פאלם, בלאקברי, נוקיה וHTC - איך נפלו גיבורים

פאלם בלאקברי htc Nokia איך נפלו גיבורים

זהו פוסט קצת שונה משאר הפוסטים שלי, לפני כמה ימים ישבתי וחשבתי על משהו ועלתה לי מחשבה לראש, נזכרתי שלפני 12 שנה אולי יותר נחשפתי לראשונה לimate של HTC, לפני כמובן הכרתי את הפאלם אולם לא כטלפון, זה היה מבחינתי משהו מגניב ושונה, המסך הגדול, הניווט וכל השימוש בו בצורה כללית.

לאחר כמה שנים קיבלתי את המכשיר הזה מאחי שהחליף למשהו אחר, אני זוכר שזה היה מאוד נחמד לעבוד עם יומן אלקטרוני ולסנכרן עם המחשב לקבוע את הלוז לא על נייר אלא על המחשב בגדול ובנוחות ולאחר מכן הכל הופיע לי על המכשיר הקטן שבכיס, כמובן שאז גם XDA פרח וקיבלתי את המכשיר עם רום מקוסטאם שלא תמיד עבד יפה, לאחר מכן היה לי טייטן 2 שהיה מבחינתי דבר מדהים, בין אם זה המצלמה והמקלדת שנפתחת לכתיבה נוחה יותר מאשר עם עט חרט על מקלדת קטנה, מאז עברתי עוד כמה מכשירים כמו הtouch pro ועוד כמה נוקיות..מה שהיה משותף לכולן מעבר לקידמה היה בית היוצר שלהן, באותה תקופה אני זוכר שנוקיה וhtc היו שם דבר, חנות רק של מכשירי htc נפתחה הייתה פריחה עצומה בנושא ופורומים געשו על המכשירים המדהימים האלו, כל חצי שנה היה יוצא מכשיר חדש - ספינת דגל זה נקרא באותה תקופה - ואז עברתי לאייפון..

המעבר שלי לא היה מכוון - פשוט קיבלתי מכשיר משומש והתחלתי להשתמש - מערכת ההפעלה באותה תקופה הייתה ווינדוס מובייל, 6.1 הייתה יציבה מאוד ויצאה גם 6.5 שהייתה פחות יציבה - אני זוכר שהמכשירים החדשים קיבלו את המערכת הזו ויכולתי רק לקנא, החלפתי רומים במכשיר בצורה אובססיבית רק בשביל למצוא את המערכת שתהייה יציבה בשבילי לעבודה יום יומית - עד שהתחלתי לבשל בעצמי את המערכת שלי שהייתה מתאימה ביותר לצרכים שלי, באותה תקופה מאוד עצבן אותי שהמכשירים לא נתמכים לאחור מסםיק על ידי היצרניות, htc הייתה מוציאה מכשיר ולאחר כחצי שנה לא הייתה מוציאה לו יותר עדכונים, מודם, קושחה או סתם תיקונים קלים ליציבות, לא הסכמתי לרכוש מכשיר חדש כזה מאחר ולא הסכמתי לנושא, רציתי מישהו שיכול לתמוך לי במכשיר ואני אהנה להשתמש בו, לא כל חצי שנה מכשיר חדש עם חידושים שאני לא מקבל אלא חבילה כוללת, החלטתי א להמשיך באותה תקופה עם נוקיה וסימביאן htc ווינדוס מובייל ואפילו לא אנדרואיד שהיה בחיתוליו - וכמובן הותקן על מכשירי הווינדוס מובייל שלי, רציתי מערכת עם עברית ישירות מהיצרן,לא כזו שאני צריך להתקין או לרכוש ולהתאים לבד או אפילו להתחנן למשווקים מקומיים בכדי שיעשו טובה ויוציאו עדכון על המערכת.

ואז הגיע האייפון, מגירסה 3 הייתה תמיכה די טובה בעברית, נכון לא הכל היה מושלם אולם היה מספיק טוב בכדי שאני אוכל לעבוד עם המכשיר לאורך זמן, לא היו תקיעות ולא היו לאגים, המכשיר עבד כל כך טוב שהוא שימש אותי לעוד דברים מעבר לעבודה - הרבה משחקים...

באותה תקופה גם רים נכנסה לארץ והבלקברי חצה את גבולות קנדה וארהב והגיע לארץ עם תמיכה מיוחדת במייל וכמובן במקלדת נוחה עם עברית, אני זוכר שהייתה מלחמה מאוד חזקה עם פרסומות והשוואות בין המכשירים אולם אישית לא נזקקתי לשירותי דואר כמו שהבלקברי נתנו והייתי שמח עם האייפון שלי - מעבר לכך לא היה לי אינטרנט במכשיר כך שלא יכולתי להשתמש בכל אפשרויות המכשיר..

אז עכשיו איך כל זה מתקשר לכותרת? פשוט מאוד, ישבתי לפני כמה ימים וחשבתי היכן נעלמה פאלם? איפה נוקיה? איפה כל מכשירי האייפון קילר שהוזכרו לפני כמה שנים.. פאלם מכרה את הפטנטים שלה, נוקיה נרכשה על ידי מיקרוסופט ואפילו השם נוקיה לא קיים יותר על המכשירים, ואם כן אז עם מערכת הפעלה של אנדרואיד, HTC כבר כמה שנים מייצרת מכשירים לא ברורים, מליין מכשירים מיוחדים ושונים הם בשלוש שנים האחרונות מוציאים מכשירים מאוד דומים עם הבטחות גדולות אולם ללא הרבה גיבוי והיכן נעלמה רים? והיכן המערכת ההפעלה שלה?

היום השוק מורכב בעיקרו ממספר חברות מצומצם - אפל עם מערכת ההפעלה שלה, גוגל עם אנדרואיד, מיקרוסופט ווינדוס מובייל ( שעברה שיפור עצום מבחינתי ומתפקדת טוב - לא מספיק על פי דעתי אולם אני מאמין שיש לה סיכוי טוב להפוך למערכת הפעלה מובילה עם הם ימשיכו להיות קשובים לקהל שלהם ולסביבה ), מבחינת מכשירים היצרניות הסיניות מתחילות להשתלט על עולם האנדרואיד ולהראות שבכדי לייצר מכשיר איכותי שבנוי בצורה מספקת לא צריך להיות חברה מאוד גדולה ולא צריך לשלם הרבה כסף על מכשיר, בכדי לקבל מכשיר עם מפרט גבוה - שמבטיח הרבה דברים - לא צריך לרכוש היום סמסונג או LG - כמעט כל יצרן סיני עלום שם מוציא מכשיר עם מפרט זהה ויכולות שמתקרבות לדבר האמיתי - בסופו של דבר ההבדל העיקרי הוא באחריות, איכות חומרים, עמידות וממשק משתמש - שכאן אני חייב לשבח את אסוס וLG על ממשק משתמש נעים, חוויתי, פשוט ובעיקר נוח לעבודה ( מול סמסונג ) וכמובן גם התאמת התוכנה למכשיר.

לסיכום

אנחנו לא יכולים לדעת מה יקרה עוד כמה שנים, האם אפל תמשיך להוציא מכשירים כאלו טובים, האם מיקרוסופט יעקפו את אפל במכירת מכשירים, מה יהיה מצב היצרנים הסינים ומי יהיה הכוכב הבא מביניהם שיכנס לרשימת הנמכרים ביותר.

ברור שתמיד יהיו חילוקי דעות בנוגע לטיב המכשיר וההבדלים הגדולים ביותר כיום הם מערכת ההפעלה והתאמתה לחומרת המכשיר.

עד אז אין ספק שמי שירוויח מכך הוא רק אנחנו המשתמשים שנקבל מכשירים מלאים בדברים חדשים ויכולות שיקרבו אותם עוד קצת לכיוון המחשבים הביתיים.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי