ביקור בשוק הכרמל

יום שישי האחרון נסעתי לשוק הכרמל, למרות שאני גר רק 4.5 ק״מ ממנו - זה לא דבר שאני עושה הרבה ואם לומר את האמת במהלך ה16 שנה שאני גר בתל אביב זו הייתה הפעם השנייה שביקרתי בו.. למה? בהמשך!
(לתמונה אין כל קשר למציאות)

מה הדבר הראשון שאתם חושבים שאומרים לכם שוק?
טריות? ריח פירות ירקות? מאפים? מחירים זולים? רעש? לכלוך? מים על הרצפה? דגים??

אתמול נסעתי לשוק הכרמל מסיבה אחת - לקנות אורז לסושי ( אורז טוב… ), החנות הרגילה שאני רוכש בה את האורז הפסיקה להביא את הסוג של האורז שאנחנו אוהבים ולכן נאלצתי ללכת לחנות אחרת, האמת שדי נמנעתי מלהגיע לאזור מאחר ובפעם האחרונה שביקרתי לשם היה כל כך הרבה רעש ולכלוך שלא ממש רציתי לחזור על זה, הפעם הקודמת הייתה בקיץ לפני שלוש שנים בערך ואז גם הלכתי עם סנדלים.. אין דבר יותר נורא מלדרוך במים מטונפים שזורמים ברחובות שאתה הולך לשתות בירה, למה בשוק הכרמל? מאחר ושם זה המקום היחידי שהיה ביר באזר וכל כך הרבה סוגי בירה ישראלית.. טוב קצת סטיתי מהנושא.. חזרה.

החננו את האוטו בחניון והתחלנו ללכת לכיוון השוק, בדרך לשם יש שתי אופציות - מדרכה עם הרבה אנשים ומים מלוכלכים או מדרכה שמלאה קקי של יונים - כזו שאתה מפחד ללכת עליה מאחר ועוד רגע היונה שמעליך ( יש חוטי חשמל מעל המדרכה ) נותנת לטבע להשתחרר מהחור שלה שוב.. בהחלט בחירה קשה אולם בסוף הגענו לשוק, למה כתבתי שלתמונה למעלה אין קשר למציאות? מאחר ואי אפשר ללכת בשוק, עמוס אנשים, אין מקום לעבור, כל הכביש באמצע מטונף ומלוכלך, בורות בכביש ובהם מים מניקיון באסטות או ממקומות אחרים.. זו לא הפעם הראשונה שלי בשוק, כנער הייתי הולך הרבה לשוק בנתניה והוא היה צר ומלא אנשים אבל אף פעם לא מלוכלך ככה, גם שבנו את השוק החדש וסידרו את הבאסטות יותר טוב תמיד היה מקום לעבור והיה נקי.
עשינו את שלנו ויצאנו מהר מהשוק, הדרך חזרה היה לא פחות נוראית מההלוך, האמת שיותר קשה לי עם זה שממליצים לאנשים ולתיירים להגיע לשוק הכרמל, לחוות שוק בדרך אחרת כמו זו
האמת? מפחיד אותי לאכול במקומות כאלו, אם הלכלוך והזוהמה ברחובות לא ממש נעים להיכנס לאכול באף מקום ואי אפשר לדעת מה קורה במטבח..
שטסתי לחול ( מספר פעמים מועט אולם בכל מקום נכנסתי לשוק ) השווקים נראים ממש אחרת, ברומא השוק היה מקורה, גם אם היו בו הרבה דגים ומסביבים היה מים ולכלוך, שאר השוק היה נקי ונעים להליכה, בקורפו נתקלתי בשוק הכי נקי ונעים שהייתי בו, אפילו אזור הדגים היה נקי ומריח טוב - מדגים טריים, כל הפירות והירקות נראו טוב והשוק נראה שהוא מתוחזק ומנוקה - האמת שהוא גם נסגר בשלוש אחהצ.. ואז אפשר למצוא מבצעים טובים..

רק בארץ השוק כל כך מוזנח ולא מטופח, עיריית תל אביב לא עושה הרבה לטיפול ותחזוקה שוטפת - כפי הנראה, המקום הכי נעים בשוק היה שיצאתי ממנו וחזרתי לאוטו..

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי