מקש עזר - assistive touch

Assistive touch או בעבירת פשוטה מקש עזר

אני לא זוכר אם זה היה במערכת הפעלה 6 ( או מוקדם יותר ) שאפל הציגו את הכפתור הצף על המסך, בהתחלה הוא היה מאוד פשוט ויכולנו לעשות איתו מעט מאוד דברים - ובמעט מאוד דברים אני מתייחס לכמעט הכל.

הוא היווה תחליף לכפתור הבית במקרה והכפתור שלנו לא עבד טוב ( עזר לי המון ב4s ) נתן לנו לוותר על כפתורי החומרה ואפילו על מחוות כמו הגדלה והקטנה וכניסה למולטי טאסקינג, הבעיה העיקרית היתה שהוא היה מוגבל למספר כפתורים מתוכנתים מראש שלא היה אפשר לשנות אותם כך שהגעה לכפתור ספציפי כגון ווליום או מולטי טאסקינג היינו צריכים לחפור בין התפריטים עד שמצאנו אותו.

במערכת ההפעלה 9 אפל קצת שינו את הכפתור הנהדר הזה ונתנו לו קצת יותר חיים, מה זה אומר? דבר ראשון אנו יכולים לבחור כמה כפתורים יהיו לנו - יותר מהארבעה המקוריים, אנו יכולים להחליף את תפקוד כל כפתור מרשימה קבועה ומעבר להכל הוא יכול לקצת לנו תהליכים כאשר אנו לא רוצים לעבוד עם יותר מיד אחת על האייפד - וזה כולל את היד שמחזיקה את המכשיר..

אז איך מפעילים אותו ומה אפשר לעשות איתו?

דבר ראשון נכנסים להגדרות

דבר שני הולכים לנגישות - ושם נמצא את כפתור העזרה או בשמו בהמקצוע assistive touch, נלחץ עליו ולאחר מכן נפעיל אותו, עכשיו אנחנו נוכל לשנות מספר הגדרות - מספר הלחצנים שיש לנו, מה יעשה כל לחצן והוספת מחוות.

אנו יכולים להוסיף עד שמונה כפתורים

בחלק של יצירת מחוות קצת נתקעתי מאחר ולכל מחווה יש לנו כפתור ( פחות או יותר ) אנו יכולים להגדיל ולהקטין איזור על ידי שתי אצבעות, אנו יכולים להגדיל על ידי נקישה כפולה, אנו יכולים לסגור אפליקציה ( כמו כפתור בית ), לעבור לאפליקציה הקודמת שעבדנו איתה ( בחירה מבחינתי במולטי טאסקינג ), פתיחת מולטי טאסקינג, מעבר לכך לא מצאתי הרבה שימוש ליצירת מחווה חדשה מאחר ואפל לא ממש נותנים לנו יד חדשה ביצירת מחווה וליעד לה פקודה שלא הוגדרה על ידה קודם.

אז איפה אני כן משתמש בו?

במערכת ההפעלה 9 אפל הוסיפו עוד דבר נחמד והוא היכולת לעבור לאפליקציה ממנה הועברנו לאפליקציה הנוכחית - לדוגמא - אם עברתי על המיילים שלי וגיליתי קישור שהוביל אותי לאפליקציה של YouTube או להורדת מiTunes - אני אראה בחלק השמאלי ( אם מערכת ההפעלה באנגלית ) שורה קטנה עם שם האפליקציה שהייתי בה קודם - בלחיצה עליה אני יכול לחזור אליה - כך ששימוש אחד והוא חזרה לאפליקציה הקודמת שהייתי בה ירד ממחוות 4 האצבעות שהייתי משתמש או מכפתור העזר.

אחד היתרונות של הכפתור הוא היכולת עבודה מהירה ( כאשר מתרגלים אליו ) עם מעט מאוד מגע, כאשר אני כותב ואני רוצה לעבור לאפליקציה אחרת שפתוחה אני לא צריך לשחרר יד מהאייפד ולהיכנס למולטי טאסקינג אלא פשוט ללחוץ על כפתור העזר ולאחר מכן על כפתור המולטי טאסקינג.

אישית אני משתדל להישתמש בו ככפתור בית, מולטי טאסקינג, צילום מסך, וכניסה מהירה לcontrol center ול- Notification Center.

האם אתם משתמשים בו?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי