סקירת מסור DREMEL moto saw 20-01

כילד מאוד אהבתי סכינים ועץ, ומה אפשר לעשות עם סכינים ועץ? לגלף.. מרבית הפעמים זה הסתיים בחץ או חנית מעץ וכמובן בחתכים אצלי באצבעות..
מאז גדלתי והאהבה שלי לסכינים נשארה - גם החתכים בידיים התרבו והתעמקו..
לפני כמה חודשים החלטתי לחזור ולהתעסק בעץ, אולם הפעם החלטתי שזה לא יהיה רק עם סכין אלא עם כלים רציניים יותר, רכשתי מסור עץ, מפסלת 16 ממ ומכשיר מולטי טול בשם דרמל שאפשר לחבר לו כל מיני אביזרים, הבעיה הייתה שרציתי לבצע חתכים עדינים יותר והדרמל שלי לא הספיק לזה, חיפשתי מענה עד שהגעתי למסור חשמלי - scroll saw, מבין המבחר העצום שיש וההכרות הקצרה שיש לי עם חברת דרמל החלטתי לרכוש את המסור שלהם - הסיבה העיקרית הייתה המזוודה הנוחה שהמסור מגיע איתה והיתרון שאני יכול לפרק ולאכסן את המסור בזמן שהוא לא בשימוש.

למסור הזה יש יתרון עצום על פני מסור אחרים - הוא מתפרק ואפשר להשתמש בו גם ללא הבסיס, הוא הופך למסור חשמלי ידני לעבודות עדינות, הבנתי שאני יכול להשתמש בו לעוד דברים מעבר לעץ וחשבתי לעצמי שזו הזדמנות מצויינת להרוויח כלי מצויין לעבודות רבות.

חיפשתי מהיכן אני רוכש את המסור, בארץ מצאתי את המסור במחיר של 850 שח, ראיתי שמרבית המסורים מסוג זה עולים באזור ה1000 שח והם נייחים, החלטתי לחפש באמזון אם יש מבצע עליו ומצאתי ב74 דולר.. עם משלוח המחיר עוגל ל108 דולר ( בערך ) ובשקלים שילמתי 420 שח.. חצי מחיר.

220 וולט?
אחרי שבוע וחצי קיבלתי את המסור וגיליתי פרט ששחכתי להסתכל עליו, המסור מתאים רק לרשת החשמל בארהב.. יצאתי ורכשתי ספק שיוריד את המתח ל120 וולט והתחלתי את החוויה..

חוויה?

לפתוח מוצר של דרמל זו חוויה, הכל מגיע במזוודה, מסודר יפה ובעיקר שימושי, התחלתי להרכיב את המסור וכאן גיליתי מספר דברים, כל הסרטונים שראיתי על הכנסת המסורית למקום והקיבוע שלה נראו כל כך פשוט, בפועל אני חושב שישבתי כמעט 10 דקות וניסיתי להבין למה אני לא מצליח לחבר את המסורית.. מדוע החלק שמותח את המסורית לא יורד מספיק למטה ולמה המסורית כל כך קצרה שהיא לא מגיעה למגרעת, היה לא פשוט בכלל לחבר את המסורית ועדיין יש פעמים שאני מבזבז על הרגע הזה כמעט דקה שלמה..

הכל מגיע ארוז כל כך יפה אולם המסוריות מגיעות כולן יחד בשקית אחת, לכו תבדילו בין המסוריות ותמצאו את האחת שאתם צריכים, הייתי מצפה לקבל את המסוריות מופרדות לפחות עם המספור שלהן כמו שאני רוכש אותן בחנות - ארוזות ולא זרוקות יחד, מעבר לכך שתי מסוריות הגיעו כל כך עקומות שאני לא בטוח שאני יכול להשתמש בהן - עוד דבר שלמדתי הוא שדרמל הפסיקו לייצר את המסוריות ואפשר לרכוש באמזון מסוריות של צד שלישי, בארץ עדיין אפשר להשיג את המקוריות - למרות שאני לא יודע - לאחר החוויה הזו - כמה הן טובות מול החליפיות.

מנסרים?

החלטתי ללכת עם משהו פשוט, מכונית צעצוע לבן שלי, איזה בן לא אוהב מכונית ומה יותר קל ולעשות מכונית.. כך חשבתי, למסור יש שש מהירויות שונות של עבודה אולם - וזה יכול להיות מאחר והשתמשתי בעץ קצת עבה ( 3 סמ ) לא משנה מה מהירות העבודה אני לא יכול לבצע חתך עגול או אפילו לסובב את העץ בזמן החיתוך, אני יכול לעשות רק קווים ישרים וגם אז לא לדחוף את העץ חזק מידי מאחר והמסורית זזה.
אני מוצא שיש בעייה של מתח במסור או במסוריות, בזמן שאני עובד אני מרגיש את המסורית זזה לכיוונים שונים ומתעקמת, אני משאר שאם המסורית הייתה מתוחה כמו שצריך לא הייתה את התנועה הזו.

לבסוף גם עם המגבלות האלו יצרתי 4 מכוניות עץ חביבות שהשלמתי את הבנייה שלהן עם המולטי טול ( היעיל יותר ) של דרמל, היום החלטתי שאני מנסה לעשות שלט לבן שלי, הפעם החלטתי  להחליף מסורית שמיועדת לעבודות עדינות לעץ ( יותר שיניים ) ואמורה לתת תוצאה טובה יותר, לא עברו שתי דקות מתחילת העבודה והמסורית נשברה.. החלפתי לאחת אחרת קצת יותר אגרסיבית עם פחות שיניים ושוב.. גם היא נשברה, חזרתי למסורית הראשונה שעבדתי איתה והיא רב שימושית - פחות שיניים אבל הרבה יותר מסיבית וחזקה והעבודה הייתה בסדר, המסורית לא נשברה אולם החוסר יכולת בלסובב את העץ ולבצע רק חיתוך ישר - מאוד מגביל.

עוד חסרון שיש למסור - המסורית לא נמצאת בדיוק באמצע ונותה יותר לכיוון שמאל, כך שאם אני מכוון את העץ לניסור באמצע על פי המשטח - המסורית נמצאת כשני מילימטר בצד שמאל..

מה לסיכום?
היו לי כוונות טובות ורצונות עצומים ללמוד משהו חדש, למצוא תחביב נחמד שיכול לעניין את שני הילדים שלי, מה קיבלתי?
מכשיר סופר רועש - ישבתי במרפסת סגורה ( אני בחוץ בחום וכולם עם בבית עם מזגן ) והילדים שלי לא שמעו את הטלויזיה.
מכשיר לא אמין - אני ממש לא מרוצה מביצועי המכשיר, הייתי בטוח שביצוע עבודות עץ יהיו הרבה יותר נוחות וקלות עם המכשיר וגיליתי שאני לא יכול לבצע חיתוך מתמשך וחייב לבצע חתכים קצרים וכמעט ישרים, אני עובד היום עם המסור על ידי ביצוע מספר רב של חתכים אחד ליד השני עד שהעץ ממש דק והוא פשוט נשבר במקום לעקוב אחרי הצורה אותה אני רוצה לחתוך.

איכות המסוריות מאוד נמוכה, אני לא חושב שאני עובד עם עץ עבה מידי או עץ קשה מידי, אני חושב ש דרמל רצו להוציא מוצר טוב שיכול לעשות כמה דברים אולם זה לא ממש הלך להם ובגלל זה היצור הופסק, הבעיה שלא מצאתי איזה שהן כתבות שאמרו את מה שאני אמרתי, לא מצאתי שנכתבו דברים רעים או סופרו בעיות על המכשיר, כך שאני מרגיש ממש מוזר לכתוב על ההתנסות שלי שהיא שלילית.

כרגע ההמלצה שלי היא לא לרכוש את המוצר, אם אתם מחפשים ורוצים מסור לעבודה עדינה בעץ - יש חברות אחרות, אני לא יכול להמליץ עליהן מאחר ולא השתמשתי אולם אני יכול לא להמליץ על המסור של דרמל.

מה בהמשך?
בשלב מסויים אני אעלה סקירה של המולטי טול של דרמל כולל וידאו.
אני מאמין שבשלב מסויין אני ארכוש לי מסור חדש ויותר איכותי ועד אז אני אמשיך להשתמש במסור רק לחתכים ישרים וקצרים - כאלו שלא יגרמו לשבר במסוריות..


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי