קצת על האייפד החדש

אפל השיקו אייפד חדש לפני כשבוע ולאחר צפייה בהרבה סרטונים של השוואה בין הדגם החדש של האייפד - המקוטלג כזול - לדגם הפרו המקוטלג היקר החלטתי לתת את דעתי ועל כך שלמרות שאפשר לעשות השוואה בין שניהם - אין מה לעשות השוואה ביניהם!


אז נתחיל מהדבר הראשון שיש תמיכה בעפרון - היה צריך להיות בדגם הקודם אולם אם הייתה תמיכה בדגם הקודם לא היה לאפל מה לחדש במכשיר הנוכחי מעבר למעבד...


אפל פונה לשוק ה״נמוך״ יותר ו״מיעדת״ את המכשיר ללימודים, אין ספק שאפל הבינה שבשביל למכור יותר מהמוצר שלה היא זקוקה להרחבת הקטגוריות למענה לכלל האוכלוסייה, אולם לא רק כאן הנושא אלא שלא כל אחד צריך אייפד פרו.. ובהמשך נעבור על ההבדלים ביניהם ומדוע אין צורך להשוואת ביניהם ולראות מי טוב יותר ומי משתלם לרכישה מאחר שהם שני מוצרים בקטגוריות נפרדות שמשרתים מטרה זהה מבחינת אפל - הגדלת המכירות.

אפל הגיעה למצב שהיא די מרוצה מהעיצוב של המכשיר, העובי, המשקל ויכולה לפתח שוק חדש, התאמת האייפד לכלל האוכלוסיה, אולם אם אתם זוכרים טוב מחיר האייפד פעם היה הרבה יותר זול ממה שהוא עכשיו, מחירו היה 500 דולר לדגם היחיד שהיה, היה זה מחיר ביניים שהתאים למרבית האוכלוסיה, מי שרצה יותר זיכרון הוסיף עוד 100 דולר או יותר והגדיל את הזיכרון במכשיר או הוסיף סלולר, לאחר מכן אפל הוציאו את האייפד פרו והקפיצו את המחיר ב100 דולר ולאחר מכן בעוד 50 דולר עד שהתייצב מחירו על 650 דולר, בו בזמן הן הוזילו את האייר והמיני.
כיום אפל רואה שלא מספיק אנשים רוכשים את האייפד או משדרגים אותו - ואני די דוגמא לאחד כזה, החלפתי יותר אייפדים מאשר אייפונים.. היה לי את הראשון, השלישי, המיני, המיני 2 והאייר 2 - ולפני שנתיים החלטתי שאני לא משדרג מאחר והשינויים שהם ביצעו לא היו מספיק אטרקטיביים והמחיר עלה, אולם כיום אני שוקל לרכוש אייפד חדש מאחר והצורך שלי במכשיר חדש פוגש את התמורה הכספית שאני מוכן לשלם בעבור אותם שימושים.

אז מה ההבדלים העיקריים בין המכשירים ומדוע הם לא באותה קטגוריה, כמו מרצדס ויונדאי - אחד לשימוש יום יומי והשני לשימוש יום יומי עם אקסטרה הנאה...

נתחיל מהמעבד, מעבד זהה לאייפון 7 כאשר ההבדלים העיקריים הם בכמות הראם 2 לפשוט מול 4 לפרו
מסך 9.7 מול 10.5 אינצ - שינוי מינורי אשר מורגש בעיקר בשוליים רחבים יותר למכשיר הפשוט - לי אישית מרגיש יותר נוח.


מחיר
כאן העסק מתחיל להיות מבלבל מאחר והמחירים שונים גם בגזרת כמות הזיכרון, אולם מומלץ ללכת על יותר זיכרון מאחר והתמונות והסרטונים תופסים יותר מקום, גם משחקים...


ועכשיו לגודל הפיזי - מסך גדול יותר וקצת רחב יותר, לא בהרבה.. רק סנטימטר, אולם הבדל די גדול שרוצים להחזיק עם יד אחת.
עוד נתון מעניים אולם לא ממש חשוב הוא משקל המכשיר שזהה! 470 גרם או 480 לסלולר, מבחינתי אין הבדל גדול אולם הבדל של יותר מ50 אחוז ביניהם למיני שכיום הוא המכשיר העיקרי שלי.

מסך - רזולוציה זהה מבחינת פיקסל לאינצ׳ אולם יש כמה שיפורים שבהחלט הרבה יותר נחמדים בפרו - מסך זכוכית מודבק למסך הלד, ציפוי מונע השתקפות, עבודה חלקה יותר בגלילות המסך עם הpro motion, צבעים חיים יותר וtruetone, האם הם דרושים לכולם? לא, אני מסתדר יופי בלי כל זה וזה ממש לא דרוש לכל אחד.

מעבד - כמו שאפשר לראות יש הבדל קל בין המעבדים וכמובן בכמות הזיכרון כמו שציינתי קודם אולם השאלה שנשאלת היא - בשביל מה אתם צריכים את האייפד ומה אתם רוצים לעשות איתו? ללמוד? לכתוב? לצייר? לערוך סרטים? לערוך תמונו? לנגן?כל כך הרבה שימושים וחשוב שתדעו מה אתם רוצים בכדי שתוכלו לרכוש את המכשיר הנכון בשבילכם!
ומעכשיו יש תמיכה גם בעפרון, אז אם נוח לכם להחליף את ספרי הלימוד והמחברות באייפד המצב יכול להיות זול יותר עם האייפד החדש

מצלמה - אף פעם לא הבנתי את זה,  מי רוצה לצלם עם מסך ענק? לערוך תמונות וסרטים מובן.. אולם לצלם? זה מגוחך!
טוב שיש אולם אני יכול לספור על יד אחת לאורך השנים מתי השתמשתי במצלמה של האייפד לצילום אמיתי, עיקר השימוש הוא לשיחות פייס טיים.



כאן ההבדל הוא משמעותי מבחינתי והייתי רוצה שאפל ישדרגו את מצלמת הפייס טיים, 1.2 זה כל כך ישן, מצלמה חדשה לא הייתה מייקרת את המכשיר אולם זה עוד פיצר שיתווסף כנראה רק בשנה הבאה.. ויצדיק שידרוג מבחינת אנשים אחרים - במידה ואפל תשמור על מחיר אייפד כניסה נמוך

הבדלים מינויים נוספים הם כמות הרמקולים והטאצ איידי, אני לא משתמש ברמקול של האייפ כמעט אף פעם, לכן לא אכפת לי אם יש 2 או 4 ומעדיף אפילו 2 בכדי שהילדים לא ירעישו לי עם הסרטים שלהם.
אולם נושא חשוב שאין בו הרבה הבדל הוא הקישוריות שדי זהות מבחינת מהירות..

לסיכום1
אייפד חדש קטגוריה חדשה מבחינת אפל - לימודים
אין מה להשוות בין הפרו לפשוט יותר מאחר והם אמורים להיות שונים מכל בחינה ובכדי לנצל את האייפד הזול לאורך זמן חשוב לא לעדכן את התוכנה בו, הפרו יוכל לסחוב הרבה יותר שנים עם עדכונים מאחר וכמות הראם שלו גדולה יותר.
אז שוב אנחנו חוזרים לשאלה שהכי חשוב לשאול, למה אתם קונים אייפד? מה אתם רוצים לעשות איתו? למה אתם מיעדים אותו? כמה כסף אתם מוכנים להשקיע באייפד חדש? ועל פי התשובה שלכם נוכל לבחור איזה אייפד מתאים לכם





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי