Apple Watch הצטרף למשפחה

רכשתי שעון של אפל, אני יודע, קצת באיחור של חמש שנים אולם יאמר לזכותי שלא ממש הלכתי עם שעון ב11 שנה האחרונים, לא היה לי בשביל מה לענוד שעון, אם הייתי זקוק לדעת מה השעה - יש לי סלולרי, לא ממש עיניין אותי מה הדופק שלי, שרצתי זה היה על הליכון - כך ידעתי את הזמן והמרחק שרצתי, אז בשביל מה היה עלי לרכוש שעון? לראות את ההודעות במסך קטן יותר? שיהיה לי משהו שמקרין על הגוף שלי?
בכל מקרה עד היום לא מצאתי סיבה למה אני זקוק לשעון, עד ש... אחרי הפרסומות..


אז לאחרונה חזרתי לרוץ, אין לי יותר הליכון ולכן התחלתי לרוץ בחוץ, עיניין אותי כמה אני יכול לרוץ, מה המרחק, מה הזמן ומה הדופק שאני רץ בו, רצתי עם הסלולר אבל לא היה לי נוח להחזיק את המכשיר ביד, אין לי כיס במכנס ריצה ואני לא אוהב נרתיקים ששמים על היד, אני חושב שזה נראה ממש מצחיק לראות אנשים רצים עם משהו שיותר גדול להם מהזרוע.
התחלתי לחפש שעונים שיתנו לי את לשושלת הפרמטרים האני זקוק להם - זמן, מרחק ודופק, לא חיפשתי את השעון של אפל מאחר והוא עלה יותר מידי לטעמי, ככל שחיפשתי יותר ומצאתי שעונים גיליתי שהשעונים ממש יקרים, חיפשתי זולים יותר, לא רציתי רצועות כי המסך שלהן מאוד קטן, היה לי לתקופה פיט ביט 3 ולא הייתי מרוצה ממנו, הקישור לסלולר לא היה חלק, הוא היה מפסיק למדוד דופק ולא מצאתי בו פרטנר אמין.
החלטתי שאני משקיע, הסכמתי להוציא אלף שח בכדי לרכוש שעון, במהלך החיפוש מצאתי שעון, בדקתי עליו חוות דעת בחול ובארץ, הן היו סבירות אולם דבר אחד בלט לי מאוד, השעון הושק לפני 4 שנים... אני באמת אוציא אלף שח על מוצר מלפני ארבע שנים? חיפשתי דגמים מעודכנים יותר של אותו הדגם וגיליתי שהם עולים 1500 שח ומעלה, התחלתי לעשות חושבים, חיפשתי מה המחיר של Apple watch בכמה הוא יותר יקר, גילית שמוכרים את הדור 3 והדור 5, הבדל של 900 שח ביניהם, חיפשתי מה ההבדלים, מה עדיף, הרי אני מייעד את השעון בעיקר לריצה, לא לשימוש יום יומי, לא אכפת לי סמסים והודעות, אני לא רוצה לראות בו מיילים, אני רוצה לעקוב אחרי הכושר שלי.
החלטתי ללכת על הדור החמישי מכמה סיבות - אני יודע שיכול להיות שבספטמבר או אוקטובר יושק שעון חדש, אולם אני זקוק לשעון עכשיו ולא עוד כמה חודשים, בעיקר חששתי ממצב הבטרייה בשעון דור שלוש, הניסיון האחרון שלי עם רכישת מוצר חדש בן שלו לא היה מזהיר, שרכשתי לפני שלוש שנים את האייפון se שלי הוא כבר הושק שלוש שנים קודם, לאחר קצת יותר משנה התחלתי לסבול מהסוללה, היא לא הייתה מחזיקה לי יותר מיום אחד כאשר השימוש שלי במכשיר הוא מינימלי, היו פעמים שהוא פשוט היה מכסה ואומר שאין סוללה - למרות שהייתה לי סוללה מלאה וזה היה לאחר לילה של טעינה, לבסוף החלפתי בטרייה באייפון והוא חזר למצב הראשוני שלו, חששתי שאותו הדבר יקרה לי גם בשעון, בדקתי מה עלות החלפת סוללה וגיליתי שזה יכול להגיע ל220 שח.. ראיתי שההבדל בין דור חמש לשלוש מצטמצם, אם קודם זה היה 900 שח עכשיו זה ירד לכיוון 680 שח, באמת אני רוצה מוצר בן שלוש שלאחר שנה אני אחליף לו סוללה ואני לא אהיה מרוצה? החלטתי שלא ורכשתי את הדור חמש מסדרת נייקי.
לצערי למרות שרכשתי אותו ביום ראשון והיום יום חמישי, לא יכולתי לנסות אותו, ביום ראשון אחהצ התפתחה לי דלקת גרון שנמשכה עד רביעי, רק היום בחמישי קמתי והרגשתי טוב, אז היום יצאתי לרוץ.

מה אני חושב על השעון -
מוזר לי ללכת עם שעון, נחמד שאני לא זקוק לטלפון יותר בכדי לדעת מה השעה, נחמד שאני לא צריך לקום לטלפון בכל פעם שהוא משמיע רעש ועדיין בחרתי להוריד הרבה משיקופי ההתרעות לטלפון בכדי להנות מהזמן שאני ללא המכשיר.
נחמד שאפשר לשנות תצוגה ולהחליף בין פרצופים ובמיוחד לערוך אותם לשימוש שאני זקוק לו, אני לא מחליף הרבה אולם מידי פעם אני אוהב לרענן את מה שאני מביט בו, פרצופי השעון אצלי מאוד דומים ויש להם את אותם הפונקציות אולם הם שונים מבחינת צבעים וסגנון שעון, הם בעיקר כהים - דיגיטלי או אנלוגי ואחד קצת צבעוני.

איך הוא בריצה?
רצתי איתו פעם אחת.. נכון זה לא מספיק אולם יש לי דעה די מוצקה, רציתי להשוות בין אפליקציות ולכן הפעלתי את האפליקציה של אפל - אימון תחת ריצה ובנוסף הפעלתי את האפליקציה של נייקי, התחלתי לרוץ.
מבחינת דיוק השעון הראה לי את אותו מרחק כמו שהטלפון הראה לי באפליקציה אחרת, זה כבר משמח.. האפליקציה של נייקי דאגה לתת לי פירוט קולי של הזמנים וקצב בכל קילומטר שעברתי, הפריע לי שהמסך נכבה והוצג לי שעון דהוי ולא האפליקציה עצמה שהרמתי את היד אולם בנגיעה בשעון הכל מתעורר, סיימתי את הריצה ואני בא להשוות את שתי האפליקציות, אני פתאום מגלה שהאפליקציות לא יכולות לרוץ במקביל... האפליקציה של אפל פשוט נסגרה וביטלה לי את המדידה מאחר ופתחתי את האפליקציה של נייקי, כל הנתונים הגיעו בסופו של דבר לאפליקציה של הפעילות וסונכרנו מהאפליקציה של נייקי אולם זה עדיין חבל שאני לא יכול להפעיל שתי אפליקציות במקביל בכדי להשוות, עוד דבר שלא אהבתי זה שהאפליקציה מהשעון לא מסתנכרנת עם האפליקציה בטלפון, הריצה שלי מופיעה בהאפליקציה של נייקי בשעון אולם לא בטלפון, חבל שאין סנכרון ביניהן, לצערי זה קורה בעוד אפליקציות שהורדתי שהנתונים שעשיתי בשעון לא עוברים לטלפון ולהפך - עדכון - האפליקציות מסתנכרנות רק אם האפליקציה בטלפון ובשעון פתוחות ביחד.. קצת מאכזב שהנתונים לא מסתנכרנים דרך iCloud.
למרות הכל היה מאוד נוח לרוץ עם השעון, הראה לי מרחק, זמן, קצב ודופק, בסוף הריצה הוא קצת זייף בדופק התאוששות אולם לא היה ממש רלוונטי מבחינתי.

איך הוא באימון?
עשיתי איתו אימון מחזורי, מצאתי אפליקציה מאוד נחמדה בשם hiit and tabata ( חינמית ) שעזרה לי להתאמן ולשמור על הזמנים, היתרון של שעון מול טלפון הוא ברור אולם לא מצאתי שעון (רגיל) שיכול לשמור לי על זמנים, השימוש היה פשוט כמו השימוש באפליקציה בטלפון, הכנסתי מספר סבבים שאני רוצה, זמן עבודה, זמן מנוחה ואת מספר הסטים והתחלתי לעבוד והכל מבלי ללחוץ על שום כפתור ומבלי להביט בטלפון בכדי לקבל אינדיקציה להיכן אני נמצא.

מה החיסרון? 
המסך מחשיך ומופיע שעון דהוי, יש פעמים שאני מעדיף שהמסך ישאר דולק (גם אם זה מבזבז לי סוללה) בכדי לדעת את הזמנים או הפרמטרים שמעניינים אותי בזמן האימון.

מה אהבתי? 
אהבתי את הנשימות, כיף לקחת דקה או יותר במהלך היום בכדי להירגע, להסדיר נשימה או פשוט לנקות את הראש
אני מניח אותו לצד המיטה ויש לי חיווי לשעה במהלך הלילה שאני מתעורר, עד היום היה לי אייפד או אייפון ישן ששימשו אותי כשעון לילה, מצב ה-night stand ממש נחמד ( עכשיו רק צריך מעמד מתאים )
נחמד לקבל מידע על זמני התנועה במהלך היום, כמות קלוריות ( גם אם היא לא הכי מדוייקת ) ששרפתי.
אהבתי שאפשר להחליף את מצב התצוגה מעיקולים לרשימה, מאוד מתסכל לראות אייקונים חדשים מבלי לקשר אותם למה הם עושים.

אמשיך לעדכן ולהרחיב את הכתבה ככל שאשתמש בו יותר, כרגע אני מאוד מרוצה ממנו...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי