ווינדוס פון - סוף סוף מודים בסיום

עצוב לומר אולם זה דבר שהיה ידוע עוד משנת 2007 בערך ואולי עוד לפני, בכתבה כאן אפשר לקרוא על הנושא, אולם אני רוצה קצת לתת את הצד שלי.
את המשחק עם ווינדוס מובייל התחלתי כנער, כאשר אחי רכש מכשיר ומאוד התלהב ממסך המגע, באותו הזמן היה לאח אחר שלי פאלם ומערכת ההפעלה הייתה חביבה ופשוטה ביותר.
לאחר כמה שנים  קיבלתי ממנו את המכשיר - כאשר נאלצתי לעבוד יותר עם יומן ורציתי משהו נוח להסתובב איתו לאורך היום, כבר אז הרגשתי את הסבל הרב שהיה בווינדוס מובייל והיכולות הלא מנוצלות, מעבדים חלשים, זיכרון מועט, עט חרט ובעיקר מסך רע מול הקידמה והיכולות הלא מנוצלות אשר נתנו לי לארגן את היומן שלי במחשב ולהסתובב איתו בכיס בצורה נוחה, לא עוד מחיקות, טיפקס או עט ועיפרון בכיס אלא מחשב כף יד שהוא גם טלפון וכל שינוי פגישה במכשיר מתעדכן במחשב.
לאחר כמה שנים קיבלתי טיטן 2 אשר היה חוויה נעימה, עדיין קצת איטי אולם הרבה יותר טוב וכך החיים שלי הישתפרו עד שפגשתי אתר קטן בשם XDA, ההבנה שיצרני הטלפונים מוציאים כל שנה ולפעמים פעמים ושלוש פעמים בשנה טלפון חדש או סוגים שונים של מכשירים שיגע אותי מאחר ובכל מכשיר היה יחוד שהם לא הכניסו למכשיר שלי והבעיה העיקרית הייתה התמיכה אחורה במכשירים, אם לא היה פגם רציני במערכת ההפעלה הם לא היו משחררים עדכון, וכמובן שהבעיה העיקרית הייתה מיקרוסופט, למה הם ולא היצרנים? אז HTC היה שם קטן של חברה שמייצרת טלפונים איכותיים ליצרניות אחרות אולם הם לא יכלו לעדכן את מה שאין לו עדכון, כך יכולת להסתובב עם מערכת הפעלה שהותאמה למכשיר עם סקין ששוחררה שנה, שנתיים לפני שהמכשיר בכלל יותר אם לא יותר, ווינדוס מובייל לא עברו את מערכת ההפעלה 6.5 וגם אז זה נמשך לאורך שנתיים אם לא יותר.
אני זוכר את מערכת ההפעלה 5 ולאחר מכן הייתי מספר שנים עם גרסה 6 עד שיצא העדכון שלה - 6.1 - אותה כבר לא קיבלתי מHTC אלא מXDA, שינויים ברום היו בשיגרה אצלי, עדכונים למערכת קלה יותר, מערכת מהירה יותר ובעיקר מערכת שעובדת ולא נתקעת בחיפוש לווינים בזמן ניווט..
אז כן, אפשר לומר שהכתובת הייתה על הקיר לאורך השנים וגם היום אני אומר את זה מספר שנים - מערכת ההפעלה ווינדוס היא חרא של מערכת.
למה? היא איטית, היא גרועה ולא ידידותית, כיום אני כבר כמעט 7 שנים עובד עם מק, אותו מק בוק אייר משנת 2011 והוא עובד מצויין, נכון הוא לא מהיר כמו שהוא היה אולם הכל זאת הוא החליף לפחות חמש מערכות הפעלה.. ועדיין עובד למטרות היום יום יותר טוב מכל מחשב ווינדוס שהיה לי.
העתיד לא שייך למיקרוסופט מבחינת מערכ הפעלה, הם מזלזלים במשתמשים שלהם, הם לא מתאימים את המערכת למעבדים ולא דואגים לעדכונים רציפים - כמה שנים יש את מערכת ההפעלה 10? כמה שנים 7 קיימת?
עתיד מערכות ההפעלה שייכות היום בדיוק כמו במערכות ההפעלה לסלולר - גוגל ואפל, לצערי נוקיה לא הצליחו לקלוט את השוק ולספק מענה נכון, כיום לבנות מערכת הפעלה חדשה דורש הרבה יותר ממערכת הפעלה - הוא דורש שיתוף פעולה עם מפתחים, כיום אנשים לא מחפשים רק מכשיר סלולרי אלא הם מחפשים אפליקציות, הם מחפשים קיצורי דרך לחיים נוחים וקלים, לכן לא חשוב אם תהיה מערכת הפעלה חדשה, אם סמסונג תרצה לפתח את טייזן או אמזון ינסו לבנות חנות אפליקציות גדולה יותר - אפילו שהם הפכו משחקים ואפליקציות בחינם שם - הם לא יצליחו ללא שיתוף פעולה מצד מפתחים ומצד הרוכשים, וכך אנו נשארים עם שתי חברות שיעשו בנו מה שהם ירצו, יגבילו אותנו, יגנבו מאיתנו מידע, יעקבו אחרינו ואנו נלך אחריהם מאחר שאין לנו דרך אחרת, אלא אם נוותר על מכשיר סלולר…

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי