אינטרנט

היום אני רוצה לשתף אותכם בתהליך שהיה לי בחודשיים האחרונים והוא קשור לאינטרנט בבית, על החיים ללא אינטרנט ועל הילדים של היום.
אינטרנט 
לפני כחודשיים מצאתי שהאינטרנט שלי היה מאוד איטי, ומה זה איטי? בין 0.5 מגה ל3 מגה כאשר החבילה שהייתה לי עמדה על 15 מגה, היתקשרתי לחברת התשתית שלי ושאלתי על הנושא, אמרו לי שאני צריך לרכוש חבילת תמיכה לאינטרנט אלחוטי ואם אני לא רוכש כזו הם אינם יכולים לעזור לי, ציינתי שאת הנתב שלי רכשתי מהם לפני כ6 שנים ואז לא הייתה להם חבילה כזו, ביקשתי שירות ומאחר שאין לי מחשב שמחובר בצורה קווית למודם לא יכולתי לדעת מה מהירות הגלישה שלי ולא הסכימו לעזור לי, לאחר שיחה של כמה דקות ובקשה להעביר אותי לאחראי ואיום בהתנתקות לא קיבלתי מענה הולם, למחרת החלפתי חברה שסיפקה לי תשתית - כך חשבתי בעיקרון מאחר ובארץ יש רק שתי חברות שמספקות תשתית, ביצעתי עסקה עם החברה שהייתה הספק שלי ודרכם הוזלתי את מחיר האינטרנט שלי, נשארתי אצל אותו נותן תשתית אולם שילמתי למישהו אחר על מהירות של 40 מגה, וכך לאחר כמה ימים הגיע אלי תכנאי אשר החליף לי את המודם ראוטר לדגם אחר שאמור לתמוך בתקשורת של VDSL ובנוסף עברתי לקו הטלפון שלהם, כך חשבתי... קודם כל מהירות הגלישה השתפרה ועמדה על 15 מגה אולם החבילה שלי הייתה 40 מגה וכך התחילו טלפונים לנותן השירות, איזה תענוג של שירות, עונים, מסבירים ומדברים איתי יפה אולם לגלוש מעל 15 לא גלשתי.
לאחר מספר שיחות אחד הנציגים אמר שאינני יכול לגלוש מעל 20 מגה והוא ממש מצטער.. לא הסתפקתי בתשובה וביקשתי הסברים,  בעוד כמה שיחות עם נציגים אחד מהם עשה משהו והתחלתי לגלוש במהירות של 30 מגה, חשבתי נהדר יש שיפור, תוך כדי שלחו לי מישהו שהיה אמור להיות טכנאי מכשירים - בדק ומצא שהכל תקין אולם הוא ציין שאני יכול לגלוש הרבה יותר מהר.. הייתי בשוק, אחד אמר לי שאני לא יכול מעל 20 מגה ואז סידרו לי מרחוק 30 מגה והטכנאי שמגיע אלי הביתה אומר לי שאני יכול לגלוש הרבה יותר מהר, עוד שיחות עם נציגי שירות וניסיון למצוא מה האמת, שלחו לי טכנאי תשתית שבדק ומצא שאני יכול לגלוש עד 40 אבל הפורט שלי לא תקין, עוד שיחות עם נציגים עד שלבסוף אחד אמר לי שהציוד שיש לי לא מתאים ל40 מגה והכי הרבה שאוכל לגלוש זה 15 מגה - כאן נשברתי, לאורך חודש וחצי מושכים אותי עם כל מיני תירוצים ושולחים לי טכנאים, החלטתי שכאן אני מסיים את הנושא וביקשתי שינתקו לי את האינטרנט, אני מחזיר את כל הציוד שקיבלתי וממשיך הלאה, כאן כרגיל התחיל תהליך שימור הלקוחות והמעבר בין תוכניות ומה אפשר לעשות שאני אהיה מרוצה, לא הסכמתי לשום הצעה - מבחינתי החברה עברה כל גבול, לא מספיק שלא סיפקו את מה שהבטיחו, נציגי השירות שלהם לא יודעים מה קורה ונותני התמיכה לא מודעים למה שהבטיחו ורק מוקד המכירה מבטיח דברים ללא גיבוי - כן אני יודע כך זה בהרבה מקומות אולם החלטתי לא לוותר כאן - גם אם זה אומר מספר ימים ללא אינטרנט בבית.
אז כך העברנו סוף שבוע שבו הכנו את הילדים שלא יהיה אינטרנט ולא יהיו תוכניות טלויזיה ( התנתקתי באותו הזמן גם מהחברה שנתנה לי שירותי טלויזיה ) ביום ראשון.. 
מאחר ולא הייתי מוכן להישאר עם אותה חברת תשתית נאלצתי לעבור לחברה המתחרה אשר מציעה מהירות אינטרנט הרבה יותר גבוהה - ההתקנה שנקבעה לי הייתה ליום שני.. יממה ללא אינטרנט בבית וזמן לחשוב ולהתחבר לדברים כמו שהם היו פעם, ללא ערוצי טלויזיה מרובים, ללא YouTube, ללא מוזיקה מהאינטרנט, ללא אפל טיוי ובעיקר הרבה שקט - שהיה נהדר!
וכך בשעות הצהרים של יום ראשון כשהילדים היו בבית ולא יכלו לראות את התוכניות האהובות עליהם, וביום שני בבוקר שתוכניות הילדים היחידות ששודרו היו בחינוכית הילדים שלי היו רגועים, קצת שאלות והתמרמרות על כך שאין את הדברים הרגילים אולם הנושא עבר בשלום, הצהרים היה כבר אינטרנט מתשתית חדשה וספק חדש והסלקום טיוי התחיל לעבוד שעות נוספות..
ולאן זה מוביל אותי? 
1. לעבור חברות תקשורת היום זה הרבה יותר קל, מהיר ובעיקר משתלם.
2. אין לי היום טלפון קווי בבית - מה שאומר שאין לי גם פקס - אבל מי משתמש היום בפקס??? היום כל פנייה מתבצעת במייל, כל מכירה מאושרת ונשלחת במייל, ומסיבה כלשהיא אנחנו עדיין משתמשים בטכנולוגיה הישנה הזו - בדיוק כמו שקע האוזניות 3.5 מילימטר.
3. לפעמים שווה לבצע הערכה מחדש לגבי מה צריך ומה לא צריך, מה אנחנו רוצים ומה שאנו זקוקים לו, יש לנו כל כך הרבה דברים שאנו אוגרים, משלמים עליהם - לפעמים כפול ואנו מבטלים אותם מאחר ואנו אומרים - שה רק 20 שקלים בחודש, או 30 שקלים, לא נורא עדיף שיהיה מאשר שלא יהיה, ולפעמים אפילו מפחידים אותנו שאם נתנתק אנו לא נזכה למבצעים והטבות או החיבור מחדש יכול להיות יקר ונשלם עליו שוב...
לפעמים שווה למצוא את השקט לכמה ימים ולבצע - כמו שוויז אומר - מחשב מסלול מחדש - לאן אנו רוצים להגיע ומה אנו רוצים מהחיים שלנו.
תחליפו, תשנו, תגוונו ותצאו מהשיגרה, אל תיתנו את הכוח למישהו אחר - תשאירו אותו אצלכם וזה נכון לכל דבר!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי