סקירת אפל טיוי 4K

אז כמו שהבטחתי - סקירה של המכשיר החדש של אפל
אז נתחיל מההתחלה - מה אנו מקבלים באריזה?
סרטון קצר של פתיחת האריזה


אנו מקבלים כמובן את אותה קופסה שחורה וקטנה רק עם כמה שינויים עצומים, שלט חדש שנראה כמעט אותו הדבר, כבל טעינה לשלט וכבל חשמל למכשיר
מה ההבדלים בין הדגם של לפני שלוש שנים לנוכחי?
מבחינה חיצונית אנו לא נראה הרבה שינויים, יש לנו פחות חיבור אחד מאחור - אפל הורידו את חיבור ה - USB C ובחלק התחתון אנו נוכל לראות חורי אוורור חדשים
חדש!

ישן!

מצד שמאל אפשר לראות חורי אוורור, מצד ימין לא..
שלט חדש שמאופיין בעיגול לבן

בתוך המכשיר אנו נוכל למצוא תכונות חדשות שעיקרן - שידור תוכן ברזולוציה גבוהה יותר וזאת בתנאי שיש לכם טלוויזיה מתאימה לכך.. אם אין לכם טלוויזיה שתומכת במעל HD אתם לא תראו שום הבדל בנושא, וכמובן מעבד חדש וסופר מהיר.

אז לעסק!
להתקין את המכשיר החדש זה עיניין פשוט מאוד אם לא לומר מצחיק, ברגע שאנו נחבר אותו לחשמל והוא ידלק אנו נבחר כמון את שפת המערכת והאזור בו אנו חיים ואז תעלה לנו השאלה - האם אנו רוצים להגדיר את המכשיר שלנו עם מכשיר אחר שברשותינו - אייפון או אייפד או לבצע את כל תהליך ההגדרה - וויפי, חנות הורדת אפליקציות וכדומה.
כמובן שבחרתי בהגדרה דרך מכשיר האייפון שלי שזיהה את האפל טיוי מהר ולהיפך, הכנסתי קוד של ארבע ספרות ופתאום הרגשתי מיותר, מאחר ויש לי עוד אפל טיוי נשאלתי האם אני רוצה לסנכרן את המכשירים כך שמסכי הבית יהיו זהים.. אמרתי כמובן, ישבתי לי מול הטלויזיה והרגשתי מיותר, ראיתי איך האפליקציות יורדות אחת אחת ומסודרות באותה הצורה שמופיע באפל טיוי השני הראשון שלי, לאחר 10 דקות בערך שכל האפליקציות ירדו הדבר היחידי שנאלצתי לעשות הוא להכניס את הסיסמאות שלי בנטפליקס, סלקום ולהתחיל להנות!

ואיך המכשיר בפועל? וואו, המכשיר הזה מהיר בכמה רמות מהאפל טיוי הקודם, אין מה לעשות ואמרתי את זה בעבר, כל עדכון תוכנה מאט את המכשירים - לכן הדבר הראשון שעשיתי לאחר הגדרת המכשיר היה לחסום עדכונים אוטומטים, הייתי רוצה שהמכשיר שלי ימשיך לתפקד מהר וחלק וזו הדרך העיקרית להשיג את המטרה.

קליטת וויפי - טובה בכמה רמות מהאפל טיוי דור 3 ואפילו מהדור הרביעי ( 4K  הוא בעצם הדור החמישי של סדרת האפל טיוי ) מדהים היה לראות ולהרגיש את הבדלי הקליטה בין המכשירים שלי, איפה שהם זחלו המכשיר רץ וקופץ וקולט את האות בצורה הרבה יותר טובה.

האם שווה לשדרג?
זו שאלה כבר מורכבת יותר, השאלה העיקרית מה אתם רוצים מהאפל טיוי שלכם?
עד היום היו לי שני מכשירים - דור שלישי ודור רביעי, באחד היו לי משחקים, נטפליקס, סלקום, מוזיקה, סרטים ותמונות והשני (הדור השלישי) שימש אותי רק לנטפליקס, מוזיקה, סרטים ותמונות ( ולמירורינג של שאר המכשירים שלי ), השדרוג שלי הגיע מכמה סיבות:
1. רציתי לראות חדשות גם במכשיר השני, הילדים היו תופסים לי את המכשיר בסלון עם סרטים שלהם ומשחקים ולא יכולתי לראות חדשות בעברית… לא יכולתי לחבר את הממיר של סלקום לטלויזיה השניה במקביל לאפל טיוי מאחר ויש לה רק חיבור hdmi אחד.. רציתי מכשיר אחד שישלב לי את שני הדברים.
2. ההורים של אשתי רצו לראות נטפליקס, ככה שיש לי שימוש למכשיר הישן שלי.
3. הבדלי המחיר - ההבדל בין הדור הרביעי לאחרון היה מאוד זניח, 149 דולר מול 179 דולר ( לקחתי את דגם 64 גיגה אז זה 200 דולר.. ) בשביל עוד 30-50 דולר היה שווה לי לקנות מכשיר חדש אשר יהיה מהיר יותר ויחזיק לי לאורך זמן.

ונחזור לשאלה מלמעלה, מה אתם רוצים וצריכים ממכשיר האפל טיוי שלכם?
נטפליקס? טלויזיה בעברית? משחקים? מוזיקה? סרטים?
מי שלא רוצה להשקיע הרבה ורוצה רק נטפליקס - שווה לרכוש את הדור השלישי, בעלות של 69 דולר ( אם אתם תמצאו את המכשיר ) או בארץ  ( אם אתם  תוכלו למצוא את המכשיר ) באזור ה400 שח.

מי שרוצה לעלות שלב ולכלול אפליקציות שונות כדוגמאת משחקים וטלויזיה בעברית - מומלץ לרכוש את הדגם האחרון ולמה זה? הסיבה העיקרית היא המעבד המהיר, אם אין הבדל רציני במחיר ( לפחות 400 שח ) אני לא רואה סיבה לרכוש את הדור הרביעי, גם אם אין לכם טלויזיה שתומכת ברזולוציה הגבוהה, הרי באיזה שלב תהיה לכם טלויזיה כזו.. אז כבר יש לכם מכשיר מתאים, מעל הכל כרגע אין הרבה תוכן ב-4K, יש מעט מאוד ורק עכשיו התחילו לשדר אצלנו בארץ בHD אולם כאשר התוכן יגדל - יש לכם מכשיר תואם, כבר היום יש תוכן ב4K ביוטיוב, כך שאם יש לכם טלוויזיה מתאימה אתם יכולים להנות מכך, אם אתם מזמינים סרטים מitunes יש מבחר קטן של סרטים מתאימים שרק הולך וגדל..

אם אתם מוצאים מבצע ממש זול על הדור הרביעי , בטוחים שלא תשחקו הרבה בטלויזיה ולא רואים את עצמכם משדרגים טלויזיה בשלוש שנים הבאות, אפשר לחסוך עכשיו ולרכוש את הדגם הקודם - הוא יעשה יופי של עבודה וכאשר תחליפו טלויזיה תהיה לכם סיבה לרכוש אפל טיוי חדש.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי