סקירת משחק mario odyssey switch

המשחק הראשון שרכשתי עם רכישת הswitch  היה סופר מריו אודסי, הרי סופר מריו זו מילה נרדפת לנינטנדו.
כמו כל משחק סופר מריו, עלינו להציל את הנסיכה אפרסק מברווזר הרע, העלילה היא אותה עלילה, הדרך שמריו עובר.. היא כבר שונה.
משחק נמדד בכמה פרמטרים בכדי להיות מוגדר טוב או איכותי, אורך, גרפיקה, קושי / אתגר, הנאה.
המשחק מתחיל בכך שברווזר חוטף את הנסיכה אפרסק, אולם בנוסף אליה הוא מחליט להשליט טרור על עוד כמה עולמות, אנו נתחיל בעולם הכובעים ששם נחטפת הנסיכה בכדי שתשמש ככתר לנסיכה אפרסק, כאן מריו חובר אל קאפי ושניהם יוצאים במסע להחזיר את שתי הנסיכות ולהציל את שאר העולמות מהשליטה של ברווזר והעוזרים שלו, בעזרת קאפי מריו מסוגל לעשות עוד פעולות מרק לקפוץ, המסע להצלת הנסיכות מתחיל בכך שאנו משיגים ספינה וטוענים אותה בכוחות ירח.
זו פחות או עותר כל העלילה, מה שמשתנה לנו מעולם לעולם הוא כמובן התפאורה, האויבים והמשימה שעלינו להשלים - מכל עולם ברווזר לקח משהו אחר.

גרפיקה - אחת היפות שראיתי בזמן האחרון, המעבר ממשחק באייפד לקונסוליה אחרת היה מאוד לא פשוט בשבילי ואני שמח שהמשחק הראשון שרכשתי היה הנוכחי מאחר והגרפיקה שלו היא מדהימה - גם שמשחקים אותה ב720p על גבי מסך הקונסוליה.

קושי / אתגר - המשחק לא קשה, אולם כאחד שרגיל למשחק על גבי מסך ולא בעזרת שלט - היה לי קשה להתרגל לנושא, אולם לאחר כמה שעות המצב היה יותר נוח, לאט לאט לומדים את הרמזים הקטנים של המשחק ואת הסודות הקטנים שלו ומבינים את מה שצריך לעשות.
בחיפוש אחר אנרגיית ירח - אנחנו נוכל למצוא רק חלק מהירחים בזמן המשחק וחלק לאחר סיום המשחק עצמו וחזרה נוספת על כל השלבים.

בלחימה בעוזרים של ברווזר המצב שונה, יש לנו בכל עולם להביס בוס שונה אולם הם לא ממש מאתגרים ( אותי הכי אתגר הזחל בעולם המטרו ) דרך ההבסה של כל בוס היא די זהה, בכל שלב של לחימה בבוס אנו נצטרך לקפוץ לו על הראש שלוש פעמים, כל פעם הדרך אל הראש שלו קצת יותר קשה אולם לא מאתגרת, כל שאם אנו שולטים בתנועה ובתזוזה עם השלט אנו מלחם בכל בוס פעם אחת ( גג פעמים ), קצת מאכזב אולם לא נורא.

הנאה - המשחק מאוד מהנה, יש רגעים שאפשר לשבת ולשחק שלוש שעות רצוף ויש פעמים שנאלצתי להפסיק מאחר והמכשיר הודיע לי שהבטרייה נגמרת..
למרות החלק הבא שמדבר על אורך המשחק.

אורך - עכשיו הגענו לנושא הרגיש, משחק טוב לא יכול להיות קצת מידי, אורך המשחק הוא שכלול של עלילה, אתגר וכמובן השקעה כספית,  משחק שעולה 10 שקלים. לא יוכל להנות מעלילה, גרפיקה ואתגר ארוכים, משחק כזה נוכל לסיים אותו בשעה.. משחק שעולה 250 שח דורש יותר השקעה, השאלה כמה השקעה היא מספקת וכמה היא יותר מידי..
שם אחר שמצאתי למשחק הוא - המשחק שלא נגמר - המטרה הראשונית במשחק היא להציל את הנסיכה אפרסק, אנו יכולים לעשות את זה על ידי מציאת כוח ירח ולחימה הבוסים, לאחר שנאסוף מכל עולם מספיק ירחים נוכל לעבור לעולם הבא, לאחר שנביס את ברווזר אנו בעצם מסיימים את המשחק והצלנו את הנסיכה אפרסק ואת נסיכת הכובעים, עכשיו יש לנו משימה שנייה, למצוא את כל הירחים שנמצאים במשחק, אנו יכולים להסתפק בהצלת הנסיכות ולסיים כאן אולם לאחר הצלת הנסיכות אנו עוברים לעולם חדש שאותו נרצה לחקור, ממלכת הפטריות, גם את העולם הזה אנו נרצה לסיים ולמצוא בו את מספיק ירחים בכדי לעבור לעולם חדש, הצד האפל - ששם הפסקתי לשחק מאחר והוא היה לי כבר ארוך ומשעמם.. הרי את המטרה העיקרית סיימתי, חקרתי את ממלכת הפטריות, מצאתי את יושי, מה עכשיו? 
האם כדי / שווה לרכוש את המשחק? 
כן, משחק מהנה, בחלקו פשוט ובחלקו מעניין, לפעמים יש אתגרים, לפעמים חוזרים על אותו שלב מספר פעמים בכדי להצליח, אולם מבחינת אורך - מחיר - אתגר  המשחק מבחינתי שווה את הרכישה, שווה לחפש מבצעים ולרכוש אותו בזול יותר, יש יתרון לרכישה של יותר פיזי שאפשר למכור את המשחק לאחר מכן אולם יש פעמים שיש מבצעים בחנות לרכישת העותק הדיגיטלי שיכול לחסוך קרוב ל100 שקלים ( כך היה עם משחק המכוניות של מריו - מריו קארט.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי