צילום

לאחר כשלוש שנים שבהם אני רוצה לרכוש מצלמה חדשה - לבסוף עשיתי זאת, לקח לי שלוש שנים מאחר ולא ידעתי מה אני רוצה, היו כל כך הרבה אופציות ולא הצלחתי למקד את עצמי במה שאני רוצה ומה שמתאים לי, לבסוף החלטתי שאני רוצה לקחת את תחביב הצילום שלי לשלב הבא.
למצוא מצלמה הרבה יותר קשה מלמצוא טלפון סלולארי, בסופו של יום עולם הסלולר מתחלק ( מבחינתי ) לשני חלקים, אנדרואיד וiOS ואז מגיעה השאלה כמה אתה רוצה להשקיע במכשיר סלולר.. נושא המצלמה היה הרבה יותר מסובך מבחינתי מאחר וידעתי מה אני רוצה אולם לא מצאתי את עצמי בין עולם המצלמות, רציתי מצלמה עם נתונים טובים מבחינת חיישן ואופטיקה ומצד שני לא רציתי אותה גדולה מידי, לא רציתי קטנה מידי, רציתי עם זום גדול, רציתי משהו חדש ולא ישן מידי וכך בין המבחר הגדול והמובחר של מצלמות הייתי צריך לבחור אחת, אחת שתשמש אותי מספיק טוב ואני אוכל להתחבר אליה, אז איך בחרתי את מה שבחרתי? פשוט מאוד, החלטתי לוותר על שליטה ולזרום עם התשובות שמתקבלות.
 
בהתחלה אחד הדברים שהגבלתי את עצמי היה המחיר, אמרתי לעצמי שאני מוכן להוציא עד 1500 שח למצלמה כאשר כמה שפחות עדיף, מצאתי משהו שמצא חן בעיניי זה היה Samsung wb 2200
 
אולם בעצת המוכרים בחנות נאמר לי שלא מומלץ לקחת מצלמות של סמסונג.. לא ממש הבנתי מדוע אולם כאחד שלא מבין גדול בצילום - מעבר לשימוש בסמארטפון החלטתי להקשיב.
לאחר מכן הייתי אבוד עצות מאחר ויעדתי את המצלמה למספר שימושים כאשר אחד מהם הוא צילום הילדים ויצירת וידאו, לכן בעבור שני אלו אני זקוק לעדשה עם זום ומסך מפרקי, התחלתי לחפש במצלמות הקומפקטיות שהיו קצת זולות יותר אולם שם לא מצאתי מצלמה עם חיישן .. איך לומר את זה.. מספיק גדול...
בכל התהליך לא חשבתי לקחת מצלמת DSLR מאחר ולא רציתי להתעסק עם עדשות וחשבתי שהנושא הוא יותר מידי סיפור, אני זוכר את אבא שלי מצלמם הרבה והייתה לו מצלמה שאפשרה להחליף עדשות, לא מצאתי את עצמי שם וחשבתי שיש מספיק מצלמות שיכולותלספק לי את מה שאני צריך, ואז הגיעה התשובה שחיפשתי והכניסה אותי להרבה יותר התלבטויות.

אתה צריך מצלמה של קנון! כך נאמר לי, זה מה שנכון לך ומתאים לך!
אז התחלתי לבדוק מה מתאים לי, לא ראיתי איך אני מסתדר עם עדשות והיתה לי רתיעה מהנושא, אולם כשהבחירה הצטמצמה לסדרת הD שלהם והבנתי שאני צריך לבחור בין מצלמה ישנה בת שלוש שנים ויותר או ללכת על משהו חדש יותר ולהשקיע קצת יותר.. פתאום מסכום של 1500 שח העלתי את התקציב ל2000 שח ואז הוא עלה ל2500 שח עד שהבנתי שאם אני רוצה אביזרים איתה אני צריך להפרד מהרבה יותר כסף, אז עשיתי חושבים וניסיתי להיכנס ולבדוק מה מפריע לי, הכסף שאוציא או קנייה של טכנולוגיה מיושנת.

אם אנחנו בוחנים את הדלתא בין שתי מצלמות מתקדמות אנו יכולים להגיע להבדל של 1000 שח ויותר, נכון שזה סכום של מצלמה טובה אולם כאשר בחרנו מצלמת DSLR אנו מרוויחים חיישן ויכולות טובות בהרבה ממצלמה אחרת, כך שאם אנו מקבלים חמישה תשלומים ( ללא ריבית ) ההבדל הוא רק 200 שח בחודש, האם זה מה שימנע ממני מצלמה חדשה יותר, אחת שלא אתכזב אחרי תקופה מסויימת ואחשוב שעשיתי טעות.. אני מאמין שאם אנו רוכשים משהו ברגע של אימפולסיביות והוא לא הדבר הנכון או שאנו משתמשים בו כפיצוי על משהו אחר אנו לא מרוויחים מהנושא, אנו סתם מבזבזים כסף, כך שיכולתי לשבת מספר ימים ולחשוב על מה אני רוצה ומה יפריע לי ורציתי למנוע מעצמי אכזבה ויסור עצמי מדוע לא השקעתי עוד קצת במשהו שיהיה באמת משתלם בהתאם להכרות עם עצמי.
לאחר כמה ימים חזרתי לחנות והחלטתי ללכת דווקא על המצלמה היקרה יותר עם עדשה המתאימה למטרות שלי, בחרתי בcanon D750 כאשר ידעתי שההבדלים מסתכמים בחיישן גדול יותר, אינטרנט אלחוטי לחיבור הסלולר והטאבלט למצלמה ופוקס משופר, אולי זה נראה מעט או לא חשוב אולם הפונקציות האלו עושות הבדל עצום בהתנהלות שלי עם המצלמה.
אז אני מקווה שמסקירת הוידאו הבאה שלי הרמה תהיה קצת יותר טובה בעזרת המצלמה החדשה...
בנתיים כמה תמונות מהמצלמה 
 
 
 
 






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי