טנאת - מקום שונה וטעים

בהמשך לביקורת המסעדות האתיופיות - ביקרתי בטנאת בתל אביב (צ’לנוב 27) בכדי שאוכל להשוות את ההבדלים בטעם, במרקם ובכדי להבין האם אוכל אתיופי חייב להיות חריף בשביל שיהיה לו טעם..

הדרך
להגיע לצ׳לנוב עם רכב זה בעיה, אין באזור הזה חניה, לקחנו אוטובוס, 40 דקות נסיעה באוטובוס ועוד חמש דקות הליכה למרחק שהוא פחות מתשעה קילומטר מהבית שלי, כאשר יורדים מהאוטובוס מגיעים לתל אביב השנייה, זאת שפחות מטופחת, נקייה, מרווחת, התחלנו ללכת בכדי להגיע למסעדה, כמה דקות הליכה בזוהמה של רחובות ומגיעים למקום שנראה לא שייך לאזור, נכנסים פנימה ועברנו מימד.

המסעדה
נכנסנו למסעדה והרגשנו במקום אחר, עיצוב נעים ופשוט, המון מסורת על הקירות ועדיין לא בכמות כזו שנרגיש מחנק, נקי ונעים, התיישבנו לשולחן וקיבלנו חיוך מבעל המקום, תפריטים הגיעו ולאחר שתי דקות גם הזמנו.

במבט על התפריט ראינו המון מנות - שלוש ראשונות, שלוש עיקריות ושלושה קינוחים, הדבר השתפר את העין היה המחיר, המחירים היו כמו בפרדס חנה, הזמנו ביינתו זוגי - כי יותר כיף לחלוק וחיכינו, כל דבר מוכן ברגע ההזמנה וכל דבר יש לו את הזמן שלו, האינגירה מתבשלת רק שמזמינים, את אחד המתבלים מכינים רק לאחר ההזמנה, למקום יש את הקצב שלו, אפשר לקרוא לזה איטיות או פשוט רוגע, הנאה מכל צלחת שמכינים, אני מעריך שחיכינו 20 דקות לצלחת - אבל היה שווה את זה.


ארבע סוגי מטבלים - חומוס, עדשים, תפוחי אדמה עם גזר ומנגולד, באמצע סלט קטן ומעל הכל טחינה, האינגירה נעשת כאן בצורה שונה ומכינים אותה מבלילה של טף - כמו לחוח, אין לה את הטעם החמצמץ, הפעם כאשר הזמנו את המנה החלטנו לא לבקש שינויים - לא חריף והחלטנו שאנו טועמים את האוכל כמו שהוא במקור.
קיבלנו את הצלחת ולא התאפקנו.. נזכרתי באיחור שאני רוצה לצלם.. ולכן יש שני חלקים חסרים באינגירה, הופתענו, האוכל בניגוד לפרדס חנה לא היה חריף בכלל ומלא טעם - בניגוד לבאלינגירה, לא היה זכר לתבלון חריף או חמוץ, היה ממש טעים, כל דבר שטעמנו הרגיש פשוט נהדר.
אכלנו הכל, ליד שתינו בירה אתיופית - שאותה שכחתי לצלם, אולם לאחר ניסיון של שתי בירות אתיופיות - לא ממש התלהבתי, מאוד קלות ופשוטות, אין בהן את הטעמים שאני אוהב.
דיברנו קצת עם בעל המקום, בחור חביב, מאוד נחמד ומזמין, היה כיף לאכול אצלו ואין לי ספק שנחזור - במיוחד בשביל לטעום את הקינוחים (היה רק פנקייק).

סיכום
אוכל מושפע מהמקום שבאנו, מהמקום שאכלנו כילדים, הטעמים שאנו זוכרים מהבית, זה מאוד כיף להיכנס למסעדות ביתיות ולטעום טעמים שאנשים זוכרים מהבית שלהם, הרבה יותר כיף מאשר להיכנס למסעדה ולאכול אוכל עם הרבה רטבים בטעמים שונים.
אם יש לכם זמן ובא לכם אוכל טעים ומיוחד - טנאת - היא מקום נהדר ונפלא לאכול בו צהריים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי