לפתוח שקית חדשה

פעם בכמה שבועות אני פותח שקית חדשה ואי אפשר לתאר את ההרגשה שזה גורם לי,


עוד לפני שאני טועם אותו, רק הריח, זו אורגזמה של ריחות שעולים באף וגורמים לך אושר לא מוסבר ומובן, יש משהו בקלייה הקהה שמשחררת ניחוחות וטעמים והם מתפרצים כאשר פותחים שקית חדשה.

אי אפשר לומר קפה זה קפה עד שלא פותחים שקית חדשה של קפה וטוחנים אותו במקום, אי אפשר להשוות אותו לקפה נמס ( כי זה לא קפה - מבחינתי ) אי אפשר להשוות את זה לקפה שחור ואפילו לא לקפה טחון שפותחים אריזה חדשה, יש משהו בריח פולים קלויים עוד לפני הטחינה שלהם אפילו שגורם לך להעלות חיוך על השפתיים.

איך הטעם?

כאן אפשר לומר שהריח לא תמיד משקף את הטעם מאחר והקלייה הארוכה יותר משחררת טעמים שיכולים להשתנות בהתאם לאזור גידול הפולים, גובה וזן, הריח יכול להיות מדהים והטעם פחות, אולם טעם הוא דבר מאוד אישי בעוד הריח הוא תמיד טוב.
אפשר להריח חמיצות, מרירות ואולי מתיקות אולם זה לא משקף את טעם הקפה.

כאשר אוכלים את פול הקפה צריך להתרכז ולבחון את הטעמים שעולים מהפול עצמו מעבר למרירות הגלויה, מרגישים עוצמות של טעמים שונים שלא מופיעים בחליטה עצמה.

כאשר חולטים את הקפה - כאן אפשר לגוון ולקבל טעמים שונים - בין אם זה אספרסו, כפול, אמריקנו, פילטר, שחור, מקינטה או בפלנגר - הטעם משתנה, באספרסו רגיל וכפול אנו נרגיש מיצוי חזק של טעמים שאופיניים לאיזור הגידול והזן של הקפה, האמריקנו יתן טעמים רכים יותר מהאספרסו, המקינטה יכולה להיות קצת אכזרית אם לא מכינים נכון אולם היא מאוד דומה לאספרסו והפילטר , שחור ובפלנגר הטעם יהיה הכי עדין  ( לא קשור לחוזק הקפה ) וסלחני.

אז איזה סוג קפה אתם אוהבים ואיך אתם אוהבים להכין אותו?
אני אוהב לגוון בין אספרסו לפלנגר בבית ואם אני בחוץ אני אעדיף מקינטה ( מחוסר ברירה.. )

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי