזון, סמסונג ואחרים מוציאים חנויות אפליקציות משלהן, לחפש אפליקציה או אפילו לחוות את מירב האפליקציות שהחנות מציעה זה סבל טהור,כל הזמן הצעות לאפליקציות על בסיס מה שהתקנתי או בקרבת מקום, מה עם מבצעים מיוחדים, מה עם סידור יותר נוח של אפליקציות ובעיקר מה עם אפליקיות איכותיות למשתמש שרוצה להוציא מהמכשיר שלו מעבר למה שאפשר.. אני לא רוצה לעשות אוטומיזציה למכשיר שלי, אני לא רוצה לשנות לו אייקונים ולא לשים יותר מידי שטויות, אני רוצה מכשיר שהוא כמו מחשב קטן, שאני יכול לצלם ולערוך,אני יכול ליצור מוזיקה או להקליט ובעיקר להנות איתו.. אז למה קניתי אנדרואיד? מעבר לשינוי שרציתי מחיר המכשיר היה עוד גורם, להוציא 4000 ש״ח בארץ על מכשיר או להוציא 2500 ש״ח זה הבדל רציני, כן אפשר למצוא מכשירים יותר זולים אולם חיפשתי משהו מיוחד והמכשיר הזה ענה לי על כל הצרכים, רציתי מכשיר קל יותר מlg4 למרות שמבחינת מידות הוא אפילו קצת יותר קטן מהנקסוס עם סך יותר גדול מה שהיה יכול להיות נחמד אולם הוא קצת כבד יותר ומסיבי, חיפשתי משהו קל יותר, דק ובעיקר אלגנטי - שעל כל אלו הנקסוס 5x ענה.
אם אתם היום מתלבטים ומעוניינים לרכוש מכשיר חדש ואתם לא רוצים אייפון אלא אנדרואיד יש הרבה מכשירים מעניינים בשוק, יש את המוטו x החדש עם סוללה גדולה, יש את הone plus 2 הHTC A וM 9 שיצאו לא מזמן וגם כאלו סינים אחרים, סהכ אני די מרוצה מרכישת המכשיר שלי, הוא מתאים לי לדרישות ולשימוש.. האם אני רואה את עצמי ממשיך עם אנדרואיד לאורך זמן או שחוזר לאייפון? זו שאלה טובה, אני מאמין שאני אשאר עם אנדרואיד לשנתיים הקרובות,אני חושב שכרגע בטאבלטים של אפל יש לי הרבה יותר שימוש, מבחינתי ההבדל העיקרי שגוגל עדיין לא התייחסו אליו הוא איכות האפליקציות והמבחר שהם מציעים, נכון הם לא מרוויחים מזה שהם יציעו אפליקציות בחינם במיוחד שמערכת ההפעלה שלהם ניתנת בחינם לכל דורש.. אולם לאורך זמן כאשר אני רוצה להגדיל את המשתמשים שלי אני חייב להציע הרבה יותר מדואר ויכולת חיפוש.. גוגל מרוויחה הרבה כסך מדברים שאפל לא מרוויחה מהם וזה נכון גם להיפך, אפל מרוויחה המון כסף ממכירת אפליקציות איכותיות ובעיקר ממכשירים שהיא מציעה עם חווית שימוש מדהימה - כל עוד אתם לא מעדכנים למערכת הפעלה אחרונה עם המכשיר של שנה שעברה..

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי