מחשב חדש, מחשב ישן ולמה אני ממשיך עם אותה מערכת הפעלה

השבוע התחדשתי, קניתי מחשב חדש - מקבוק פרו 13 אינצ 2020, למה כל כך חשובים הפרטים הקטנים כמו גודל מסך או שנת הדגם? הרי באותה מידה יכולתי לרכוש מחשב מדגם 2019 עם הנחה או אולי להשתדרג ולרכוש 15 או 16 אינצ... מי שמכיר את אפל יודע שלכל נתון יש סיבה! נתחיל משנת הדגם - 2020 הוא בעל המקלדת החדשה - זו שלא עושה בעיות ונתקעת... כבר יכולים אנחנו למחוק ביקורים באיידיגיטל, ויכוחים ותסכול, משנת 2016 עד 2019 אפל השתמשה במנגנון חדש אותו היא פיתחה - מנגנון הפרפר שבעזרתו היא יכלה לייצר מחשבים דקים יותר.. אולם לא איחרו הבעיות בדמות מקשים שנתקעים, לא מתפקדים או כאלו שלוחצים פעם אחת והאות יוצאת מספר פעמים. מעבר לכך חיבור כבל המסך ללוח ב2019 היה מאוד קצר - מה שהביא להרבה בעיות מסך עקב שיפשוף הכבל, עכשיו שנת המחשב ברורה, אז תשאלו מדוע 13 אינצ ולא 15 או 16? מסך גדול יכול להיות מאוד נוח אולם זה גם אומר שני דברים - המחשב תופס יותר מקום ומחשב כבד יותר.. מאחר ואני לא היחידי שמשתמש במחשב ( אני עובד בעיקר על האייפד ) - הוא חייב להיות מקובל על כל המשתמשים, עכשיו בחירת גודל המסך ברורה ואפשר להמשיך הלאה.

למה אני ממשיך עם מק? 
במילה אחת - פשטות, בכמה מילים - פשטות, נוחות, מהירות ואמינות! 
מסיבה לא ברורה יצא למחשבי מק שם של עושי צרות, אולם לאורך כל השנים שאני משתמש באחד כזה לא הייתה בעיה שלא יכולתי לפתור לבד - בלי מומחה למחשבים או שנתקלתי בבעיה שנאלצתי להכניס את המחשב לתיקון - אפילו בטרייה החלפתי לאחר 7 שנים של שימוש במחשב! וזו הייתה הפעם היחידה שמישהו - חוץ ממני נגע במחשב ופתח אותו בכלל!.
תשאלו מה פשוט? המחשב הישן שלי - מקבוק אייר 2011 13 אינצ ( יצא בנובמבר ) עוד מעט חוגג 9 שנים - עובד נהדר! קצת לאט אולם ללא כל בעיה, הכנסתי כונן בכדי לגבות את המערכת, הוצאתי את הכונן בגמר הגיבוי ופתחתי את המחשב החדש, מסך פתיחה ואז מגיעה שאלה - אתה רוצה להפעיל את המחשב מגיבוי? אתה רוצה להפעיל את המחשב כחדש? בחרתי גיבוי, הכנסתי את הכונן ולאחר חצי שעה עד שעה היה לי מחשב חדש מלא בחומר ישן, מוכר, כזה שלא הייתי צריך להתאים, להכניס או לסדר שום דבר, אשתי יכלה להמשיך לעבוד מאותה נקודה שהיא הפסיקה במחשב הישן, אותו הטאב נשאר פתוח בספארי...
יצא לכם להשמיש מחשב חדש של ווינדוס בפחות משעה? להפעיל אותו עם כל החומר שהיה לכם? לטעון פשוט גיבוי ולהמשיך לעבוד כאילו לא קרה כלום? חוץ מזה שהמחשב הרבה יותר מהיר...

תגידו, בסדר, גיבוי אפשר לטעון היום גם בווינדוס (האמת שאני לא יודע), לשדרג מערכת אפשר בכל מחשב ובכל שדרוג המחשב נהיה איטי יותר - יודעים מה? צודקים, אבל האם אתם יכולים להחזיר את המחשב הישן שלכם למערכת ההפעלה המקורית איתה הוא הגיע? להחזיר מחשב 9 (כמעט) שנים אחורה? לגרום לו להיות מהיר כמו ביום הראשון שפתחתם אותו? ואתם יכולים לעשות את זה בשעה? בווינדוס אתם צריכים כונן או דיסק און קיי עם מערכת ההפעלה שאתם רוצים להתקין ואז למחוק את הכונן, להיכנס לכל מיני מסכים ולהתקין את המערכת, כמה זמן לוקח להתקין ווינדוס? 
אני לחצתי על ארבעה מקשים - shift option cmd R המחשב התחבר לשרתים של אפל ושאל אותי מה אני רוצה לעשות... בחרתי בלהתקין את מערכת ההפעלה, איזו שמחה הייתה לי שגיליתי שהוא נותן לי להתקין את מערכת ההפעלה שהמחשב הגיע איתה! מדהים.
התקנה של חצי שעה - שעה והיה לי מחשב ״חדש״ ישן, מהיר כמו פעם והכל בצורה פשוטה מבלי לערב אף גורם אחר.

אם רוצים להישאר מעודכנים חייבים ללכת עם הזרם, האם כל העדכונים נחוצים לנו? לא תמיד, עובדה שבשנה האחרונה ואולי יותר המחשב שלי לא עודכן למערכת הפעלה האחרונה, אחד כי הוא היה איטי והשני מאחר והוא לא נתמך במערכת הפעלה האחרונה, האם זה הפריע לי? ממש לא, בגלל זה לא הייתה לי בעיה להחזיר את המחשב אחורה ולהשמיש אותו עם אותה מערכת הפעלה שהוא הגיע בכדי להשתמש בו לצרכים שלי ושל הבן שלי.

הצלחתי לשכנע אותכם לעבור למערכת הפעלה אחרת? אין לי ספק שלא, לא קל לעשות שינויים ולצאת מאזור הנוחות שלנו, אני עשיתי את זה לפני כמעט 9 שנים ומאז אני לא מתחרט, מעבר של פחות מחודש והתאמות קטנות שעשיתי לפני 9 שנים מלוות אותי עד היום ואני מודה על הצעד שעשיתי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי