מהיום אין עידכונים!

כשאנו קונים מכשיר חדש אנו בטוחים שהוא יקבל עדכונים, עדכוני אפליקציות כמובן ועדכוני מערכת, תמיד השאלה כמה זמן היצרן יתמוך במכשיר הדהדה לי בראש, גוגל אומרת 18 חודש זה מספיק ( אולם כמו שאנו רואים כיום היא תומכת אחורה אפילו בנקסוס 10 וב 7 הראשון ) לי תמיד זכורה HTC שהייתה מוציאה מכשיר ומשחררת עדכון קל לאחר כמה חודשים ובזה הנושא היה מסתיים, אם רצינו עדכון או משהו חדש היינו פונים לXDA, לכן מאוד שמחתי שאפל תומכים זמן רב במכשירים שלהם - אולם לאחרונה התעוררה בי השאלה ״עד מתי?״

מה אני מתכוון שאני שואל עד מתי? מי מחליט לאורך כמה זמן המכשיר נתמך? מישהו שמחליט פשוט שהגיע הזמן שלי לרכוש מכשיר חדש? מישהו שחושב ששיפור מסויים יכביד על המערכת והמכשיר לא יכול להתמודד עם כך או מישהו שאומר שחווית השימוש שלי מהמכשיר תפגע בצורה כזו שעדיף לא לתת עדכון למכשיר ואני אוכל להנות מהמכשיר שרכשתי?

אז כן פעם חשבתי שאחת הסיבות שאפל ממשיכה לתמוך אחורה לאורך זמן הוא בכדי לתת לרוכשים את חווית השימוש המקסימלית, באיזה שלב חשבתי שיש קונספירציה לחבל באיכות המכשיר ( במקרה שלי זה המצלמה באייפון 4s המזדקן שלי ) בכדי שאני ארצה להחליף אותו בחדש ומהיר יותר.

לאחר העדכון האחרון לגרסה 8 ( שהביאה לנו המון דברים נחמדים ) אני התחלתי לחוות איטיות מוגזמת וקריסות אקראיות באייפד ובאייפון, כמו משתמש טוב עשיתי רסטור דרך המחשב, התקנתי את כל האפליקציות מחדש וניסיתי שוב, לצערי המצב לא השתפר.

כמו שאתם יודעים האייפד שרכשתי לפני שנה ( מיני רטינה ) שבק חיים והוחלף לחדש באיידיגיטל - המכשיר שמסרתי היה בגרסה 8.1.2, הוא סבל מאיטיות והרבה לזחול בכל צורה אפשרית, המכשיר שקיבלתי הגיע עם גרסה 7.1, כמובן שאת הגיבוי שהיה לי לא יכולתי לשחזר למכשיר בגלל פער הגרסאות ולכן החלטתי לא לעדכן את המכשיר ולראות - יותר נכון לחוות איך הוא מתנהג בגרסה הקודמת לעומת מה שאני זוכר מהגרסה האחרונה.

לפני כשבועיים כבר רציתי לכתוב כתבה בנושא - מדוע אני מפסיק לעדכן את האייפון שלי - בעיקר רציתי להתלונן על כך שלאורך הזמן הטלפון נהייה איטי ובלתי נסבל מבחינה תפעולית, אני זוכר שרק קניתי אותו הוא היה מהיר והמצלמה עבדה בצורה מדהימה.

מגרסה 7 המכשיר התחיל להזדקן ולהיות איטי ובגרסה 8 הוא פשוט נהייה מעצבן, עכשיו - אני לא עושה כל כך הרבה עם הטלפון, למרות שחשבתי להחליף אותו - החלטתי שעלות ההשקעה והתועלת נמוכים ממה שאני מוכן להשקיע וצריך מהמכשיר שלי.

מה אני רוצה לומר?

קו המחשבה שלי השתנה בזמן האחרון, מאחד שחשב שכדאי ורצוי לעדכן את המכשיר בכל גרסה חדשה שיוצאת, התחלתי לחכות כמה ימים לפני שאני מעדכן את המכשירים שלי וזאת בכדי לראות את ההשפעה שיש לגרסה על המכשיר שברשותי.

החלטתי שלמרות שאפל מוציאה גרסה חדשה זה לא אומר שכדאי או רצוי לי לעדכן את המכשיר, כל גרסה חדשה מכילה יותר דברים ומכבידה על המכשיר ( אייפד, אייפון ואפילו המק) לפעמים בכדי להנות מהמכשיר שקניתי לאורך זמן דווקא כדי לא לעדכן אותו, אז אולי אין לו את כל הפיצרים החדשים אבל הוא ממשיך ( או ימשיך ) להיות הטלפון/האייפד המהיר והנהדר שקניתי.

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי