קצת על תזונה ואני

לאכול בריא!

אני נתקל מידי פעם בשאלות כמו- מדוע אתה טבעוני, או למה? כמה זמן? והכי אהובה עלי - זה בטח קשה שאין מה לאכול..

אז האמת שאני הגעתי לטבעונות ממקום אחר, לא הגעתי ממקום של חמלה, ממקום של אהבת חיות והרצון להגן עליהם - למרות שהיום אין לי ספק שהסיבה הזו מופיעה שם ( מקום שני עדיין ) אלא הסיבה העיקרית היא לאכול בריא, זה לא שלא אכלתי בריא עד היום, או יותר נכון חשבתי שאני אוכל בריא, הייתי צורך המון מוצרי חלב - עד שהפסקתי, אמרו לי שזה יכול לשפר לי את מחלת הפסוריאזיס.. ניסיתי ובאיזה מקום היה לי טוב אם לא לאכול מוצרי חלב, אף פעם לא הייתי רגיש ללקטוז ולא היו לי בעיות ולא חשבתי שזה לא בריא, ידעתי שיכול להיות שמוצרי חלב גורמים לליחה אולם לא ממש זיהיתי את הנושא מאחר ולא סבלתי מליחה, שמתי לב לזה רק כאשר נולד לי ילדי השני וראיתי את הרגישות שלו לחלב ואיך לאחר כל פעם הוא סובל מליחה.

אז אכלתי בשר, עוף ודגים, כל יום, לא חשבתי שזה רע, אכלתי ביצים, לפעמים גם 4 ביום ולא סבלתי מכולסטרול, האמנתי שזה הכל בראש, שאם אני מאמין שלא יהיה לי כולסטרול גבוה לא יהיה לי באמת.. וכך המשכתי.

תמיד הייתה לי מודעות למה אני מכניס לגוף שלי, התאמנתי שנים ותמיד הייתי מביט ובוחן את כמויות החלבון, הפחמימה והשומן שיש בכל דבר שקניתי, עד שיום אחד התחלתי להסתכל גם על הרכיבים ולא רק על הערך התזונתי של המוצר אלא התחלתי להסתכל על הערך התזונתי של מה שמרכיב לי את המוצר ומה שאני מכניס לפה ולגוף שלי, מה שאני נותן לילדיי.

התחלתי לחשוב על האוכל שיושב על המדפים הרבה זמן, על האוכל המעובד, על התוספות שמכניסים למזון שאני קונה הביתה, והחלטתי שאני לא מוכן לאכול אוכל מעובד! הפסקתי לקנות אוכל שעבר איזה תהליך, אוכל שנוספו לו חומרים בכדי שיחזיק יותר זמן, אוכל שהוא לא ממש אוכל.

מכיוון שלא אכלתי מוצרי חלב אלו המוצרים הראשונים שבחנתי, שמתי לב שגבינה יכולה להחזיק שלושה שבועות, חלב יכול להחזיק לפעמים חודש וקוטג.. אך .. איך אהבתי קוטג, קוטג שהיה לו תאריך תפוגה של חמישה ימים קפץ פתאום לשבועיים ויותר..

חשבתי שאני חיי בריא יותר, עד שיום אחד התחלתי להרגיש שבשר בקר לא עושה לי טוב, שהיה לי כבד קצת והחלטתי להוריד את המינון, התחלתי לאכול רק במסעדה סטייק מיוחד או המבורגר מיוחד, אבל גם זה התחיל להרגיש לי לא טוב והתחלתי לסבול מהנושא, החלטתי שאני אפסיק לגמרי בשר ואשאר עם עוף ודגים, לאט לאט הרגשתי דבר זהה לעוף ולביצים, נשארתי רק עם דגים עד שיום אחד שהכנתי סושי התחלתי להרגיש שמגעיל אותי לאכול דג, לא הצלחתי להכניס את הדג לפה והיה לי פשוט גועל ורצון להקיא.

אז הורדתי כל כך הרבה מוצרים, במה אני אחליף אותם? עדיין הייתי זקוק לחלבון.. התחלתי לקרוא, התחלתי לחקור וגיליתי עולם מופלא שנקרא טבעונות, על הדרך התחלתי להאמין במטרה שאין צורך להרוג חיות ואפשר לשמור על כדור בארץ שלנו בדרך פשוטה וקלה.

זה נראה שממש קשה לחיות ללא מוצרים מעובדים, או אוכל שהוא פחות או יותר מוכן אולם הדבר לא ככה ולאט לאט אפשר לגלות עולם שלם של מאכלים פשוטים ובריאים שנמצאים שם - במגוון מטבחים בדרך כלל כמנה ראשונה - ואפשר לבצע את השינוי בתפיסה שמנת אוכל לא חייבת להיות גדולה מאוד או כבדה בכדי להשביע ואפשר גם להסתפק בסלט עם תוספות מיוחדות כמו עדשים ( מונבטות ) או סויה, קציצות פלאפל אפויות ואפילו פטריות פורטובלו מוקפצות במחבת עם טחינה גולמית וירקות בצד..

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי