סקירת אפליקציה OftenType

מגרסה 8 אפל נתנה לנו את היכולת להוסיף מקלדות נוספות, בהתחלה צצו המון אפליקציות אשר נתנו לנו את היכולת לשנות את צבע המקלדת ולהוסיף רקעים אחרים, זה לא ממש הרשים אותי והחלטתי לא להתקין כאלו תוספים על המכשירים שלי, לאחר מכן הגיעו מקלדות אשר יכולות לעזור בתרגום - אבל הן לא תמכו בכתיבה בעברית, מקלדות עם חיזוי טוב יותר אשר הגודל הכללי שלהן קטן מהמקלדת הבנויה של אפל או מקלדת אשר מדמה מקלדת מלאה של אפל, הכל טוב ויפה אבל לא נשארה אצלי אף מקלדת מספיק זמן על המכשיר בכדי שאני אומר זו מקלדת טובה ויכולה להוות תחליף ראוי - בעיקר כי הן היו סתמיות, לא הביאו חידוש ולא הרשימו.

כיום יש לי שתי מקלדות שהן באמת מרשימות - אני אציג אחת מהן היום - OftenType - היא מקלדת המתאימה רק לאייפון ובעצם מאגדת בתוכה קיצורים שאנו משתמשים בהם הרבה מאוד פעמים ואיננו רוצים להקליד כל פעם מחדש, עכשיו תגידו - הרי יש לאפל את אותו הדבר מגרסה 7 - תמיכה בקיצורים, אז נכון, אולם יש לה כמה יתרונות שאין לקיצורים של אפל שעושה אותה כל כך טובה.

 

הדבר הראשון קטגוריות: אצל אפל אנו צריכים לזכור את כל הקיצורים שאנו יוצרים, אם יש לי 7 חשבונות מייל, או ארבע כתובות שאני שולח אליהן דברים אני צריך לזכור איזה קיצור נתתי לכל אחד מהם.

כאן יש לי סדר, קטגוריות ותחת כל קטגוריה אני יכול להוסיף ארבעה קיצורים ולבחור מביניהם.

הדבר השני מבחן התוצאה: אצל אפל הנושא לא תמיד עובד בכל אפליקציה או אתר, לפעמים כמה שאתה כותב את הקיצור הנושא לא עובד או שהקיצור לא מופיע.

אין לא עובד - אתה רק בוחר את הקיצור והוא מוקלד בצורה אוטומטית.

דבר שלישי ריבוי שורות וארגון הכתוב: כאשר אנו כותבים קיצור אנחנו לא יכולים לרדת שורה, אנחנו כותבים הכל ברצף, זה משהו שמאוד מגביל שרוצים להוסיף מספר שורות או לנסח תשובה קבועה.

כאן אנחנו יכולים לנסח מכתב עם סימני פיסוק וירידת שורות בצורה יפה, ברירת המחדל היא ישור למרכז, דבר אשר מעניק צורה מאוד יפה למה שכותבים.

 

אנו יכולים ליצור כמה קטגוריות שאנו רוצים, להשתמש במקלדת לדברים שאנו לא משתמשים ביום יום ולא זוכרים את הקיצור שלו או ששימוש במילת הקיצור יכול לעורר טריגר, או שאנו יכולים דווקא להשתמש במקלדת לניסוח תשובות קבועות, או מכתבים קבועים שאנו שולחים הרבה, בקיצור יש למקלדת אין סוף שימושים ויתרונות והכי חשוב שהיא לא מגיעה בכדי להחליף את המקלדת הבנויה של אפל אלא להעשיר אותה ולעזור לנו לעשות סדר בקיצורים השימושיים לנו ביום יום.

להורדה מהחנות הישראלית

להורדה מהחנות האמריקאית

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי