ביקור ביקב נעמן

ביום שבת האחרון נסענו לבקר ביקב נעמן הנמצא ברמות נפתלי בצפון, היקב פתוח כל יום משעה 9-18 והוא ההתחלה של יין נטו, בין השאר היין הוא כמובן טבעוני מאחר ולא נעשה שימוש במוצרים מהחי.
ביקב פגשנו את רמי נעמן אשר עבר בתחילת שנות ה2000 מרמת השרון לרמות נפתלי, רמי שתל גפנים והתחיל לייצר יין כאשר בשלב מסויים החליט להימנע מתוספים ליין ולנסות לייצר את היין בצורה כמה שיותר טבעית אשר משקפת את הטעם האמיתי של היין, כך נוצר יין נטו.
רמי הוא בחור מאוד חביב וחייכן אשר בשם אותנו בטעימות נפלאות מהיינות המצויינים שלו, היום אני אספר על שניים מהם - מאחר ואותם פתחתי ואני שותה..
הראשון הוא מלך הארגמן - king crimson Grande Reserve משנת 2012



בלנד המכיל 75 אחוז קברנה סוביניון ו25 מרלו, היין יושן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, ה-grande reserve מתייחס למספר חביות מצומצם אשר טעמם התעלה מאשר שאר החביות ויישון הבלנד הושאר לעוד שנה בחבית - בניגוד לבלנד הרגיל אשר מיושן רק שנה אחת.
איך היין?
היין טעים בעל ארומה טובה, מרירות, אדמה, ביום הראשון הייתה לו אפיצות קלילה שנעלמה ביום השני והיין קיבל טעמים עמוקים יותר עם הרגשה של גוף מלא, היין החליק בגרון והל תחושה של חמצמצות לא הורגשה.
היום ביום בשלישי אני מאוד מקווה שהיין ישמור על טעמו הטוב.

היין השני הוא הפורט - יין קינוח מתקתק משנת 2012


טעמי הפורט היו מאוד דומים לטעמי מלך הארגמן בתחילתו, טובים, חזקים ומאוד מורגשים, מורגשת חמצמצות קלילה ומתיקות אלכוהולית והוא אחד מהפורטים הטובים ששתיתי!
אם אני לא טועה הוא עשוי מקברנה סוביניון בתוספת ברנדי, בזמן השתייה שלו כל כך רציתי להיות ליד הים על ספינת עץ - הסתפקתי בלשמוע את קפטן ג׳ק..

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי