מה קורה עם אפל?

אחרונה טים קוק הוציא מכתב לעובדים על כך שהרווח הרבעון האחרון ירד, הוא ניסה להסביר מדוע זה קרה ואמר שהכל יתאושש אולם יש משהו אחד שאי אפשר להתעלם ממנו והוא שאפל לא אותה אפל בשנים האחרונות - בעיקר עם טים קוק, ולמה אני אומר את זה???
טים קוק מנסה לרצות את כולם, הוא מנסה להיות ההפך מסטיב גובס, הוא רוצה לתת לצרכן את מה שהצרכן מבקש ומה שהוא חושב שמגמת השוק תהיה / נמצאת, הציטוט למעלה הוא רק חלק מציטוטים שסטיב אמר, כמו זה
או זה
ויודעים מה?לפני כמה שנים לא ממש הבנתי את זה, חשבתי שהוא יותר שחצן, אולם הבעיה כיום עם אפל שהיא פשוט יורה לעצמה ברגל.
אפל הייתה מובילה את המגמה בשוק, נכון היא לא המציאה שום דבר חדש אולם היא לקחה דברים קיימים והטמיעה אותם במכשירים שלהם ברמה כזו שהם היו ברי שימוש, סמסונג וlg עשו הרבה דברים לפני אפל אולם הם לא עשו אותם מספיק טוב.
לקחת הרבה פיצרים לדחוף למכשיר זה לא מספיק, הם צריכים לעבוד טוב ביחד ולחוד ולתת חווית שימוש שתגרום ללקוח לרצות לחזור שוב ושוב למכשיר, וכך אנו יכולים לראות את הנושא עם האטת המכשירים - סטיב העדיף לא לתת עדכון למכשיר מסויים או להוריד פיצרים - לא בכדי לגרום ללקוח לרכוש את המוצר החדש יותר אלא בכדי לשמר חווית לקוח.

מה אפל עושה היום?
לפני מספר שנים (אם אני לא טועה חמש) אפל הוציאה את האיפון 6 ו6+, לראשונה שני מכשירי טלפון עם גדלי מסך שונים, זה לא היה חדשני והיו כבר מכשירים עם מסך גדול אולם אייפון עוד לא היה, חווית הלקוח השתנתה מייד, ההבדל בין המכשירים היה מספיק גדול בכדי שכל לקוח יוכל לבחור מכשיר אחר 4.7 ו5.8 ועדיין שום מכשיר לא ישבש את מכירות המכשיר השני.
שנה לאחר מכן בלחץ לקוחות הם הוציאו שלושה מכשירים בגדלי מסך שונים 4, 4.7 ו5.8, ההבדל בין ה4 ל4.7 היה מספיק גדול ( בעיקר מבחינתי) שלקוחות יכלו לבחור מכשיר עם אותה חומרה למעט גודל המסך, לאחר מכן אפל נשארה עם שני גדלי מסך עד שנה - 4.7, 5.8 - ששנה שעברה היו שני גדלי מסך ושלושה מכשירים.. כבר מתחיל לבלבל.. אבל אחד היה מוגדר פרימיום..
השנה אפל עשו שטות, למה שטות? שלושה מכשירים עם מסכים ענקים שכל אחד מהם יכול להיות מוגדר פרימיום 5.8, 6.1 ו6.5, אפל שכחו שיש מגזר של לקוחות שלא רוצים מסך גדול ולא רק זה מחיר המכשירים עוד עלה..
אז מה יכולנו למצוא עכשיו? אייפון SE, 7, 7+,8,8+, X, XS,XS max,XR מה לקוח עושה שהוא רוצה לרכוש מכשיר חדש? במה הוא יבחר? כולם עובדים כל כך טוב.. אני הייתי הולך על הזול ביותר - וזה מה שעשיתי.. אחר יכול לבחור לקחת את המכשיר של שנה שעברה, אותו עיצוב ואין הרבה הבדלי מהירות, אז מה אפל עושים? מבלבלים את הלקוח, מוציאים יותר מידי מכשירים, מעלים מחיר יותר מידי ( 40 אחוז ) ומגדילים את המסך יותר מידי - הולכים אחרי מגמת שוק שהיא לא נכונה, כמו שסטיב אמר - הלקוח לא יודע מה הוא רוצה, מי רוצה להסתובב עם מסך שלא נכנס לכיס? מי רוצה מכשיר שמפריע להליכה, רכיבה על אופניים או לריצה?

אותו הדבר קורה גם עם הניידים, מקבוק, מקבוק אייר ומקבוק פרו, כולם נעים על אותו המחיר וההבדל הוא זיכרון, מעבד וגודל מסך, אם במקבוק יש 256 גיגה זיכרון אבל מעבד חלש ובאייר יש רק 128 גיגה זיכרון אבל מעבד חזק יותר והם כמעט אותו גודל מסך אבל המקבוק זול ב100 דולר.. במה עלי לבחור? מה יתאים לי יותר? אם אני מוסיף זיכרון לאייר אני מגיע כמעט למחיר של הפרו שהוא כמעט באותו גודל מסך אבל חזק יותר מבחינת מעבד ויש לו את אותה כמות זיכרון.. הבלבול שאפל מכניסה את הלקוח הוא עצום ומתחיל להיות דומה למה שחברות מחשבים אחרות עושות, הם מנסים להתפרס על יותר מידי פרמטרים ולהתאים את המחשב ללקוח במקום לומר לו - יש לי אחד סביר לסטודנטים אחד חזק למי שצריך וההבדל ביניהם הוא מספיק גדול בכדי שמי שרוצה אפל יוכל לרכוש את הזול ולהרגיש שהוא עושה עסקה טובה ולא אם הוא היה מוסיף עוד קצת הוא היה מקבל יותר ובעצם הוא נדפק..

אפל - תוציאו את הראש מהאחוריים ותראו מה קורה.. אתם הולכים בדרך לא טובה.

אז זה יקח כמה שנים, אולי שנתיים ואולי יותר עד שאפל תתקן את הדרך שלה ועד אז תבחרו נכון בהתאם לשימוש שלכם

תגובות

  1. פוסט מעניין שנוגע קצת בהיסטוריה של אפל ולאן הם הולכים, חייבת להודות שאני חסידת אפל. חשבתי לאחרונה גם לקנות לחסידת סמסונג אייפון se בכדי להעביר אותה לצד "האפל".
    נחיה ונראה...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי