ניקיונות אביב

פסח וניקיונות

פסח הוא החג הלאומי לניקיון במדינתנו הקטנה, לכבוד פסח החלטתי ( לא ממש בגלל פסח - ככה יצא ) לנקות קצת את האייפד שלי מדברים ( אפליקציות ) שלא היו בשימוש.

אני לא יודע מה איתכם אולם שאני מוצא אפליקציה שימושית ביותר ואני בטוח שאני אשתמש בה או שהיא יכולה להועיל לי מתי שהוא - אני פשוט מניח אותה בתיקייה ( בדרך היא בשם כלי עזר או עבודה ) וממתין לשימוש בה, אני לא רוצה לשכוח איך קוראים לה או מה היא עושה אז אני שומר אותה על המכשיר, ככה אין מצב שאני אפספס אותה שאני אוכל להשתמש בה או שהזמן הנכון יגיע.

החלטות לחוד ומעשים לחוד

אז אני מתייק אותן בתיקייה ושומר אותן יפה יפה ורק מחכה לרגע ומחכה.. הגעתי למצב שיש אפליקציות שלא השתמשתי בהן אפילו פעם אחת או שיש לי מספר אפליקציות לאותו השימוש ובאף אחת אני לא משתמש ועדיין אני שומר אותן על המכשיר לאותו הרגע שאני אצטרך, כי מי יודע אם אני אזכור שזו היא האפליקציה לאותו מצב בעייתי אליו אני אקלע ורק אז היא תוכל להציל אותי, לכו אתם חפשו אותה אחר כך בiTunes ואם אפל תוריד אותה אחר כך? או שהמפתח יחליט לא להמשיך את הפיתוח שלה? אני דואג לעצמי ושומר אותה על המכשיר.

אז הגיע פסח וגמלה החלטה בליבי להעביר את הענן שלי מהשירות האמריקאי לישראלי, הנושא הגיע בעיקר בחוסר רצון להמשיך ולרכוש כרטיסי iTunes לשימוש בחנות ולאחר שרכשתי שטח אחסון נוסף והעדפתי לשמור את הקרדיט שנשאר לי למק.

אז מה עושים קודם? הרי גיבוי לא יכול לעזור לי מאחר והוא משוייך לחשבון ואני הולך להעביר את החשבון שלי ולשנות כתובת מייל, לכן העברתי את כל האפליקציות למחשב - מהאייפד ומהאייפון, עשיתי רשימה של האפליקציות שעל המכשיר וצילמתי את המסך בכדי שאוכל לסדר את המכשיר באותה צורה נוחה שהוא היה.

הבעיה האמיתית מתחילה עם כל התוכן שנמצא בתוך אפליקציות, התחלתי להעביר, לגבות בדיסק קשיח, לגבות בענן ולהעביר את שאר הדברים, העברתי תמונות, הורדתי אלבומים עד למצב שווידאתי שהכל נמצא בדיסק הקשיח.

בדקתי את כל השירותים אליהם אני משוייך ואיזה מייל נרשמתי, ולאחר מכן איפסתי את המכשיר, קודם האייפון ולאחר שעשיתי את כל התהליך עברתי לאייפד.

לאחר האיפוס מצאתי את עצמי עובד בעיקר מהזיכרון ועל פי מה שנראה לי שימושי, המון מהאפליקציות שהיו לי על המכשיר לא חזרו אליו, לא השתמשתי ברשימה ובצילומים שהכנתי, ניסיתי למקד את עצמי באפליקציות אשר באמת דרושות לי לחיי היום יום או לבחור אפליקציה אחת שהיא הכי טובה לטיפול בנושא מתוך כמה, ניסיתי לאחד אפליקציות ושירותים ולהימנע ממשהו שאני לא משתמש בו.

והתוצאה?

עדיין יש לי אפליקציות על המכשיר שאני פשוט לא מוכן לוותר עליהן, המחשבה שרכשתי, הורדתי אותן ואני לא אשתמש ממש מקשה עלי או שאני רוצה להשתמש בהן ומבטיח לעצמי שאני אלמד להשתמש בהן, וכך אני מוצא את עצמי עם אפליקציות שימושיות - לא לי כרגע - על המכשיר, אפליקציות שתופסות לי מקום ולפעמים גם נדחפות לפני אחרות בסידור.

אז לסיכומו של עיניין - עברתי ענן, שיניתי מייל והכל בפחות מ6 שעות, כל החומר (החשוב) שהיה לי על המכשיר נמצא שוב, אני מצליח להסתדר גם ללא האפליקציות שהיו לי על המכשיר ולא חזרו ונמצא בשאיפה להשאיר רק את האפליקציות הבאמת חשובות והשימושיות.

קצת באיחור - פסח שמח!!!

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי