אביזרים לקפה - ומה שלא מספרים לכם בזמן רכישת מכונה

אז אולי אני קצת מכליל כאן וזה לא קורה בכל מקום אולם נושא הקפה והאביזרים מאוד מעסיק אותי בחודשים האחרונים.

שחיפשתי מכונת קפה חדשה וידעתי פחות או יותר את סגנון המוכנה שאני רוצה לא ידעתי הכל על הדרוש בכדי לתפעל מכונת קפה כזו, עד אז הייתה לי מכונת קפה של נספרסו ( אפרופו נספרסו.. לא מזמן קיבלתי מהם מייל על 9 שנים נהדרות בהן אני חבר אצלהם - מאז רכשתי את המכונה הראשונה שלי ) והשתמשתי במקינטה ובפלנגר בכדי לגוון את טעמי הקפה שלי - איך אני בורח לנושאים אחרים… לעיניננו, למכונת נספרסו לא צריך אביזרים, רוכשים פודים, שמים כוס ולוחצים על כפתור - כאן נגמר הסיפור.

שרכשתי את מכונת הקפה והמטחנה  ( ופולי קפה כמובן ) לא ידעתי הרבה על מה אני צריך ולאכזבתי גם לא נאמר לי בחנות, הייתה הרגשה שהבחור שמוכר את מכונות הקפה לא ממש מבין בכל המכונות שיש לו שם והדבר היחידי שהוא ניסה למכור לי מעבר למכונת קפה היו תכשירי ניקוי לאבנית.

כאשר חזרתי הביתה והתחלתי להרכיב את כל הדברים גיליתי שחסרים לי דברים די מהותים להכנת קפה, אז מה היה חסר לי?

הדבר הראשון - דוחסן קפה

עם מכונת הקפה שלי הגיע דוחסן קפה די פשוט מפלסטיק המשולב עם כפית, הוא עושה את העבודה אולם הוא לא נוח לעבודה, כבר צירפתם דוחסן, אז למה עם כפית, לא נוח להחזיק אותו ביד וללחוץ, צירפתם כפית, יופי, אולם למה כזו כפית גדולה שלא נוח להכניס קפה לסלסלה? במצבים כאלו מרגישים שנותנים לך אבל לא ממש מתכוונים, לכן הדבר הראשון שעשיתי היה לא להשתמש בכפית שהגיע עם המכונה, לאחר מכן התחלתי לחפש דוחסן קפה איכותי וטוב שיעזור לי להכין קפה טעים ובעיקר לא אצטרך להאבק איתו בעת הלחיצה.
מסתבר שדוחסנים מגיעים בכל מיני קטרים, למכונה שלי מתאים גודל של 51 מילימטר  ( 50 מילימטר הוא קשה ויקר מאוד להשגה ) אז עשיתי חיפוש בארץ על הנושא ומחיר הדוחסנים מתחיל מ150 שח… למה? לא נורא, פתחתי ebay ובנוסף אמזון ומצאתי דוחסנים ב30-40 שח עם ביקורות טובות - עכשיו צריך לחכות שיגיע.

הדבר השני - פח ריקון קפה
סידרתי את המכונה שלי וניקיתי אותה ורציתי להכין קפה, כוס ראשונה יוצאת ואני רוצה לנקות את המכונה, כאן אני נתקל בבעיה מאחר ואני לא יודע היכן ואיך להוציא את הקפה מהסלסלה, אני נזכר שאני תמיד רואה את הבריסטה נותן מכה עם הידית לאיזה פח ואז מנקה את הסלסלה, חיפשתי בסביבתי היכן אני יכול להוציא את הכעס העצור בי ולחבוט עם הידית בכדי לשחרר את הקפה משומש מהסלסלה, לא מצאתי מקום טוב והחלטתי שאני מכין לעצמי פח קטן מעץ, וכך ישבתי וניסרתי, שייפתי והכנתי מסגרת עם מוט אמצעי שיוכל לעזור לי לשחרר את הקפה הכלוא ולנקות את הסלסלה לסיבוב הבא, החזקתי יפה כחודשיים עם מה שבניתי עד שהזמתי פח נחמד מebay, בארץ המחיר התחיל מ140 שח כאשר קניתי מאנגליה ( עם משלוח ) ב60 שח..

הדבר השלישי - מברשת לסלסלה
לצערי לא מצאתי תמונה מספיק טובה אולם הרעיון הוא להוציא את שאריות הקפה שנשארו בסלסלה לאחר שרוקנו את הקפה בפח מהסעיף הקודם, מחיר נע בארץ בין 10-40 שח, עדיין לא רכשתי אחד כזה מאחר ואני משתמש במברשת אחרת או שבדרך כלל אני פשוט שוטף את הסלסלה ישר אחרי הכנת הקפה.

הדבר הרביעי - דברים שלא חייבים אולם נחמד שיש
מחזיק דוחסן קפה, לא מספיק שרכשנו משהו ללחוץ איתו אנחנו וצריכים לספק לו מקום נחמד לשבת עליו


יש כזה גם מסיליקון שיושב על השיש, אני עדיין לא רכשתי אביזר כזה ואני פשוט מניח את הדוחסן פלסטיק שלי על השיש או על מגבת, יותר זול.
ויש גם כאלו שמשולבים
מאחר ואני לא שותה חלב והקפה שלי הוא אספרסו לא מצאתי טעם להביא אביזרים שאני לא משתמש או רוצה לרכוש.

ולסיכום

אני מאמין שאם המוכר בחנות היה מדריך אותי יותר טוב ולא הייתי צריך ללמוד מהאינטרנט מה אני צריך בכדי לשפר את ההכנה של הקפה שלי הייתי רוכש את מרבית האביזרים הדרושים לי בחנות אולם ההרגשה שלי הייתה שברגע ורכשתי מכונה הוא את שלו עשה ואו שהוא הרגיש לא נעים להוסיף לי מוצרים או שהוא לא ממש יודע מה צריך.

אין סיבה שהאביזירם יעלו כל כך הרבה בחנות בארץ ומצד שני הייתי מוכן לשלם לפעמים קצת יותר בכדי לא להמתין ולדעת את מה שאני יודע היום כבר לפני חודשיים שלושה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי