סקירת מדפסת brother MFC4420WD-J

מדפסת brother חווית התקנה ושימוש

אז היום פתחתי את המדפסת -- MFC J4420 WD -- והתקנתי אותה, המדפסת היא מדפסת דיו צבעונית הכוללת פקס, מכונת צילום וסורק.
היא מוגדרת כמדפסת ביתית ( הדגם שאני קיבלתי ) עם יכולת הדפסה של 1200 דף כאשר משתמשים במחסניות הגדולות - מחיר המחסניות הן 72 לצבעונית ו110 לשחור.
המדפסת יכולה להדפיס גם על דפי A3 אשר נכנסים מהחלק האחורי של המדפסת.
המדפסת בעלת צג מגע צבעוני - זו הפעם הראשונה שאני משתמש במדפסת כזו והיה לי מאוד נוח להגדיר את המדפסת וקל.
לאחר החיבור לחשמל ולקו הטלפון ( שאוכל לשלוח פקסים ) והפעלה ראשונית - ניקוי ראשי הדיו והכנת המדפסת לפעולה - יכולתי להתחיל להשתמש בה.

הדבר הראשון היה בחיבור המדפסת לרשת על מנת להדפיס בקלות מהאייפד והאייפון, המדפסת תומכת בAirPrint ומאחר שאני משתמש כ99 אחוז מהזמן באייפד זה החלק הנוח ביותר מבחינתי להדפסה - מסמכים, תמונות ודפי צביעה - זה עיקר השימוש שלי.
לאחר מכן בדקתי את פעולת הפקס - שליחה וקבלה.
לאחר מכן הורדתי את האפליקציה לאייפון ולאייפד על מנת לסרוק מסמכים ישירות למכשירי ה iOS שלי, מצאתי שזה מאוד נוח ויעיל ועל ידי כך אני לא זקוק למחשב כחוליה בדרך - בין אם זה לגיבוי המסמכים והעלאה לענן או בכדי לשלוח אותם הלאה במייל - לפני כשבועיים המדפסת שלי ( סמסונג ) התחילה לעשות בעיות ולא יכולתי להתחבר אליה מהמכשירים שלי, נאלצתי לסרוק לתוך התקן USB ומשם להעביר למחשב ואז לאייפד במידת הצורך...
מידות המכשיר - המכשיר לא גדול, הוא לא גבוה כדוגמת המכשיר הנוכחי שלי אולם הוא הרבה יותר רחב ופחות עמוק, כניסת הדפים A4 מתבצעת לרוחב מקדמת המכשיר ולא לאורך.
צורת המדפסת היא כקוביית לגו, זה מאוד נוח מאחר ואפשר להניח על המדפסת דברים ( לא כבדים ), היא לא תופסת הרבה מקום ודי קומפקטית.
מחסניות הדיו נכנסות בצד המכשיר - ללא צורך לפתוח את המכשיר כולו - בצורה נאה ונוחה מאוד, בקדמת המכשיר יש לנו כניסת USB ( בדגם אחד מעל יש כניסה לכרטיסי זיכרון בנוסף ) מוסתרת וצג מגע צבעוני אשר ניתן לכוונן אותו במספר זויות.

אז איך המכשיר מתפקד - הדפסתי בו הרבה, בעיקר דפי צביעה לילדים ( בשחור ) ותמונות, הצבעים בתמונה לא יצאו חיים ובוהקים כמו התמונה על המסך אולם זה יכול להיות מאחר והשתמשתי בדף רגיל - השימוש בדפי צילום מיוחדים להדפסת תמונות נותנים תוצאה נהדרת והתמונה יוצאת טוב מאוד, הדיו מתייבש מהר ואין מריחות.
מבחינת ההדפסה - היא יוצאת טוב, המדפסת קצת איטית מבחינת ההדפסה עצמה, היא מתחילה הרבה יותר מהר בהדפסה מאשר המדפסת הקודמת שלי אולם זמן ההדפסה בפועל ארוך יותר - אני לא יודע אם זה ההבדל העיקרי בין המעבר ממדפסת לייזר למדפסת דיו אולם אם היתרונות שלה יעלו על החסרונות אז מבחינתי היא תהיה רכישה כדאית.
יתרונות שמצאתי בנתיים - מחיר מחסניות דיו - בלייזר אני משלם לאותה כמות דפים כ300 ש״ח לטונר צבע ושחור, אם המדפסת באמת יכולה להדפיס כ1200 דף אין ספק שמבחינת המחיר הנושא משתלם.

במדפסת לייזר שלי יש פונקציה של Eco שאפשר להדפיס במצב חיסכון - כאן לא מצאתי את הנושא, יכולתי לבחור בין הדפסה באיכות טובה לבסיסית.
החיבור למכשירים הוא הרבה יותר מהיר, מתי שאני מנסה להדפיס האייפד או האייפון שלי מזהים את המדפסת ללא עקבות, זה יתרון עצום בהשוואה לסמסונג הנוכחית שלי, המדפסת מתעוררת בקלות ונשארת מחוברת לרשת כל הזמן.
תפריטים פשוטים וברורים, אין מה לעשות, כאשר עובדים עם משהו הוא צריך להיות קל ופשוט, מאורגנים בצורה נכונה ונעימה ליד ולעין.

מידי פעם נתקלתי בבעיה בהדפסה, היו פעמים ששלחתי הדפסה מאתר אינטרנט וההדפסה לא יצאה או שלקח לה הרבה זמן או אפילו נאלצתי לבטל את ההדפסה ולשלוח שוב.. לשמחתי הנושא לא קרה הרבה, אולם הוא שב והופיע לעיתים נדירות גם בהדפסה מאפליקציות.
סריקה והעתקה - הסריקה והעתקה מאוד איטיות, אני משווה את הנושא למדפסת לייזר שלי שהיא בת שנתיים.
לצערי לא מצאתי את המדפסת הביתית המושלמת, תמיד הייתה איזו בעיה אולם
סך הכל העבודה עם המדפסת היא טובה, היתרונות שלה מעבר למחיר הם הדפסה דו צדדית, מסך מגע מפרקי, הדפסה על דפי A3 ומחיר עלויות הדיו הסבירות ביותר ( לעומת לייזר ).
החסרון הבולט שמצאתי הוא שלוקח לה הרבה יותר זמן להדפיס דפים ( צבעוניים ושחור ) מול מדפסת הלייזר, היא קצת איטית בקבלת העבודה והתחלת ההדפסה, הדפסת דפים בכמויות מתבצעת מאוד לאט. אולם היא עושה עבודה מצויינת לאחר שהיא התחילה.
לסיכום - תמורה מצויינת יחסית לעלות הכספית.
יש להתאים את הצורך האישי לפני רכישת מדפסת, אם אנו מדפיסים גם בצבע או רק בשחור לבן, כמות הדפסה חודשית ואפילו שנתית, המחיר שברצוננו להוציא על מדפסת ודיו וכמובן האביזרים שאיתם אנו עובדים - מחשב, טאבלט וסלולר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי