סקירת סכין ארקוס 18 ס״מ

חוות דעת סכין שף 18 ס״מ ארקוס


לפני כשש שנים החלטתי שאני משדרג את המטבח שלי ובעיקר את עצמי ומעניק לעצמי סכין מטבח איכותי, התלבטתי הרבה לפני הרכישה ולבסוף רכשתי שני סכינים של חברת גלובל - סכין שף 21 ס״מ GF - 33 מחוזק וסכין סושי G-11 באורך 25 ס״מ, 


מאז לא פזלתי לעבר סכינים אחרות והייתי מאוד מרוצה מהתפקוד שלהם - במיוחד לאחר השחזות מוצלחות.. לפני כמה חודשים קיבלתי מתנה סכין של ארקוס - מאחד המבצעים של החגים, מאחר וידעתי שהסכין לא יכול להשתוות לסכינים שלי לא טרחתי לפתוח אותו והוא נשאר באריזה - עד היום.



היום חתכתי ובישלתי ונתקעתי ברגע שאני צריך להשחיז את הסכין אולם לא היה לי זמן, החלטתי שאני פותח את הסכין ומנסה אותו - מהתחלה ידעתי שהוא מהסדרה הכי זולה ופשוטה שלהם וכך אני אתייחס לכך בחוות הדעת שלי, אני לא יכול להשוות את הסכין לסדרות האיכותיות יותר לצערי אולם אם תהייה פניה אשמח לבדוק..


נתחיל מהמשקל - הוא מאוד קל, זה כמו להחזיק סכין פלסטיק רגיל ביד, הוא מאוד לא מורגש וזה חיסרון מבחינתי, אולי אחרים יעדיפו את זה מאחר והוא לא יעמיס על האמה והזרוע לאורך זמן בחיתוך אולם אותי זה קצת מפחיד כי אני לא רגיל לזה.

איכות - מהרגע שהחזקתי את הסכין אפשר היה לראות שהמתכת מאוד דקה - מה שאומר משקל קל ובנוסף גמישות, ידית הפלסטיק מרגישה מאוד פשוטה ולא נעימה כל כך ביד, הלהב עצמו הגיע כאשר הוא לא היה חלק וצד אחד של הסכין היה מחוספס - ללא פוליש, מה שמעיד על חוסר תסומת לב לפרטים הקטנים - וכאן שוב אפשר לחזור ולומר - זו הסדרה הזולה ביותר אשר עשוייה כנראה כולה במכונה.
אפשר לראות את ההבדלים בעובי המתכת בין הגלובל לארקוס בתמונה הבאה


ולתכלס - איך הוא חותך?
הסכין חד, האם הוא יותר חד מסכין אחר או פחות? זו לא השאלה הנכונה מאחר וכל סכין יכול להיות חד מאוד, החלק החשוב מבחינתי בסכין הוא איכות הלהב והזמן שהוא יחזיק חד, הנוחות בזמן העבודה, הידית שלא תשפשף את היד בזמן העבודה ובסופו של דבר איכות העבודה שהסכין יפיק בעזרת האדם שעובד איתו.

דבר ראשון שעשיתי לאחר השימוש שלי בסכין היה לבצע פוליש לסכין, לאחר ששני צדדי הלהב היו חלקים ונעימים למגע היה לי יותר נעים לעבוד עם הסכין, האם עכשיו הוא היה חד יותר? לא אולם אני קצת פרפקציוניסט ולכן עכשיו הדבר פחות מפריע לי.

לאחר מכן ניסיתי לעבוד שוב עם הסכין הדברים הבולטים מבחינתי הם ידית האחיזה, משקל הסכין והלהב הדק אשר שלושתם מבחינתי חשובים לעבודה נוחה ואיכותית עם הסכין במטבח, סכין מטבח לא יכול להיות קל מידי מאחר ואנו מחזיקים אותו וצריכים להרגיש משהו ביד, אם הוא יהיה קל מידי אנו עלולים להיחתך, הלהב חייב להיות חזק ולא דק (לסכי שף), יש צורות עבודה שבהן בזמן החתיכה אנו מחזיקים את הלהב עצמו ולהב ״רך״ מידי לא יתן לנו פידבק טוב ביד, להב גמיש בעבודה עם ירקות או דברים קשים  יכול להזיז את הלהב ולגרום לו להחליק, ידית נוחה היא הדבר הבסיסי ביותר מבחינתי מאחר והקשר הראשוני עם הסכין נוצר בעיקר בהחזקה של הסכין ושם אנו פוגשים את הידית, ידית נעימה למגע ונוחה לאורך זמן היא חלק חשוב ביותר.

אז למי הוא מתאים?
לכל סיר יש מכסה ואין ספק שגם לסוג כזה של סכינים יש קונים, הוא מתאים בעיקר לאלו שמתחילים לבשל ולא רוצים להשקיע הרבה בסכין איכותי רק בשביל לחתוך, הוא יכול להתאים גם לכאלו שלא ממש מתחברים להשחזה של סכין ומעדיפים בפעם בכמה שנים להחליף סכין זול בסכין זול אחר ואפילו רוכשים משחיז סכינים זול ולא אבן השחזה איכותית.

אני אישית כיום מאוד מפחד מסכינים כאלו מאחר ואני לא בוטח בהם מספיק, אני רוצה משהו יציב ביד ומורגש, סכין כזה הייתי נותן למי שמתחיל לבשל ורוצה לפתוח את העולם שלו לעולם הנפלא של בישול וחתיכה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי